Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

1 time siden, macrorain skrev:

Det er planen ja. Hvis ikke @lagunilla mot formodning ser noe helt obvious som enkelt kan fikses når jeg skal innom der på torsdag, ref Frode Ds forslag over. 😛 

Har du noen erfaring med han?

Ikke jeg men sett noen av hans arbeid. Ikke helt min ting at han kapper vekk innerskjermen for å få valset. Da har man et stort området for vann og møkk som kan komme inn og evt rust kan dannes. Du snakker om salg, da ville jeg ikke fått kappet bort innerskjermen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, ahj skrev:

Ikke jeg men sett noen av hans arbeid. Ikke helt min ting at han kapper vekk innerskjermen for å få valset. Da har man et stort området for vann og møkk som kan komme inn og evt rust kan dannes. Du snakker om salg, da ville jeg ikke fått kappet bort innerskjermen :P

Han skal visstnok tectylbehandle i etterkant også. Og hvertfall på F30 bak så går jo innerskjermen helt ned til kanten av skjermen, ser ikke helt hvordan man får gjort så mye uten å modifisere den og på et eller annet vis. Det er nesten så jeg lurer på om det er kanten på innerskjermen det subber i. 

Uansett, skal innom lagunilla på torsdag (som monterte fjærene) så kan diskutere litt med han også. Takk for innspill! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en tur på bukk viser det seg at det bare er dekksiden som subber såvidt i kanten på innerskjermen (som er av noe tekstil/fiberaktige greier), så da er det ikke noe behov for valsing. 😊

Kjører litt til og ser hvordan det funker, så får jeg evt gå ned til 255 bak i verste fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært to dager på "Drifting bonanza" i regi av driftingskolen.no - ganske gøy å få herje med baneriggede driftingbiler! Vi fikk øve både teknikk og kjøre frikjøring på en bane. Var overraskende "lett" å få det til ganske bra i en bil som var satt opp som driftingbil. Var også litt lettere å tørre å "gi alt" (som er 90% av jobben når man drifter) med en banebil enn med egen bil som man er livredd for å vrake. 😛 Anbefales! :D 

At Hunter Taylor kom på besøk og hadde oppvisning var også moro, og det var også flere andre ganske dyktige bekjente av arrangørene som datt innom i pausene og røykla banen. :) 

Her er noen av mine egne bilder + stjeler noen bilder fra de andre som var der , satser på at det går greit.

66179718_10161929906105430_9012735892787298304_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_oc=AQmj6vHeZxeNRhXPc9_p8rbAWQZMCZXi-eGt324H-eAEb_Rchb8PkQqSLfovMZkEKt4&_nc_ht=scontent.fosl4-2.fna&oh=20ecef46f835838161ca2b579cbac40d&oe=5DAD2D8F

 

Image may contain: car, sky and outdoorImage may contain: car, cloud, sky and outdoorImage may contain: 1 person, smiling, car and outdoorImage may contain: car, sky and outdoor

C0EFCD8A-A5BE-4815-8C85-065085581320.jpeg

CFB4A281-618F-46EB-82B4-04B0B088279A.jpeg

C4D96CE9-219F-41CC-BA08-ED0C297995E1.jpeg

6C57D905-99AB-44B9-845E-541CB8DBF977.jpeg

44C2620E-9D3E-4E40-9E19-AB7E25654CA4.jpeg

69230965-D359-4A4D-96EC-2AE4A9F02E9F.jpeg

90C5EF1F-031D-4357-8B8F-1FAE804D9F9E.jpeg

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjørt til Bergen via sørlandet og tilbake igjen over fjellet i ferien med bagasje og aktiv kjøring på humpete vei, og merker ikke til noe subbing nå, så det lille den var borti innerskjermene er nok slitt vekk. 

Ellers funker fjærene fint, det er litt mer bevegelse i bilen over ujevnheter i veien enn før - naturlig nok siden den er stivere. Samtidig sitter den bedre plantet, opplevde av og til før at den ble litt "nervøs" og uforutsigbar over ujevn vei / hvis vektbalansen skiftet raskt fra den ene til den andre siden under aktiv kjøring, la ikke merke til noe av dette på denne turen, på tross av ny rekord over fjellet. 😛  

Usikker på om det blir originale dempere når disse er slitt ut, men det fungerer bra foreløpig. :)  

 

EDIT: Slenger med et stemningsbilde fra Vestlandet og - sjukt hvor mye bedre det ser ut med et par centimeter lavere bil :D  

 

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
På 17.8.2019 den 8.21, macrorain skrev:

Halim fra PTF er den første som har sprengt 500hk-grensa på nye Supra, og han er også den som har laget custom mappet til min bil. Litt moro 😊

80FFF30F-FB70-40AF-9317-D3B81C2FF1E8.png

Nå er det jo mange med B58 med mer enn 500, så ikke veldig nyhet for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ahj skrev:

Nå er det jo mange med B58 med mer enn 500, så ikke veldig nyhet for min del. 

Neida, folk rusler vel runt med 700hk+ sånn sett, men Supra er jo "nytt" og det er ikke 100% samme motoren heller. Og uansett gøy hvor mye hk man henter ut kun med remap nåtildags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, macrorain skrev:

Neida, folk rusler vel runt med 700hk+ sånn sett, men Supra er jo "nytt" og det er ikke 100% samme motoren heller. Og uansett gøy hvor mye hk man henter ut kun med remap nåtildags. 

Motoren er helt lik det som leveres til andre BMW med B58. Samme som M340i som, samme som Z4 M40i som leveres. 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Liten musikk-update: Nå har jeg bestilt en bitteliten (8 liter) lukket kasse med plass til 8", og skal stappe et element med litt trøkk i oppi der hvis alt går etter planen. Suben er så liten er at jeg tror jeg får skjøvet den inn i det lille avlukket på førersiden av bagasjerommet og dermed stjeler minimalt med plass. 

Kasse: https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/subwoofer-bass/basskasser-tilbehor/for-8-element/singel-basskasse-8-lukket-8-liter

Element: https://www.nzc.no/products/ground-zero-gzuw8sqx-300w-rms-2x2ohm 

Forsterker: https://www.nzc.no/products/ground-zero-gzia-2235hpx-b-2x2352ohm

Og så en https://www.nzc.no/products/helix-aac2-hoylavniva-mremote for å få koblet meg til HK-anlegget. 
 

Se bilde for hvor jeg tenker å rygge kassa inn (vil stikke litt ut da)

 

A775FB58-BCEA-414C-946C-89AF249595BC.jpeg

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre nyheter så har jeg skjønt hvorfor jeg subber. Da jeg opprinnelig kjøpte dekk til disse felgene så tok jeg hakket høyere dekk (40-profil foran og 35 bak) enn det som egentlig var godkjent/anbefalt fra BBS, for å få litt mindre glippe mellom skjermene.

Men nå som bilen er senket, så funket jo ikke det like bra. Sjekket nå, og forskjell i dekkhøyde mellom 265/35R19 og 265/30R19 er faktisk hele 13mm, og det er jo endel. Så da har jeg plutselig to opsjoner: 

Gå til 255/35R19 (bare 3.5mm lavere dekkhøyde, men vil jo da skråne mer inn)
Gå til 265/30R19 (vil ikke skråne noe mer inn, men hele dekket blir 13mm lavere)

Tipper begge alternativene løser subbingen. Men 265/30 vil vel gi meg enda mer støy da sikkert, som jeg klager så fælt over.. :D  🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...