Gå til innhold

Ingvaldsen's e39 530dat og 740D !


Ingvaldsen
 Share

Anbefalte innlegg

dæven! litt av et prosjekt! :D
hva er det som blir byttet her egentlig? manifolder med 2 turboer og ombygging av eksos. remaping av hjerne til alpina map?
kjører du orginal girkasse eller alpina girkasse? og hvordan blir effekten nå iforhold til før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Freakshow skrev:

dæven! litt av et prosjekt! :D
hva er det som blir byttet her egentlig? manifolder med 2 turboer og ombygging av eksos. remaping av hjerne til alpina map?
kjører du orginal girkasse eller alpina girkasse? og hvordan blir effekten nå iforhold til før?

Her har det blitt byttet fra m57d25 med en enkel garret 2056 til alpina's m57a1 med 2stk garret 1749 som du å finner i eldre 320d. Plan er å legge inn alpina programvare inn på hjerna jeg har da d10 biturbohjerna har samme delenr som standard bmw. Effekten vil gå fra 163hk og 350nm til 245hk og 500nm, og håper på mer den dagen bilen blir "chippa"

girkassen blir der til den streiker da den er en generasjon nyere enn 540 prefacekassa som sitter i d10

Plan er at den kommer på veien forhåpentlivis iløpet av helgen

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Her har det blitt byttet fra m57d25 med en enkel garret 2056 til alpina's m57a1 med 2stk garret 1749 som du å finner i eldre 320d. Plan er å legge inn alpina programvare inn på hjerna jeg har da d10 biturbohjerna har samme delenr som standard bmw. Effekten vil gå fra 163hk og 350nm til 245hk og 500nm, og håper på mer den dagen bilen blir "chippa"

girkassen blir der til den streiker da den er en generasjon nyere enn 540 prefacekassa som sitter i d10

Plan er at den kommer på veien forhåpentlivis iløpet av helgen


okey! har du bytta hele motor i d30 eller står det forsatt d25 motor i den enda?
meget lekker oppgradering virkelig! :D

preface 540 kasse ja? denne tåler altså mer en 530D kassa?
hvordan blir utvekslinga på denne i forhold til diesel automat kasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Freakshow skrev:


okey! har du bytta hele motor i d30 eller står det forsatt d25 motor i den enda?
meget lekker oppgradering virkelig! :D

preface 540 kasse ja? denne tåler altså mer en 530D kassa?
hvordan blir utvekslinga på denne i forhold til diesel automat kasse?

Nå har du misforstått, alpina hadde 540 preface automatkasse, men jeg velger å bruke 530d kassa som står i :grin: m57a1 er 3 liter m57 med lik blokk som vanlige fra bmw men alpina har gjort endel med toppen, så nei dette er ikke en vanlig d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Nå har du misforstått, alpina hadde 540 preface automatkasse, men jeg velger å bruke 530d kassa som står i :grin: m57a1 er 3 liter m57 med lik blokk som vanlige fra bmw men alpina har gjort endel med toppen, så nei dette er ikke en vanlig d30

aha ja da er jeg med! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EDH_Performance skrev:

Tøft prosjekt!

Men denne eksosen din, er det to rør hele veien bakover fra flexibendet?

Ser ut som en liten flaskehals når du kjører begge turboene inn i ett rør før det går over i to igjen?

 

Ja går ut i to catalysatorer/lydemper også inn inn igjen. Har tenkt litt på det men regner med at de hadde blitt større flaskehals me de 2 katalysatorene som sitter der originalt rett etter turbo. Tenker å bygge eksosen annerledes etter jeg har forsøkt å godkjenne den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Ja går ut i to catalysatorer/lydemper også inn inn igjen. Har tenkt litt på det men regner med at de hadde blitt større flaskehals me de 2 katalysatorene som sitter der originalt rett etter turbo. Tenker å bygge eksosen annerledes etter jeg har forsøkt å godkjenne den

Er kanskje best at det ikke ser ekstremt ut når enn skal vise den hos biltilsynet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har bilen blitt programert til d10 biturbo og går meget bra men ikke problemfritt, det var dyseklakking og jeg trodde det var injektor på sylinder 6 som har streika. Så etter å fått bilen hjem og skulle til begynne å bytte injektor så hadde selvsagt panserwaieren hoppet av under pansere som ble trasig å få opp men fikk det opp til slutt:D skrudde ut injektor å fant ut at ene bolten var knekt så dysa har sittet løst å var nedsota.. imårgen blir det leteaksjon etter den:oops:IMG_1688.thumb.JPG.7623c5080fd9c67357b0fc346175e36d.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ingvaldsen changed the title to Ingvaldsen's e39 530dat og 740D !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...