Gå til innhold

E34 525i blir 544i


Zeveren
 Share

Anbefalte innlegg

Takker alle sammen!

Ble ikke så mye dokumentering som jeg hadde håpet, endte opp med å kjøre hele dagen med kompiser og bare nyte været. Den fungerer overraskende bra! Rister fortsatt litt ved nedbremsing fra 80 selv med powerflex casterstag, men det er vel muligens Slark I resten av understell og kast i skiver.

Annet enn det er det bare å "tie all loose ends" nå, som anlegget funker minimalt, få alle clips jeg trenger, reparere litt her og der osv. Vil og bygge om elnett til 2,5l+ inni bilen da min er såpass ribbet for alt utstyr og ønsker å ha elnett der alt ligger klart. Har større planer for denne etterhvert, men da med trykk på etterhvert. Først skal bilen koses med og brukes, endelig 😁 legger selvfølgelig ut alt jeg gjør med den framover, tråden legges ikke død! Må fortsatt gjennom en eu, og mye smått som må ordnes opp i

IMG_07551.thumb.jpg.be6febcf4587ccaf53de9243acfebfbb.jpg

Snapchat-854212431.thumb.jpg.44364144a149b406e351916a6e6bddc1.jpg

Snapchat-1078399821.thumb.jpg.652c018a3c8f332df590a9f7bd5e71e7.jpg

20210423_193157.thumb.jpg.76cb41b6b139ce418892bdceca88346f.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra ting fungerer på den og at jobben du har gjort nå har gitt resultater 😊.

Angående risting så er det nok mer som må gåes over og skiver kan være en synder spesielt ved oppbremsing .

Og ja hold tråd levende😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2021 den 10.27, Bimmerlorris skrev:

Jeg hadde også risting ved nedbrems. Spesielt kraftig ved kraftig brems fra høyere hastigheter. Men med nye skiver og klosser ble problemet løst 😉👍 Kos deg med bilen og lykke til videre. Jeg følger ivrig med 🥳☀️

Takk for det, skal prøve det! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Blitt litt stille her i det siste, det er da det har skjedd mye på andre fronter i det siste og har rett og slett tatt en pause. Bilen er ikke godkjent enda selv om det er lite som gjenstår, men har nye planer nå.

Denne er snart på vei, m62b44tu (e39 540 motor) med manuell kasse og elnett. Søknad er nesten ferdig for godkjenning med dette, får vi se hva som må til for å få gjennom 😁 skal selvfølgelig bytte alt til 540 understell og liknende, bilen skal gjennom storshine i vinter! Litt lyst å ha en bil som faktisk er godkjent med det som står i, er både mer verdi i bilen og for meg da, pluss v8 er gromt 😇

430_677129201.thumb.jpg.102a1eb145c2a6e39c58a95471bf1309.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Snegler seg framover. Søknad skrives for å få dette godkjent, Polyforinger samles, og litt div V8 deler er begynt hamstret. Må få tak i elnett fra motorrom til inni bil bak dashbord og det, bakstilling, mellomaksel osv.

Har og begynt å demontere smått i motorrom, motor og kasse selges til kompis.

Noen som vet om Bremseskiver/calipere er like bak? Vet 520 er samme opp til 535, men er de oppgradert på 540?

Hvis noen kjenner noen som har rimelige deler til generelt 540 som bkf, abs sentral, bakstilling inkl. Diff og aksler, elnett inni kupé, starter m62b44tu osv. Gjerne send melding eller tips! 😊

20210901_194628.thumb.jpg.1d90f388de2919a3e6db15ad335e3e4f.jpg

20210901_194640.thumb.jpg.5f75ecd2045427df555f33c80ff7fcf9.jpg

Som dere ser i motorrom, trengs det sårt en lakkjobb.. Lakk har blitt grønn og fæl, og er div rust nederst. Nesten alt av fester skal fjernes og endres til å passe V8 deler, og da skal det lakkes, i ny farge vel og merke 😁 velger å holde fargen hemmelig til det nærmer seg

20210901_194621.thumb.jpg.c958f0ef209eaf07afed89dea3390793.jpg

Også et lite stemningsbilde fra mai

20210514_230116.thumb.jpg.072d56790d860d77213996ef951cacad.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morro å se du oppdaterer her ,ikke minst all den makeløse jobben som er blitt gjort på den .😊

Du er jo en ung mann og ofte så er det jo sånn at man har mange planer men skjelden det blir gjennomført .

Du derimot har gått løs på alt og laget deg en skikkelig bil som er blitt bra.

Skal jo bli enormt spennede når du skal til med ombygning .

Ps du skulle fått skaffet deg et 530/540 vrak som hadde alt av ledninger og deler du trenger .😎🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Veldig morro å se du oppdaterer her ,ikke minst all den makeløse jobben som er blitt gjort på den .😊

Du er jo en ung mann og ofte så er det jo sånn at man har mange planer men skjelden det blir gjennomført .

Du derimot har gått løs på alt og laget deg en skikkelig bil som er blitt bra.

Skal jo bli enormt spennede når du skal til med ombygning .

Ps du skulle fått skaffet deg et 530/540 vrak som hadde alt av ledninger og deler du trenger .😎🙏

Takk for det, tok noen E34er før jeg fikk gjennomført en da 😅 blir mildt sagt spennende ja! Skulle gjerne det, men ikke mange å komme over 😅 vet du om en, gjerne si ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mortenej skrev:

Spennenede prosjekt.

Veldig bra å lese at du tar den helt ut og bygger med mål for øye å få dette godkjent! Blir å følge med videre her.

Legg ut oppdateringer fortløpende, og dokumeter med mye bilder :)

 

Tenker litt sånn, hvis jeg har et utgangspunkt som kan forbedres, hvorfor ikke bare gjøre det? Kunne hatt den som en m50, men ikke gøy det hvis den kan bli v8 med x antall tusen og timer i garasjen 😁 det har jeg plan om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen her på forumet som har god peiling på elnett/kan finne ut av, hva som må byttes? Bytter elnett inni kupé pga. Min er ikke utstyrt med noenting ekstra. Skal ha stor OBC, El vindusheiser, El takluke, v8 speedo osv. Kan jeg ta dette fra alle modeller fra 525i og oppover? Noen spesifikke modeller jeg må ha fra, og går elnett fra touring over på sedan? Må jeg ha elnett spesifikt fra v8? Må alt inni kupé byttes, inkl releer og liknende under baksetet? Mye spørsmål, lite peiling på elnett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde noen bilder av framgang, men mobil døde så mistet alt. Motorrom er ribbet og V8 motor er på vei. Har lagt litt planer, men vanskelig å planlegge uten delene jeg trenger.

Alt inni kupé er og ribbet, da alt det elektriske(bak dash) og må erstattes for å få ønskede funksjoner. Så hvis noen sitter på delebil med elnett kompatibel med stor OBC, blinklys spak med knapp til dette og generelt elnett med ledninger til ekstrautstyr, si ifra! 

Bilde av slik den er inni for øyeblikket 😊

IMG_20210925_162424.thumb.jpg.5c3e780ed68f375ebb370c79ce8525b7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Zeveren changed the title to E34 525i blir 544i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...