Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

3 minutter siden, ahj skrev:

Tror det noe som har skjedd nydelig. De sa at de har i Norge pga at vi nordmenn klaget så fælt med transporttiden. :) 

Hahaha, ser det for meg, en haug med kravstore nordmenn som skriver 19 mail hver om hva som skjer når de ikke får ting fort nok. kjenner meg litt igjen ;):D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte trådløs Carly-adapter for et par måneder siden. Ble sendt til en norsk side da jeg bestilte. Gikk av seg selv.

Men likevel tok det to dager før jeg fikk den! 😀

Funker knirkefritt. Deilig å slippe ledningen som jeg brukte før. Og så har de begynt å utvikle for Porschen også. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Naits89 skrev:

Funker Ventura chippen bra fortsatt? :wink:

Vel, sannsynligvis. Som jeg skrev et eller annet sted på side 5 så har jeg fått en check engine light, men vet ikke om det er chipen som har forårsaket feilen. Venter på diagnoseverktøy som jeg bestilte i helgen. 

Jeg bruker ikke bil til daglig i ukedagene (pendler med tog til jobben), så jeg har ikke kjørt bilen siden søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.5.2017 at 20.12, ahj skrev:

Tror det noe som har skjedd nydelig. De sa at de har i Norge pga at vi nordmenn klaget så fælt med transporttiden. :) 

Ikke at det hjalp så mye, bestilte på søndag, fortsatt ikke fått den. Gruff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, arildopc skrev:

Vel når jeg bestilte Carly tok det vel 14 dager og det var fra den norske siden jeg bestilte! Fikk mange spørsmål fra Tyskland da i mellomtiden om jeg var fornøyd med den😬

Urk. Jaja. Maste i går og fikk mail om at den var sendt, så hvis den virkelig sendes fra Norge bør den vel dukke opp i morge eller lørdag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.6.2017 at 0.19, tommy_sn skrev:

Fått slettet feilkodene og funnet ut hva som forårsaket de?

Ja og Tja, koden er 121202 "Boost pressure sensor, plausibility, caster: Pressure too low" i følge Carly, som jo er bittelitt kryptisk, men slik jeg tolker det etter litt googling virker det som det egentlig er dårlig kontakt/kortslutning på denne sensoren. Når jeg slettet koden så kom den tilbake igjen, men check engine light-lyset slukket. 

Kona skal ut og kjøre en tur nå, så får se om lyset kommer tilbake, og sjekke en gang til om koden fortsatt er der. I såfall får jeg prøve å koble fra venturaboksen og se om det hjelper. Kan jo i teorien være noen dårlige koblinger eller noe. Har mailet ventura og spurt dem og. 

 

EDIT: Det kan jo veldig teoretisk bety akkurat det det står også, "pressure too low", som i så fall er logisk siden venturaboksen gjerne lurer ECUen til å tro at trykket er lavere enn det det er for å få den til å øke det. Men det skulle jo helst ikke kaste feilkoder da. Får se om vi får noe vettugt svar fra Ventura. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått noen kjappe svar fra Ventura i går kveld (!), men ikke kommet til bunns i det enda. Når jeg koblet fra "turbo pressure 1"-kabelen fra Ventura så forsvant koden, så det er trolig knyttet til den sensoren da, litt usikker på hva den gjør, men måler vel gjerne trykket da.  

Bilen føles helt fin når man kjører, så mistenker kanskje at dette er en sensor som overreagerer, men vurdererer å koble hele greia helt fra og så kjøre en tur for å verifisere 100% at ikke feilkoden kommer uavhengig av boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke funnet ut hva dette kan være, men Ventura tuning har nå foreslått at jeg sender den til bake. De vil så sende meg en ny enhet som de skal teste i fire dager på en 330e der nede før de sender den. Jeg har slått til på dette. 

Kan i allefall ikke klage på servicen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til felger.. Jeg begynner å helle mot Breyton Race GTS (Matt svarte). Er det fortsatt innafor, eller har de gått av moten? :)

Og skal man ha 19 eller 20 mon tro? Skal uansett om det blir 19 eller 20 velge dekkdim som gir meg noe større diameter, så jeg får mindre gap mellom skjerm og hjul. Disse vil også stikke lenger ut enn 403-felgene jeg har på nå.

breyton_gts_all.jpg

 

sized__DSC7809.jpg

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, awt skrev:

Beklager, men det har aldri vært på moten. :D

Ville heller valgt den antrasitt-aktige fargen som er nest bakerst.

Hm, dette er ikke bra. Jeg har tullet med at jeg har havnet i førtiårskrisa og kjøpt meg BMW (blir 40 neste år), men at smaken min i felger og tilbehør henger etter med sånn 10-15 år er jo mer urovekkende. Vil jo helst ikke kle bilen med bilverdens versjon av ...hva nå som enn var på moten for 10-15 år siden. Jeg skulle til å referere til høyvannsbukser eller steinvaska jeans, men det er kanskje mer 30 år siden. Akk så gammel mann. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...