Gå til innhold

E92 335d Rubinschwarz


Anbefalte innlegg

10 timer siden, hsd skrev:

Hartge type c i 18" (?) , det er jammen meg ikke noe tull :) 

Har du tenkt å bruke denne bilen om vinteren eller blir den satt bort? eventuelt håper jeg virkelig du kunne skrivd litt om hvordan quaife oppfører seg på is/snø med tanke på om den bremser på begge hjula mtp fremkommelighet, eller vil begynne å spinne på ene.

Tilhører en kompis som skal ha de på en E30, derav 17"

Kommer nok med innlegg ila vinteren hvordan den bremser på is og snø, da denne skal brukes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gabz skrev:

Veldig pent!

Takker :) 

 

4 timer siden, Frode D skrev:

Hartge design C :x

Hadde lyst på det selv når jeg hadde min. Finjustere høyden så blir det perfekt 👌 


Kompis sine 17" belånt med han som passasjer for dagens treff i kristiansand, ikke justert noe fra 19" jeg normalt kjører rundt på. B14 coilsa står i bunn fremme og 3-4 gjenger fra bunn bak. 17" er nok ikke ideélt for E92 karosseriet med litt ymse dekkdim i tillegg for E30.

 

 

3 timer siden, DanielStance skrev:

Så bra ut med Hartge felgene :D Men kanskje en smule for små. Kanskje bildene lyger men.. :ph34r:

Du er inne på noe der ja. 1-2 tommer for små :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Tollefsen said:

Tilhører en kompis som skal ha de på en E30, derav 17"

Kommer nok med innlegg ila vinteren hvordan den bremser på is og snø, da denne skal brukes :) 

ok, har slike eg også :)

Kjempeflott, lag gjerne en godt detaljert tråd med hvordan bakhjula oppfører seg på ulikeforhold, fart og ting som bakkestart o.l. Det jeg er mest spent på er om den vil ha nok ulik friksjon til å bremse, eller få så lite motstand at den kan begynne på spinne på ett hjul med dårlige forhold.

Er liksom lett å finne ut at dem fungerer knall på asfalt og bane, men skikkelig norsk vinterføre er det ikke så mange som har testet dem på utenom å lage noen piruetter på youtube :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten tur med et par biler fra stavanger ned til kristiansand idag. 

Da vi ankom utstillingen var det et par lokale krigere (les: rånere) som stod der så tenkte at dette kom ikke til å bli noe særlig, men utrolig nok dukket det opp litt div snacks. Kan nevne M2, E92 335i, F30 Activehybrid 3, M4. Av andre merker var det Focus RS, Supra mk4+++. Ble tross starten et relativt bra treff og været var på vår side uten tvil. Reiste fra sørvestlandet i kjent regnvær og ble møtt i sør med 19 grader og sol.

Av 3 premier så vant bilen "beste felg". Noe som kom overraskende på, men dommerene mente noe annet...

Tross alt en fin avslutning på uka :) 

Bilde 06.08.2017, 22.24.19.jpg

Bilde_06_08.2017,_17_06_07.jpg

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som dro forbi meg (og en rekke andre) i en helsikes fart langs vannet rett etter Moy i går kveld? :P Var i alle fall en rimelig lik E92. Tok det litt piano vestover ettersom UP vinket inn en kar som kjørte forbi meg like ved Lyngdal - hvor det etter farten å dømme enten ble en klekkelig bot eller førerkortbeslag på vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, hsd skrev:

ok, har slike eg også :)

Kjempeflott, lag gjerne en godt detaljert tråd med hvordan bakhjula oppfører seg på ulikeforhold, fart og ting som bakkestart o.l. Det jeg er mest spent på er om den vil ha nok ulik friksjon til å bremse, eller få så lite motstand at den kan begynne på spinne på ett hjul med dårlige forhold.

Er liksom lett å finne ut at dem fungerer knall på asfalt og bane, men skikkelig norsk vinterføre er det ikke så mange som har testet dem på utenom å lage noen piruetter på youtube :)

Ikke for å kuppe tråden, men har Quaife på e90n og den er helt himmelsk på vinter. Ved rolig i gangkjøring på snø og is kan man kjenne hvordan diffen jobber med å fordelene kreftene mellom hjulene. I hastighet er bilen mye mer forutsigbar, den slepper rolig mens uten quaife kunne bilen slepp mer hardt og uforutsigbar. Bare å sende meg en PM, har hatt Quaife på min i snart 3 år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

Du som dro forbi meg (og en rekke andre) i en helsikes fart langs vannet rett etter Moy i går kveld? :P Var i alle fall en rimelig lik E92. Tok det litt piano vestover ettersom UP vinket inn en kar som kjørte forbi meg like ved Lyngdal - hvor det etter farten å dømme enten ble en klekkelig bot eller førerkortbeslag på vedkommende.

Fardalsbakken ved Lindesnes du tenker på? (ja, ett stykke fra Lyngdal)

http://www.aftenbladet.no/innenriks/i/7raov/Atte-forerkortbeslag-i-samme-bakke

Flotte forbikjøringsmuligheter der, men favorittplass for UP ved kulverten i toppen av bakken. 

Kjørte selv fra Farsund til Sandnes i går ettermiddag i kolonnekjøring med 60 andre biler.... ohh, joy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Knoett skrev:

Fardalsbakken ved Lindesnes du tenker på? (ja, ett stykke fra Lyngdal)

http://www.aftenbladet.no/innenriks/i/7raov/Atte-forerkortbeslag-i-samme-bakke

Flotte forbikjøringsmuligheter der, men favorittplass for UP ved kulverten i toppen av bakken. 

Kjørte selv fra Farsund til Sandnes i går ettermiddag i kolonnekjøring med 60 andre biler.... ohh, joy!

Helt korrekt - ser at de ofte sitter der, så jeg la min inn på 88 km/t på ACC. Litt feilmargin, pluss at de sjeldent stopper noen på å ligge mindre enn 10 % over fartsgrensen. Regner med at han som akkurat klarte å smette inn foran meg før innsnevringen var en av de åtte som førerkortet røk for :P Kjørte selv kolonne omtrent hele veien - er da jeg er glad for ACC, men kjedelig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Walkabout skrev:

Helt korrekt - ser at de ofte sitter der, så jeg la min inn på 88 km/t på ACC. Litt feilmargin, pluss at de sjeldent stopper noen på å ligge mindre enn 10 % over fartsgrensen. Regner med at han som akkurat klarte å smette inn foran meg før innsnevringen var en av de åtte som førerkortet røk for :P Kjørte selv kolonne omtrent hele veien - er da jeg er glad for ACC, men kjedelig likevel.

Kjører som regel forbi helt i bunnen av bakken før den svale venstresvingen retter seg opp med siktlinje fra kulverten. Er for dumt å ikke kunne benytte den gode forbikjøringsmuligheten. De fleste jeg kjører forbi der er også disse som fint ligger i 50-60 km/t i 80-sonen pga litt svinger og egen lyst, men som i krabbefeltet smetter opp i mirakuløse 90 km/t.... :applause: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Walkabout skrev:

Du som dro forbi meg (og en rekke andre) i en helsikes fart langs vannet rett etter Moy i går kveld? :P Var i alle fall en rimelig lik E92. Tok det litt piano vestover ettersom UP vinket inn en kar som kjørte forbi meg like ved Lyngdal - hvor det etter farten å dømme enten ble en klekkelig bot eller førerkortbeslag på vedkommende.

Stod på rasteplassen langs lundevatnet inni vika når jeg så en f11 med noen litt spesielle skilt gli forbi. :roll: Kjørte i kø helt fra kristiansand til der, så åpnet det endelig seg noen lange strekk som det ikke er så ofte kontroll som saglandsbakken og fardalsbakken. Satt med laser i begge disse når jeg kjørte forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...