Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har et sprøsmpl ang bootmod3.

Legger dette spor, slik at BMW kan gå imot ved en eventuell garantisak?

Eller er det mulig å tune, for å så legge inn original software, uten at det er mulig å se at bilen har vært tuklet med? :P

 

Har 330e som jeg kunne tenkt meg å gjort det samme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ///FredriK.S skrev:

Hallo.

 

Har et sprøsmpl ang bootmod3.

Legger dette spor, slik at BMW kan gå imot ved en eventuell garantisak?

Eller er det mulig å tune, for å så legge inn original software, uten at det er mulig å se at bilen har vært tuklet med? :P

 

Har 330e som jeg kunne tenkt meg å gjort det samme med :)

Hei, man kan tune og så legge tilbake orginal software, men det er sporbart. 

Jeg tenker at hvis du trimmer bilen og det gjør at noe knekker, så er det noe av risikoen du løper ved å trimme - så da må du nesten pent betale for det, og ikke forsøke å lure BMW og/eller forsikringsselskapet ditt. Når det er sagt så er det ikke slik at all garanti bortfaller når du trimmer. Så hvis noe blir ødelagt som åpenbart IKKE har noe med trimmingen å gjøre så har du fortsatt garanti. Men får du problemer med motor/drivverk etter trim, vil du sannsynligvis måtte dekke dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ///FredriK.S skrev:

Ok, takk for bra svar.

Vet egentlig dette jeg regnet med.  Da tenker jeg at jeg må bite i det sure eplet og drite i det. Er en leasing bil, så gidder ikke å fucke opp for neste eier på det :P

Vil du ha en mer moderat løsning så har jeg tilfeldigvis en JB+ liggende å slenge, den kobles på en plugg i motorrommet og øker turbotrykket med 1-4psi (justerbart). Det er veldig moderat (jeg kjører 12psi høyere enn originalt nå), og i praksis ikke sporbart. Gir deg en økning på 20-30hk. Kobles av og på i løpet av to minutter. 

Send meg PM hvis interessant. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er nok på tide med nye vinterdekk neste høst (de er fra bilen var ny i 2016), så har begynt å snuse på felger. Hva synes vi om f.eks disse (Er vel HRE replika, ganske like som HRE P101)? 

A5308HB.JPG

HRE P101 på en F30 (eller F80 kanskje): 

hre-p101sc-bmw-m3-dark-brushed.jpg
 

Noe Vossen-aktig ala disse kunne også vært aktuelt:
F1122MS.JPG?fbclid=IwAR2eVz4_NTwoa9MAvtDdX2r3TU0oOkyKAGx9FJVoMJPfRGEe_LOcQ2GWP10

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde en ny sjåfør på besøk i BMWen i dag :D  - en av mine andre store hobbyer er hifi og hjemmekino, og bruker endel tid på å måle og kalibrere oppsett. Har ikke tatt meg bryet med å gjøre det i bilen før. Men var ikke 100% fornøyd etter montering av ny sub for en liten tid tilbake, så mistenkte at det ikke var helt som det skulle. 

Viste seg at jeg hadde fasefeil mellom sub og resten av anlegget, og delefrekvens var heller ikke justert optimalt. Her er før (blå) og rød (etter) for de som skjønner noe av slikt. Kort oppsummert vesentlig mer dypbass etter justering. :)  Ellers var det overraskende jevn bassrespons i bilen, anlegg i stuer har typisk kurver som er vesentlig mer preget av berg og daler enn denne.

 

 

bmw-before-after-adjustment.jpg

IMG_2102.jpg

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2019 den 19.28, macrorain skrev:

Da har bilen vært på sykehus og fått lakkert skjerm, fanger og ny frontlykt på venstre side. Lakkjobben ser heldigvis veldig bra ut, ingen fargeforskjell eller andre uhumskheter å spore :) 

Hva skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, macrorain skrev:

Ble rygget på, bare noen skrammer - men måtte lakkeres + bytte lykt da den også var skrapet opp + begynt å lekke.

Kjipt! Men fint det ordner seg.

 

Ligger selv an til å få igjen min bil neste uke, det var overraskende dyrt for det lille kræsjet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...