Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

4 minutter siden, sluquet skrev:

Svarte felger er ikke kult :)

Det velger jeg å kalle en smakssak. :) Jeg har en mørk grå bil med primært svarte detaljer, så jeg liker den litt røffe effekten av at også felgene er mørke (grå eller svarte, og selvsagt matte). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, macrorain skrev:

Det velger jeg å kalle en smakssak. :) Jeg har en mørk grå bil med primært svarte detaljer, så jeg liker den litt røffe effekten av at også felgene er mørke (grå eller svarte, og selvsagt matte). :)

Joda, absolutt en smakssak - men sorte felger har en tendens til å drukne i hjulbrønnene synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @sluquet det blir så vanskelig å se felgene, på mange kunne de like greit ha kjørt med stålfelger for man kan ikke se felgen om den er sort matt hvis ikke lyset er helt rettt.

Men det er jo din bil, så ingen her skal nekte deg det 😄

Tror jeg ville ha gått for noe mer klassisk. Csl look felger, som Breyton er veldig vanlig. Så det kan vel sammenlignes med hvite Adidas skatesko som alle har hatt en eller annen gang. 

Er du åpen for andre forslag? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorg skrev:

Tror jeg ville ha gått for noe mer klassisk. Csl look felger, som Breyton er veldig vanlig. Så det kan vel sammenlignes med hvite Adidas skatesko som alle har hatt en eller annen gang. 

Er du åpen for andre forslag? 😁

Jada, og mange andre felger jeg synes er fine, men de mer uvanlige koster jo skjorta. Mindre aktuelt å legge 40-50,000 i hjul. Måtte være om noe dukket opp på brukten da. Jeg har jo ikke dårlig tid, så kanskje smøre seg med tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort tre forsøk på 0-100 etter å ha fått installert M laptimeren. Var mest ute for å kjøre litt for å sikre at jeg ikke trigger feilkode uten venturaboksen, men var jo moro å få et sammenligningsgrunnlag. 

Dette var det beste jeg klarte på tre forsøk, men har ikke funnet sweetspoten for å unngå hjulspinn i starten, så de 6.1 som er oppgitt fra fabrikk er nok innen rekkevidde. Så da har vi hvertfall et greit sammenligningsgrunnlag til jeg får Venturabox nr 2. :)

 

0-100-original.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, macrorain skrev:

Jada, og mange andre felger jeg synes er fine, men de mer uvanlige koster jo skjorta. Mindre aktuelt å legge 40-50,000 i hjul. Måtte være om noe dukket opp på brukten da. Jeg har jo ikke dårlig tid, så kanskje smøre seg med tålmodighet :)

Er jo et par HRE på brukten 😃 Men han skal vel ha 40000 for de 😑

Finns jo mye annet imellom, bcforged blant annet. @Fahad hadde det på sin F10

IMG_1166.thumb.PNG.b711598efa7c23559e72c67988b1f37c.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, macrorain skrev:

Det velger jeg å kalle en smakssak. :) Jeg har en mørk grå bil med primært svarte detaljer, så jeg liker den litt røffe effekten av at også felgene er mørke (grå eller svarte, og selvsagt matte). :)

Helt enig, en smak sak. Noen biler kler det utrolig godt med svarte felger og andre ikke og omvendt. Jeg testet feks hvite felger på min hvite bil og det ble også veldig kult. Valgte det likevel ikke da:shock: Viktigste likevel er å respektere at den som har akkurat den felgen liker det. Det er vel slik med smaken for noen liker mora og andre dattera (veldig populært å like far og nå da:-D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
2 timer siden, arildopc skrev:

Funnet mer ut mer om det er venturaboksen, og har du fått den nye?

Ting tar tid.. 

Den opprinnelige boksen er returnert, ikke hørt noe mer om den. Vet ikke om de har planer om å undersøke den eller bare kaste den. En ny som de har testet på en 330e nede i Nederland før de sendte den er på vei oppover, men ikke mottatt enda. Postgang mellom Nederland og Norge er tydeligvis treige greier. Det går vel fort et par dager bare i tollbehandling på vei inn.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Ting tar tid.. 

Den opprinnelige boksen er returnert, ikke hørt noe mer om den. Vet ikke om de har planer om å undersøke den eller bare kaste den. En ny som de har testet på en 330e nede i Nederland før de sendte den er på vei oppover, men ikke mottatt enda. Postgang mellom Nederland og Norge er tydeligvis treige greier. Det går vel fort et par dager bare i tollbehandling på vei inn.. :?

Ja de sykler jo mye der nede også😂 Sitter på vent med å bestille for høre hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, arildopc skrev:

Ja de sykler jo mye der nede også😂 Sitter på vent med å bestille for høre hvordan det går med deg.

Hehe. Ja, jeg sjekker postkassa flere ganger om dagen. :-P

Når jeg får den må vi vel nesten gi det en ukes tid for å verifisere at jeg ikke får feilkoder eller varsellampe igjen også, så du må nok vente litt til - men jeg skal oppdatere tråden så fort det skjer noe.

Men hvis du skal ha til en 325d(?), så er det vel ingen grunn til å anta at du får problemer på en helt annen motor. Såvidt jeg har forstått er de en erfaren tuner som har holdt på i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, macrorain skrev:

Hehe. Ja, jeg sjekker postkassa flere ganger om dagen. :-P

Når jeg får den må vi vel nesten gi det en ukes tid for å verifisere at jeg ikke får feilkoder eller varsellampe igjen også, så du må nok vente litt til - men jeg skal oppdatere tråden så fort det skjer noe.

Men hvis du skal ha til en 325d(?), så er det vel ingen grunn til å anta at du får problemer på en helt annen motor. Såvidt jeg har forstått er de en erfaren tuner som har holdt på i mange år. 

Nei det har du rett i, men det vil si mye om dem både i produktet de leverer og hvordan de rydder opp. Vet ikke om noen andre som har testet ventura boksen. Har ikke dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de utålmodige: Den nye venturaboksen er visst stoppet i tollen, fikk brev i går om at de manglet dokumentasjon på innhold og verdi. Har sendt inn dokumentasjon nå, så går det vel noen dager til før de klarer å snegle pakken hit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da har jeg endelig fått boks nr to. Har nå kjørt en grei runde i relativt inspirert stil, foreløpig ingen feilkoder, og bilen føles veldig fin. 

Testet litt 0-100, men utfordringen med hjulspinn i førstegir ble jo ikke akkurat mindre. Hvis jeg bare gir full gass så spinner den gjennom hele førstegiret, så her må man jobbe aktivt for forsøke å dempe hjulspinn. Har mye å hente på teknikken her, men registrerte hvertfall et run som var 0.6s raskere enn jeg klarte sist, og 0.3s raskere enn det som er oppgitt som mulig med original bil. Dette er fortsatt med en del hjulspinn. 

 

58.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...