Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

Oppdaget plutselig at man relativt enkelt (to skruer, plugge fra og plugge inn + kode om) kan bytte til 6WB dashboardet. Det tror jeg må settes på listen over future mods, kan gi en "billig" måte å få følelsen av ny bil hvis man går lei. :)

 

Relatert bilde

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og glante og fiklet mellom bakhjul og skjerm i dag mens jeg grublet videre på senking, og oppdaget plutselig at innerskjermen ikke var festet skikkelig inn mot ytterskjermen på venstre bakhjul, og ser ut til å være splittet/sprukket på midten i øvre bue. Fristende å skylde på de som gjorde understellsbehandlingen, siden de nødvendigvis demonterte disse for bare noen uker siden. :-| 

Forstår ikke helt festeanordningen inn mot ytterskjermen, virker nesten som det skal være limt fast eller noe, og at dette er løsnet? Har ikke tatt av hjulet enda så er ikke så mye jeg ser..

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, macrorain skrev:

Satt og glante og fiklet mellom bakhjul og skjerm i dag mens jeg grublet videre på senking, og oppdaget plutselig at innerskjermen ikke var festet skikkelig inn mot ytterskjermen på venstre bakhjul, og ser ut til å være splittet/sprukket på midten i øvre bue. Fristende å skylde på de som gjorde understellsbehandlingen, siden de nødvendigvis demonterte disse for bare noen uker siden. :-| 

Forstår ikke helt festeanordningen inn mot ytterskjermen, virker nesten som det skal være limt fast eller noe, og at dette er løsnet? Har ikke tatt av hjulet enda så er ikke så mye jeg ser..

Mye rart som manglet under der når du var inne hos meg. Hadde tatt en prat med de som behandlet understellet👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lagunilla skrev:

Mye rart som manglet under der når du var inne hos meg. Hadde tatt en prat med de som behandlet understellet👍

Hm, jaha - noe mer du husker i farten? Høres jo ikke så bra ut. :-|  EDIT: Kan ta det på PM kanskje.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 23.27, ahj skrev:

Så spennende. Hvordan går bilen så langt? :) 

Vi har ikke kommet fullt så langt. Koblet opp og identifiserte bilen i går, og sendte software-versjoner fra DTEen/ECUen til dem, så la de inn støtte for den i dag, så i dag har jeg klart å aktivere lisensen min og laste ned backup av stock flash. Neste steg er for de å tilgjengeliggjøre noen beta maps til meg som jeg skal teste og logge. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem ukers leveringstid på coiloverne... Etter å ha vært ute og stirret på bilen en stund har jeg kommet til at jeg egentlig er fornøyd med høyden bak, og det er kun foran den er litt for høy - og at det er i praksis veldig sjelden kjøreegenskapene ikke oppleves som gode nok...så da tror jeg nesten ikke det er verdt det akkurat nå. Så endte med å avbestille i denne omgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
7 timer siden, Morbus skrev:

Fått inn maps på BM3 enda?

Ser de lister opp støtte for B58 motorene nå, men ikke B48 enda..

Ja, de har hatt støtte for B58 ca en måned nå, fortsatt ikke B48. Jeg fikk en update fra de i dag faktisk på at de fortsatt jobbet med map til min og vil sende over et OTS map så snart det er klart. Den er tydeligvis litt annerledes enn "vanlig" B48 siden det jo allerede er biler som kjører med B48 beta maps.

Virker som de er litt i multitaskingsfella de folka, jobber med tusen ting samtidig, så ting tar litt tid.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Ender du opp med senkefjører i stedet for da, eller ingenting?

Foreløpig ingenting, nå har jeg kjøpt Ubiquiti Unifi nettverk + NAS hjemme i steden, så får jeg sitte inne og nerde med nettverk mens jeg venter på at de teite BM3-folka kommer ut med B48-støtte. Så kanskje jeg får god nok nettverksrekkevidde til at det når ut i garasjen, så jeg klarer å laste ned remap.. 😛  :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Venter fortsatt i spenning på B48-støtte fra Bootmod3. Ikke hørt noe mer om betaen enda heller. 

Ellers har jeg overraskende nok fortsatt ikke fått feilmelding fra den nye downpipen, så det var jo bra. :) 


Mens jeg venter har jeg vasket luftfilter..(står til tørk, ikke oljet enda) 

C4041E63-11A7-4610-842C-261579E64F74.jpeg

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått første versjon av 98okt stage 1 beta fra bm3folka. Skal ut og teste og logge  i kveld. 🚗🚓

 

Det som er litt gøy med å være beta på dette er at jeg i praksis får en hvertfall delvis custom remap siden mappet utvikles delvis basert på min bil (jeg sender logger tilbake så justerer de).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...