Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Gorg skrev:

Får ikke spilt av videoen på iphone, men skal se på pcen

Fikk ikke testet 0-100 stock vs tuning med m performance drive analyzer?

Det er jo litt festlig, siden den er tatt opp med nettopp iphone :) Er veldig fornøyd med lyden nå faktisk. Starter bilen med vinduet nede så er det veldig tilfredsstillende brumling fra eksosen på tomgang, og godlyd ved pådrag. Samtidig hører man ikke motoren i det hele tatt ved motorveicruising. 

Har jeg m performance drive analyzer? :) Jeg stresset ikke så veldig med å teste 0-100 da det er flere andre som har gjort det med denne chipen, så fasiten finnes allerede. Jeg har testet litt for gøy likevel, men sliter litt med hjulspinn i likhet med andre. Kan sikkert få tatt en skikkelig 0-100 test en dag. Har tatt opp noen 50-100-drag på video før chipen, så kan evt sammenligne de kanskje. EDIT: Ser nå at det er en app, får kanskje teste den da.

I andre nyheter så har jeg nå fått et check engine-light som lyser konstant ved kjøring. De siste par dagene har jeg jo fjernet en demper fra eksosen, koblet fra fjæra på ventilen i eksosen så begge rørene er konstant åpne, pluss montert chipen. Så alle disse tre hver for seg eller i kombinasjon kan vel i teorien ha trigget en eller annen sensor. Får se om jeg får tak i noen som kan lese av for meg, vurderer evt å bare kjøpe meg en sånn icarsoft-greie så jeg kan lese av selv. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen funket ikke på min iphone heller, men funker fra pcen. 

leste litt om m performance-greia ja, så jo gøy ut. Men fant en BMW lap timer gratis-app også som man kan koble til bilen med USB som visstnok også måler 0-100. Får teste den en dag, men får kanskje drøye til jeg har funnet ut hva check engine lighten min betyr. :) Har bestilt meg en icarsoft bm2 feilkodeleser nå, så får me sjå om den sier noe lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, macrorain skrev:

 Har bestilt meg en icarsoft bm2 feilkodeleser nå, så får me sjå om den sier noe lurt. 

Hvorfor ikke Carly?

Bestilte 910-2, funket svært middels. Carly har mye flere funksjoner, og var ca samme pris så da leverte jeg den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gorg skrev:

Hvorfor ikke Carly?

Bestilte 910-2, funket svært middels. Carly har mye flere funksjoner, og var ca samme pris så da leverte jeg den tilbake.

Har ikke veldig greie på det jeg, hvis du mener Carly er mye bedre så kanskje jeg bør bytte da. Noen i Norge som selger dette og leverer raskt som du kjenner til? 

EDIT: En sånn? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=90566151 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, macrorain skrev:

Har ikke veldig greie på det jeg, hvis du mener Carly er mye bedre så kanskje jeg bør bytte da. Noen i Norge som selger dette og leverer raskt som du kjenner til? 

Carly må bestilles fra Tyskland, men de er kjapp. 

Sjekk hvordan returmulighetene dine er. Testet min uten å ødelegge embalasje, så leverte jeg den uten problem. Var jo bare frakt jeg måtte betale. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gorg skrev:

Carly må bestilles fra Tyskland, men de er kjapp. 

Sjekk hvordan returmulighetene dine er. Testet min uten å ødelegge embalasje, så leverte jeg den uten problem. Var jo bare frakt jeg måtte betale. 

 

Hva er bedre med denne da? At man kan kode ting / features i tillegg til å lese av feilkoder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese av feilkoder, få de sendt direkte på epost/lese de av på ei liste. Icarsoft så måtte jeg lete igjennom hver enkelt meny for å finne ut om der var en feil. Pluss GUI er myye bedre på Carly. Da den bruker iphone/android. 

Du kan kode masse funksjoner, hva skjer når du låser bilen, hvilke lys skrur seg på når du åpner bilen etc. Idrive koding, aktivere DPF rensing, registrere batteribytte, oljeskift osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Gorg skrev:

Carly må bestilles fra Tyskland, men de er kjapp. 

Sjekk hvordan returmulighetene dine er. Testet min uten å ødelegge embalasje, så leverte jeg den uten problem. Var jo bare frakt jeg måtte betale. 

 

Må rett litt på deg der. Skulle bestille den fra Tyskland, fikk Mail rett etterpå der de anbefalt at jeg handlet fra Carly i Norge. Det blir billigere og frakt tiden går ned fra par uker til par dager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ahj skrev:

Må rett litt på deg der. Skulle bestille den fra Tyskland, fikk Mail rett etterpå der de anbefalt at jeg handlet fra Carly i Norge. Det blir billigere og frakt tiden går ned fra par uker til par dager :) 

Ja, jeg gjorde det. 55kr i frakt og skulle sendes direkte fra Norge stod det. Så det høres jo fint ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ahj skrev:

Må rett litt på deg der. Skulle bestille den fra Tyskland, fikk Mail rett etterpå der de anbefalt at jeg handlet fra Carly i Norge. Det blir billigere og frakt tiden går ned fra par uker til par dager :) 

Det var jeg ikke klar over :|:) Du får kanskje mail du også @macrorain

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...