Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men man hører vel sjelden om noen som er fornøyde? Man hører jo bare det som er negativt, nesten uten unntak. 

Jeg har brukt Autopower i Arendal i alle år, min far har brukt dem i over 20 år på alle sine turbobiler. Helt tilbake til 1998 når han kjøpte Audi A4 1,8 Turbo, den motoren fant man tidlig ut at man kunne hente mye potensiale ut av. Vi har aldri opplevd noen problemer etter at våre biler har blitt tunet av dem opp igjennom. Kanskje jeg bare skal gå til dem nok en gang 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men man hører vel sjelden om noen som er fornøyde? Man hører jo bare det som er negativt, nesten uten unntak. 

Jeg har brukt Autopower i Arendal i alle år, min far har brukt dem i over 20 år på alle sine turbobiler. Helt tilbake til 1998 når han kjøpte Audi A4 1,8 Turbo, den motoren fant man tidlig ut at man kunne hente mye potensiale ut av. Vi har aldri opplevd noen problemer etter at våre biler har blitt tunet av dem opp igjennom. Kanskje jeg bare skal gå til dem nok en gang 👍

Det høres mer sikkert ut enn BSR! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Angående tuning er jeg veldig avventende.
Håper at BMW selv vil lansere etterhvert. 
Spesielt med tanke på at både AC Schnitzer, Hamann, G-power osv leverer tuning til G3x diesel med TUV og kan overta all relevant garanti fra BMW.

Det kommer den nok aldri til å gjøre på 540d. Dog på 530d eller 520d. 540d havner farlig nære m550d i effekt. Da skyter BMW seg selv i foten om de lanserer det. Da er hele m550d bortkastet når man kan få samme effekt for en langt billigere penge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, ahj said:

Det kommer den nok aldri til å gjøre på 540d. Dog på 530d eller 520d. 540d havner farlig nære m550d i effekt. Da skyter BMW seg selv i foten om de lanserer det. Da er hele m550d bortkastet når man kan få samme effekt for en langt billigere penge. 

Dette argumentet gjelder da for hele modellrekken.
520d blir farlig nært 530d, 530d farlig nært 540d og som du sier 540d farlig nært 550d (jeg har ikke sjekket motorene til alle modellene).
I tillegg, hvorfor ikke original tuning på 550d slik at forskjellen mellom en tunet 540d og en 550d er tilsvarende som før begge fikk tuning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Dette argumentet gjelder da for hele modellrekken.
520d blir farlig nært 530d, 530d farlig nært 540d og som du sier 540d farlig nært 550d (jeg har ikke sjekket motorene til alle modellene).
I tillegg, hvorfor ikke original tuning på 550d slik at forskjellen mellom en tunet 540d og en 550d er tilsvarende som før begge fikk tuning?

 Denne listen sier vell sitt om BMW i det hele tatt kommer med oem tuning. 
image.png.60fb4aaee99aa68e127ecfec8816af77.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan Christian Huus skrev:

Mulig jeg som er dum, men hvordan forklarer denne listen om BMW kommer med tuning eller ikke?

Hvis du ser på hk mot de forskjellige modellene ser du at BMW har fylt kundens behov uten å tilby tuning. Er 520d for svak, da kjøper man 525d. Er 530d for svak kjøper man 540d. Er 540d for svak kjøper man M550d. Når de før har tilbud tuning så er det ikke snakk om mer en 20-30 hk, selvfølgelig gjør det lille av hester mye med bilen. Men akkurat hvordan de har lagt opp nå er det ikke noe vits å gjøre det. Og hvorfor ikke tuning på 550d er så enkelt som at de ikke vil at en diesel skal gå bedre enn M5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ahj said:

Hvis du ser på hk mot de forskjellige modellene ser du at BMW har fylt kundens behov uten å tilby tuning. Er 520d for svak, da kjøper man 525d. Er 530d for svak kjøper man 540d. Er 540d for svak kjøper man M550d. Når de før har tilbud tuning så er det ikke snakk om mer en 20-30 hk, selvfølgelig gjør det lille av hester mye med bilen. Men akkurat hvordan de har lagt opp nå er det ikke noe vits å gjøre det. Og hvorfor ikke tuning på 550d er så enkelt som at de ikke vil at en diesel skal gå bedre enn M5. 

Ser ikke helt logikken din her.
Hvorfor har de da tilbudt tuning på tidligere modeller som F1x?

Jeg tror hovedgrunnen handler om utslipp (dieselgate). 
Og BMW har det med å nekte for at utstyr kan bli levert helt frem til det plutselig lanseres.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Ser ikke helt logikken din her.
Hvorfor har de da tilbudt tuning på tidligere modeller som F1x?

Jeg tror hovedgrunnen handler om utslipp (dieselgate). 
Og BMW har det med å nekte for at utstyr kan bli levert helt frem til det plutselig lanseres.
 

På F1X kom vel tuning kun på 520d og 530d. Fra 520d til 530d og fra 530d til M550d er det store sprang, både ytelsesmessig og prismessig. Så her gir det mening å tilby tuning (utenom poenget med at 535d egentlig er meningsløs). 

Mulig original tuning til G3X kommer etter hvert, når det ikke påvirker "nybilvalget" for de som handler BMW, men heller gir en mulighet for BMW å tjene eneste penger på de som kjøper brukt. Men å levere tuning til 540d nå, tror jeg ikke BMW kommer til å gjøre fordi det vil underminere verdien og betydningen av M550d. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jan Christian Huus skrev:


Jeg tror hovedgrunnen handler om utslipp (dieselgate). 
Og BMW har det med å nekte for at utstyr kan bli levert helt frem til det plutselig lanseres.
 

Utslipp var begrunnelsen jeg fikk fra Bavaria da jeg spurte hvorfor de ikke tilbøy tuning til G30/31 bilene. Jeg kjøper ikke argumentet med at det er for liten forskjell i hk mellom de forskjellige modellene. Ikke nå man fikk F10/11 med samme forskjell mellom motorene men likevel tilbøy tuning:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Ser ikke helt logikken din her.
Hvorfor har de da tilbudt tuning på tidligere modeller som F1x?

Jeg tror hovedgrunnen handler om utslipp (dieselgate). 
Og BMW har det med å nekte for at utstyr kan bli levert helt frem til det plutselig lanseres.
 

Les det @Fredrik 90 og @Walkabout skriver så skjønner du hva jeg vil frem til. Hvis BMW ikke kommer med dette er det veldig mange firmaer i Norge og i verden som kan hjelpe deg med tuning hvis du absolutt skal ha tuning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, ahj said:

Les det @Fredrik 90 og @Walkabout skriver så skjønner du hva jeg vil frem til. Hvis BMW ikke kommer med dette er det veldig mange firmaer i Norge og i verden som kan hjelpe deg med tuning hvis du absolutt skal ha tuning. 

Hvis du leser Fredrik90 sitt innlegg på nytt så har han fått forklaringen ang utslipp. Videre at avstand mellom ytelse på de forskjellige modellene kjøper han heller ikke. 

Det handler heller ikke om jeg absolutt skal ha turning. Spørsmålet  var om BMW kom til å gjøre dette tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Hvis du leser Fredrik90 sitt innlegg på nytt så har han fått forklaringen ang utslipp. Videre at avstand mellom ytelse på de forskjellige modellene kjøper han heller ikke. 

Det handler heller ikke om jeg absolutt skal ha turning. Spørsmålet  var om BMW kom til å gjøre dette tilgjengelig.

Skal jeg være helt ærlig skjønner jeg ikke denne diskusjonen du og jeg driver med her. Du starter med at du ikke skjønner hvorfor BMW ikke kommer med oem tuning. Hvis du ser på historien på dette har ikke du riktig bil til å få dette. Det er tidligere kun 520d og 530d som har fått dette. Jeg håper at du etter alt dette her kan ta en stilling til det første spm ditt, med bakgrunn på all infoen du har fått fra flere av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har bmw tuning med dette å gjøre? Er det ikke bedre å gå til andre leverandører som trf eller flissundet?

Når det gjelder effekt trinnene, så har jo 520d vært en 2 liter firer med de begrensningene det gir. Men en trimmet går helt ok. En 530d er for de som ønsker mer. Det er nesten samme motoren i 535d og 540d bare forskjellig trimmingsgrad. Derfor er det med det norske avgifts systemet billigere å kjøpe en 530d som du tuner, enn en 540d. Begge vil havne på ca samme effekt.

Jeg forsto ikke helt dette med listen her. Men det som er sikkert er at 540d ikke har så mye å hente på tuning fordi den allerede er hentet mye ut fra fabrikk. M550d er en helt annen motor som man ikke hadde klart å få en 540d opp på samme effekt uten bieffekter.

Bmw tilbyr fra fabrikk 2 versjoner av 2 literen og 3 versjoner av 3 literen, i forskjellig effektuttak. Så bmw tilbyr jo tuning på den måten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...