Gå til innhold

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Fredrik 90 said:

Hvordan har bilholdet på denne vært sålangt? Har det vært noen problemer eller har alt stort sett gått bra.

Du har jo en god brukererfaring så langt med 540d, hadde vært gøy å høre andres sin erfaring med modellen. Som sagt så er der jo ikke så mange av oss med 540d, tror det går under 20 stk 540d i hele landet.

Bilholdet har vært som forventet egentlig. Få problemer, og ikke noe utover det en bør forvente. 
Bilen har rullet ca 65k km og skal nå ha nye klosser bak. Utover det kun serivce som er utført.
Er ikke mange 540 der ut, og uten å være for sikker tror jeg min kanskje er den første som ble registrert i landet.

Bilen brukes til daglig, den har vært med på Nordnorgeturer på vinteren, og den har blitt dratt med til Norditalia via Tyskland, Østerrike og Stelviopasser på sommeren.Den trekker tunge hengere, og den får kjørt seg litt både når det er langtur og gjerne litt daglig "lek" :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig mye som er gjort med bilen siste året, men noen småting har det vært og mer er på gang :)

Siden sist: Kodet om noen småting via bimmercode. Blant annet Alpinadisplay (uten logo!). Også fått vekk autostopp, fløyting om en låser med motor i gang og en del andre småting. 
Har også fått montert ny eksos.

Prosjekter frem mot sommeren:
-Frontspoiler (er kjøpt inn)
-Sidelister (er kjøpt inn)
-M5 grill (er kjøpt inn, men svært usikker på om jeg får denne montert)
-Lakkere diffusor høyglans svart (har fått ny som er montert)

På ønskelisten:
-Tuning med TUV og garanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Jan Christian Huus said:

 Også fått vekk autostopp, fløyting om en låser med motor i gang og en del andre småting. 
 

Først og fremst for ein nydelig bil 👍 og flott farge 😋

Hvordan fikk du vekk autostopp ? Gjorde du det selv ?  BMW sa dei ikke kunne da jeg spurte .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, hanssae said:

Først og fremst for ein nydelig bil 👍 og flott farge 😋

Hvordan fikk du vekk autostopp ? Gjorde du det selv ?  BMW sa dei ikke kunne da jeg spurte .

Bruker Bimmercode. Fjerner ikke autostopp, men legger inn slik at den husker sist innstilling når du starter. Så har du deaktivert så vil den starte som deaktivert. En kan også programmere den til å starte i det programmet en ønsker. Min starter nå automatisk opp i sport induvidual slik at det er mest mulig lyd i eksos ved oppstart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Bruker Bimmercode. Fjerner ikke autostopp, men legger inn slik at den husker sist innstilling når du starter. Så har du deaktivert så vil den starte som deaktivert. En kan også programmere den til å starte i det programmet en ønsker. Min starter nå automatisk opp i sport induvidual slik at det er mest mulig lyd i eksos ved oppstart

Bimmercode er fantastisk på sånne små ting som dette, jeg kjøpe den ens ærend for å fjerne den håpløse tutingen når du låser bilen med motoren i gang, men endte opp med å kode inn huske siste innstilling på autostopp, endre hvor lenge nøkkelen måtte trykkes på for å åpne bakluken, legge inn speil ved låsing osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Jan Christian Huus said:

Prosjekter frem mot sommeren:
-Frontspoiler (er kjøpt inn)
-Sidelister (er kjøpt inn)
-M5 grill (er kjøpt inn, men svært usikker på om jeg får denne montert)
 

Angående M5 grill så vil den nok passe inn. Problemet er bare at det ikke ser helt korrekt ut med den aktive grillen bak, fordi den er designet for standard grill med 9 riller, og ikke 7 som på M5 grillen. Du skjønner det sikkert når du ser på bildet under. Jeg valgte og droppe M5 varianten pga dette.

En mulighet er jo selvfølgelig å demontere den aktive grillen.

45530173725_c289b199e6_b.jpg

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, BrokeBoi said:

Angående M5 grill så vil den nok passe inn. Problemet er bare at det ikke ser helt korrekt ut med den aktive grillen bak, fordi den er designet for standard grill med 9 riller, og ikke 7 som på M5 grillen. Du skjønner det sikkert når du ser på bildet under. Jeg valgte og droppe M5 varianten pga dette.

En mulighet er jo selvfølgelig å demontere den aktive grillen.

45530173725_c289b199e6_b.jpg

Har fått tak i original grill til M5 med optikk. Må også bytte hele rammen bak grillen og litt til. Spjeld fjernes og kodes vekk. Har prøvd litt, men får ikke ut hele rammen. Mulig hele støtfangeren må av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i den Bimmercode greia, alt det du har brukt den til er akkurat det jeg ønsker å gjøre med min?

Har du noe spesifikt tuning opplegg i planene? Jeg har forhørt meg med en aktør her som skal gi ganske gode tall. AC Schnitzer var det en lokalt her som var veldig uheldig med på sin 540d. Ble bare problemer og feilmeldinger. Jeg ser BSR har ett opplegg som gir 408 hk, disse er jo kjent for å være en stabil aktør innen "trimming" 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hvor får man tak i den Bimmercode greia, alt det du har brukt den til er akkurat det jeg ønsker å gjøre med min?

Har du noe spesifikt tuning opplegg i planene? Jeg har forhørt meg med en aktør her som skal gi ganske gode tall. AC Schnitzer var det en lokalt her som var veldig uheldig med på sin 540d. Ble bare problemer og feilmeldinger. Jeg ser BSR har ett opplegg som gir 408 hk, disse er jo kjent for å være en stabil aktør innen "trimming" 😀

Et kjapt Google søk er tingen 😛 

https://bimmercode.app 

Da har vi virkelig hørt forskjellig. Hørt flere hvor dem har hatt problemer med BSR på sine BMWer. Eneste jeg har hørt at de kan er Volvo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hvor får man tak i den Bimmercode greia, alt det du har brukt den til er akkurat det jeg ønsker å gjøre med min?

Har du noe spesifikt tuning opplegg i planene? Jeg har forhørt meg med en aktør her som skal gi ganske gode tall. AC Schnitzer var det en lokalt her som var veldig uheldig med på sin 540d. Ble bare problemer og feilmeldinger. Jeg ser BSR har ett opplegg som gir 408 hk, disse er jo kjent for å være en stabil aktør innen "trimming" 😀

Er ikke sikkert det er dumt at AC Schnitzer ga feilmeldinger. Det kan jo indikere på at faktisk noe er feil. Etter hva jeg har skjønt så kan flere tunere fjerne en rekke sikkerhetsparametere for å unngå at bilen varsler om feilmelding/nødmodus hvis det er noe som skjer. Dette høres jo ikke dumt ut, hvis man skal unngå reklamasjoner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

Et kjapt Google søk er tingen 😛 

https://bimmercode.app 

Da har vi virkelig hørt forskjellig. Hørt flere hvor dem har hatt problemer med BSR på sine BMWer. Eneste jeg har hørt at de kan er Volvo. 

Hvis man ser på bsr sine hjemmesider mot de aller fleste andre sine tuneres hjemmesider, så er grafene og effekttallene veldig like. Mistenker at veldig mye er bygget på samme base her. Mener det har vært nevnt tidligere i andre tråder også av trf. 
BSR har hatt en del tull på volvo også, så vet ikke helt om de er topp der heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...