Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

I dag fikk stabilitetssystemet midlertidig hikke. Kjørte bortover og ante fred og ingen fare, plutselig plinget tre-fire feilmeldinger på rappen samtidig som bilen hoppet litt, virket som antispinnsystemene slo seg av og på et par ganger (dvs bremset ned), så switchet bilen fra sport til eco pro og gikk over i limp mode, nektet å la meg sette den over i sport igjen, og slo så over i elbilmodus og foreslo at jeg kjørte til verksted for sjekk. 

Stoppet, slo av tenningen og ventet ett minutt, slo på igjen, og da var alt normalt og feilmeldingene borte. Leste også ut feilkoder da jeg kom hjem, men ingen spesielle feilmeldinger lagret heller. Pussige greier. 

 

hikke-limp-mode.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Pen kjerre, det skal du ha!

Men kanskje på tide å oppdatere overskriften på tråden? 😅 en stund siden side 13 nå 😅

Takk! Ja, det er kanskje et poeng. Fjernet referansene til s13 nå. 😛 Forhåpentligvis blir det downpipe+Bootmod3 snart, så da får jeg referere til det isteden :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Downpipe montert. :) 

Har ingen bilder dessverre, var litt sløv og glemte å be om det under montering. Så da er det bare å vente på at bootmod3 skal lanseres da, så blir det mer effekt og burbles 😛

Lydmessig er jeg glad jeg kjøpte downpipe med cat, en catless hadde nok blitt litt mye lyd. 

Forskjell før og etter: 

Kaldstart: Sikkert dobbelt så høyt, blir nok cold start delete når jeg får bootmod3. 😛 
Tomgang: Litt høyere og litt dypere, 20-30% mer lyd kanskje
Vanlig kjøring/cruising: Minimal forskjell, kanskje ørlite mer lyd når motoren har motstand f.eks opp bakker. 
Ved pådrag: Noe høyere lyd (20-30% kanskje), og litt hesere og mer raceaktig lyd :)

 

Alt i alt som forventet, og fornøyd med resultatet! Formålet her var jo primært å få noe mer effekt etter trim, og kunne kjøre stage 2 bootmod3, pluss kunne ha litt burbles uten å brenne originalkatalysatoren. 

Passformen var visstnok helt okey (ikke fantastisk men ikke veldig dårlig heller), om jeg forstod @lagunilla rett (takk for hjelpen!) :D 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på senkefjærer.. Skjønner ikke hvorfor de lager fjærer som stort sett senker like mye foran og bak, når bilen originalt er mye lavere bak enn foran.. :-| 

Skulle jo hatt et sett som senket minst 2cm mer foran enn bak.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 16.35, macrorain skrev:

Downpipe montert. :) 

Har ingen bilder dessverre, var litt sløv og glemte å be om det under montering. Så da er det bare å vente på at bootmod3 skal lanseres da, så blir det mer effekt og burbles 😛

Lydmessig er jeg glad jeg kjøpte downpipe med cat, en catless hadde nok blitt litt mye lyd. 

Forskjell før og etter: 

Kaldstart: Sikkert dobbelt så høyt, blir nok cold start delete når jeg får bootmod3. 😛 
Tomgang: Litt høyere og litt dypere, 20-30% mer lyd kanskje
Vanlig kjøring/cruising: Minimal forskjell, kanskje ørlite mer lyd når motoren har motstand f.eks opp bakker. 
Ved pådrag: Noe høyere lyd (20-30% kanskje), og litt hesere og mer raceaktig lyd :)

 

Alt i alt som forventet, og fornøyd med resultatet! Formålet her var jo primært å få noe mer effekt etter trim, og kunne kjøre stage 2 bootmod3, pluss kunne ha litt burbles uten å brenne originalkatalysatoren. 

Passformen var visstnok helt okey (ikke fantastisk men ikke veldig dårlig heller), om jeg forstod @lagunilla rett (takk for hjelpen!) :D 

Trodde stage2 skulle kjøres catless. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ahj @bmwgreg90 For B48 finnes det jo ingen offisielle anbefalinger da den ikke er sluppet enda. For B58 sier de at de "recommends high flow downpipe". 

En 200cel cat har tilnærmet samme flow og effekt som en catless downpipe selv på vesentlig kraftigere motorer, så det skal nok gå fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frode D skrev:

Men bør du fjerne kaldstard (cat heating cycle) når du fortsatt har katalysator? 

Vet ikke helt, hvis jeg har forstått det rett er vel eneste effekten at det tar litt lenger tid før den blir varm(?). Uansett så var det kun førsteinntrykket etter at downpipen var montert at kaldstarten var blitt sykt mye høyere, har allerede blitt vant til det. Tippet først at det var typ 100% høyere, men nå tipper jeg "bare" 50% høyere :D..  

Så kan godt beholde den egentlig. Det varer jo bare typ 1 minutt uansett, og vil jeg kjøre vekk i stealth mode fra et eller annet sted kan jeg jo bare kjøre elektrisk i starten siden jeg har hybrid. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for senkefjærer hvis jeg skal ha, blir H&R sport som da i så fall senker ca 33mm foran og 18mm bak. Tror i teorien det blir perfekt da jeg har ca 35-40mm klaring foran og 20mm klaring bak nå, så det bør bli helt kant i kant. 

Det eneste jeg bekymrer meg bittelitt for er subbing bak, da det allerede er ganske lavt, og hjulene stikker ganske langt ut.. Ka tror folk? er 9.5" med ET40 (265 brede)

Et par bilder av bakhjulet slik det sitter nå. Tåler det 20mm senking til uten å subbe mon tro?

 

bak1.jpg

bak2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, macrorain skrev:

Har bestemt meg for senkefjærer hvis jeg skal ha, blir H&R sport som da i så fall senker ca 33mm foran og 18mm bak. Tror i teorien det blir perfekt da jeg har ca 35-40mm klaring foran og 20mm klaring bak nå, så det bør bli helt kant i kant. 

Det eneste jeg bekymrer meg bittelitt for er subbing bak, da det allerede er ganske lavt, og hjulene stikker ganske langt ut.. Ka tror folk? er 9.5" med ET40 (265 brede)

Et par bilder av bakhjulet slik det sitter nå. Tåler det 20mm senking til uten å subbe mon tro?

 

bak1.jpg

bak2.jpg

Når det gjelder subbing, har du prøvd å kjøre opp på noe skrått slik at hjulet blir trykket opp i hjulbuen for så å se om dekket tar borti noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Når det gjelder subbing, har du prøvd å kjøre opp på noe skrått slik at hjulet blir trykket opp i hjulbuen for så å se om dekket tar borti noe?

Nei, men det går jo an å teste kanskje ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...