Gå til innhold

Ingvaldsen's e39 530dat og 740D !


Ingvaldsen
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Radinox kanter du har på Hartge hjula?
Jeg kutta ut Nerta når jeg hadde alu kanter. Polerte kantene mer enn jeg kjørte bilen nesten

Skulle gjerne hatt radinox.. for kantene mine ble matte etter første vandråpe, så her har jeg allerede gitt opp.

sålenge de ikke er grønne så går det nok bra, bilen er jo ikke direkte strøken ellers så dette står i stil. Kan ikke se de ble noe verre av å bruke nerta.

tenker det bli radinox den dagen jeg orker å dele felgene igjen😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Skulle gjerne hatt radinox.. for kantene mine ble matte etter første vandråpe, så her har jeg allerede gitt opp.

sålenge de ikke er grønne så går det nok bra, bilen er jo ikke direkte strøken ellers så dette står i stil. Kan ikke se de ble noe verre av å bruke nerta.

tenker det bli radinox den dagen jeg orker å dele felgene igjen😆

Derfor har jeg gått over til Vorreininger B, ufarlig mot chrome og aluminum.

Sjekket du opp Radikox hos Felgenfuchs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Derfor har jeg gått over til Vorreininger B, ufarlig mot chrome og aluminum.

Sjekket du opp Radikox hos Felgenfuchs?

har sjekket det opp men det koster, kommer nok lenger bak i prioriteringene..

ble ikke værre av nerta, det ble værre etter en kjøretur i regn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

har sjekket det opp men det koster, kommer nok lenger bak i prioriteringene..

ble ikke værre av nerta, det ble værre etter en kjøretur i regn

Når jeg kjøpte kanter denne uka så skilte det ikke mer enn ett par lapper totalt, Radikox mot aluminium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Når jeg kjøpte kanter denne uka så skilte det ikke mer enn ett par lapper totalt, Radikox mot aluminium.

kjøpte mine kanter brukt, de kommer fra nettopp hartge E design så jeg fikk de grisebillig

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har blitt endel turer med bilparken siste 2 ukene :D

startet august med entur til sunnmøre !  Planen var å ta en tur innom @Alpejohn .

her fikk jeg muligheten til å prøvekjøre bilen hans for å kjenne etter om det er jeg eller bilen som er problemet, åpenbart er det bilen min som er problemet da denne var helt nydelig å kjøre selv på dårlig vei tross kilometer.

B64D00DE-8CA1-4A79-A64A-5672D22983F6.jpeg

 

likt skal være likt så fredrik fikk seg entur med M5 menst jeg testet ut den nye Bluebus adapteren han nylig har fått tak, ville være sikker på at den fungerer 100% i min bil før jeg bestiller min og det gjør den! anbefales for alle med 16/9 skjerm i sin bil.

515430B3-EF17-4FE0-B3EF-4C5E60CB5E06.jpeg

obligatorisk bildet ute på Flø.

932FBC80-9960-4F8C-9053-A74A5B451452.jpeg

 

Bluebus er intregrert med ibus og orginal telefon, den har ikke så mange funksjoner enda men med tiden vil nok den bli like kompleks som intravee2 bare med bedre brukervennlighet.

B82953FA-C79E-424C-B8C5-05E5A3FD1929.jpeg

750DE5CC-B09E-4F17-ACB6-BB1B3C3B3A3C.jpeg

 

enheten er laget for å festes i orginale fester bak i bilen.

1D226B91-44C4-42ED-8E12-849E3ECBA22B.jpeg

 

obligatorisk bilde på vei opp strynefjellet ! denne dagen ble det nesten 70 mil, akkurat passe dagstur.

E7781BC0-AE82-4119-9703-2F16CCF06E42.jpeg

takket så ja til en uke på jobb på et oppdrag i steinkjer, så da fikk 530'n noen kilometer når jeg skulle til basen for i Orkanger! 
kom hjem seint torsdagen, også var det opp igjen tidlig for å ta entur til Rena med touring.  

som noen sikkert har fått med seg så sliter jeg med mye rart med denne drittbilen, en vesentlig ting er jo at den drar dårlig og har dårlig respons.  jeg ble til slutt rådvill å søkte profesjonell hjelp.

da ble det en tur til @TRF ! etter litt feilsøking og mye prating så kom vi fram til en potensiell feilkilde som er turbo, denne er slitt og vnt ser ikke ut til å respondere på vakum slik den skal.

arti å slå av en prat med en kar som er brenner for det han driver med! gleder meg til neste gang for da blir det vell forhåpentligvis litt effektøkning også :D

707F4D2B-6E99-4DD0-844A-1F9920F903FF.jpeg

det ble seint hjem denne fredagen også.. lørdagen var det opp grytidlig for da var det dags for nye tur.

nå gikk turen til Tjøme utenfor Nøtterøy for å hente en 06 mod 530xdat som en kamerat har sett seg ut.

bilen var eid av en søkkrik brite som har kjøpt bilen til sønnen sin for han skulle bruke den til å trekke banebilen sin, det var tydelig at han hadde lite peiling på bil siden han var bråsikker på at den sto på vinterhjul selvom bilen sto på goodyear eagle f1 :P

uansett var bilen bra og prisen var bra så da ble bilen med etter litt forhandling.

bilen er norsk solgt, veldlig god  utstyrt med blant annet acc, massasje, ventilerte seter, varme i baksete, autoluke, webasto, defa, msport, xdrive, panoramatak, komfårseter og navipro :)

3DEBFF7E-A706-4941-B547-E8D5D0ED2706.thumb.jpeg.6090a0f01b8b6a760846f44e74f547f7.jpeg

F9D4D2DC-EA4D-417C-8A8E-FB7ED21A9CBD.jpeg

A719E682-F42F-4040-A876-DC17EB915314.jpeg

5FCEA7EE-75DE-4A6A-8D36-ACC0874E2436.jpeg

ble cirka 200mil etter denn uka på touring :D 200 mil med dårlig drag, risting og spretten rompe... 

la om til snitselhjula på touring, ser tilsynelatende bra ut i bakstilling etter storjobben jeg hadde.

5D57CEE5-94A9-4FDC-9CCA-2538C8C9A543.jpeg

 

igår ble det håndvask av begge bilen, fyfaan for et en jobb... men gir jo litt resultater.

6375EB79-4829-4D1F-8BF8-1508AA1920A6.jpeg

E4388C68-2CF0-4083-AEA6-6A39F8AA989D.jpeg

4FAD5C6B-5714-42E4-863C-E11AD7BB26BA.jpeg

967477FF-F344-46D7-B9A4-D54480399A9F.jpeg

2FEC4A5D-4B03-4FAA-9F85-AB09A7434564.jpeg

0A567B6B-BFDC-48E6-B61C-3F03D2CEA5DF.jpeg

 

videre har jeg tenkt til å bytte drivasklinger bak på touringen da min far er fast bestemt på at det er drivverk som skaper skjelvingen  i bilen, han hørte også typisk knuteulyd bak når jeg hadde stille stående start og stikk akslinger er jo det eneste som ikke er bytta som går rundt på bilen.

har også testet med å heve rompa maks og alt i melllom for å kjenne om ristingen/stivheten blir påvirket, men bilen oppfører seg identisk uansett høyde bak så her har jeg tenkt til å teste med forskjellig brukte dempere.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Håper det ordner seg. Jeg prøvde overhalt turbo fra koed, og det ble ikke bra. Fikk heldigvis igjen pengene da firmaet som overhalte den, også fant feil. Brenner seg som regel på det en gang, ordtaket om at man får det man betaler for gjelder 9,5/10 tilfeller i bilverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tennbrikket skrev:

Håper det ordner seg. Jeg prøvde overhalt turbo fra koed, og det ble ikke bra. Fikk heldigvis igjen pengene da firmaet som overhalte den, også fant feil. Brenner seg som regel på det en gang, ordtaket om at man får det man betaler for gjelder 9,5/10 tilfeller i bilverden.

Er lov å håpe, turbo er vell snart det eneste av typiske slitedeler som enda ikke er byttet tror jeg snart😂

hadde tenkt til å handle fra koed men der va det ingen alternativ vare for denne turboen så da måtte jeg betale 25k for bytte turbo gjennom bmw sitt system...

menst gs hadde overhalt fra garret selv til den nette prisen av 9400kr med ccn rabatt uten å måtte pante en turbo i retur.

i noen få tilfeller kan Gs lønne seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, E.C. skrev:

Kjøpte du original til M57 eller M57TU for videre trimming?

Turbo til nyere m57 ja... mer effekt blir det ikke uansett uten andre dyser mwn det var vist uansett ett bedre utgangspunkt likevell.

 

men ser nå at utblås vil peke ned istedenfor opp.. kan jeg snu dette selv eller er bare å sende den i retur ?

F7C1D69C-13EB-4C3B-B608-06E272AC8732.thumb.jpeg.f7f1c1418bdbbf3edfd607d65517ffce.jpeg''

edit: 

ser nå at jeg har fått feil turbo og jeg må belage meg på 2 nye uker med venting på noe som ikke er lagervare...

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ingvaldsen changed the title to Ingvaldsen's e39 530dat og 740D !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...