Gå til innhold

Ingvaldsen's e39 530dat og 740D !


Ingvaldsen
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Single player her å, tryggest det i det lange løp..

hadde i tankene å bygge ungkarsbolig med 50/50 garasje/leilighet med mulighet for påpygg senere men måtte gjøre noen forsøk på det som allerede var på markedet.

det fine med nybygg er at egeninnsats går som egenkapital om jeg ikke tar helt feil.

 

Blir nok ikke så veldig stort for min del. Jo større hus, desto mer å vaske og vedlikeholde :P. 100-130 kvadrat med en bra planløsning holder for min del.  Det blir satt av penger til garasje, det er ingen tvil !

 

Kan kanskje spare noen kroner. Har noen kamerater og familie som er håndtverkere, som kanskje kan jobbe litt på kveldstid for en litt annen timespris enn på dagen. I tillegg så har fattern ett stort nettverk av folk etter og ha snekkra i denne kommunen siden midten av 70 tallet, det har vært gjort noen byttetjenester opp igjennom årene.

 

dog ingenting som er skrevet i stein enda, men får legge inn en god innsats på sparing selv, så er drømmen nærmere enn om jeg ikke gjør det :p. Drømmen er å bygge nytt, og man lever bare en gang.

 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus Jostein .

Det er alltid gøy å få sitt eget .

Når man velger å bo litt ute i distriktene ,får man mye mer for pengene kontra i by / nærheten av by .

Jeg kommer selv fra landet ,der vi hadde store tomter med masse muligheter .

Og igjen et eksempel :
Hadde jeg solgt det jeg har nå her jeg bor ,kunne jeg kjøpt meg en liten gård og vel så det på hjemplassen min .

Nå blir det vel fullt fokus på hus fremover regner jeg med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekka og gratulerer. Alltid kjekt å kunne få sitt eget som en eier. Og i tilegg muligheten til mekkeplass hjemme. Som du sier får en langt mere for penga på landsbygda, har sin pris å bo i by. Lesja er ikke så verst sentralt heller om en farter litt rundt som du tydeligvis gjør, ikke lange veien hverken opp til Trondheim eller sørover til Oslo gryta. Hadde hytte på Bjorli noen år, og merka fort hvor mye kortere det var å komme seg både nodover og sørover, enn fra Ålesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med hus Jostein .

Det er alltid gøy å få sitt eget .

Når man velger å bo litt ute i distriktene ,får man mye mer for pengene kontra i by / nærheten av by .

Jeg kommer selv fra landet ,der vi hadde store tomter med masse muligheter .

Og igjen et eksempel :
Hadde jeg solgt det jeg har nå her jeg bor ,kunne jeg kjøpt meg en liten gård og vel så det på hjemplassen min .

Nå blir det vel fullt fokus på hus fremover regner jeg med .

mangetakk, er ikke så voldsomt mye å gjøre med huset.. men alltids noe småtteri her å der på et 50 år gammelt hus :P

men en garasje må opp da den som er der idag rommer kun en 5 serie, frykter en f11 går akkurat.  så den vil forhåpentligvis vær oppe innen 2 års tid.

 

52 minutter siden, Mortenej skrev:

Føyer meg inn i rekka og gratulerer. Alltid kjekt å kunne få sitt eget som en eier. Og i tilegg muligheten til mekkeplass hjemme. Som du sier får en langt mere for penga på landsbygda, har sin pris å bo i by. Lesja er ikke så verst sentralt heller om en farter litt rundt som du tydeligvis gjør, ikke lange veien hverken opp til Trondheim eller sørover til Oslo gryta. Hadde hytte på Bjorli noen år, og merka fort hvor mye kortere det var å komme seg både nodover og sørover, enn fra Ålesund.

jotakk

fleste sentrale byer er innenfor 2-3 timers rekkevidde slik som molde, ålesund, fagernes, sogndal, stryn, trondheim, gjøvik, hamar og lillehammer.

jobber jo turnus så da passer det perfekt å bo på lesja :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kåk 🥳 Har mine årlige roadtrips til vestlandet og ofte cruiser jeg gjennom Lesja på vei hjem til Hamar. Har vært noen ganger ved vannskillet Lesjaskog Camping og besøkt kompisen min som camper der. Veldig fint å fiske i vannet der og i elvene 😃👍 Kan lett tenke meg en får mer for penga der kontra mer urbane strøk 😂👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, papertiger skrev:

...gratulerer med hus! Det glemte jeg å si innledningsvis :) kjekt om du deler fra hus-prosjekter også :D

Jotakk😊

flytter ikke inn før i desember, har mer en nok med å få tak i nok møbler så det ikke blir ekko der... så blir ikke noe direkte prosjekt med det første😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Ingvaldsen changed the title to Ingvaldsen's e39 530dat og 740D !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...