Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

Håper dette er ca rett forum. :)

Jeg har da nylig anskaffet meg en Mineral Grey 330e M-sport. Fikk den levert med m performance sort grill, men har i etterkant funnet ut at jeg må ha litt flere m performance-elementer også. Jeg har full M-sport pakke forøvrig utvendig, inkludert de blå m-sport bremsene. 

Så jeg tenkte å innlede tråden med å få litt synspunkter (her blir vi naturligvis aldri 100% enige, men interessant å høre hva andre synes) om de øvrige alternativene.

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for frontsplitteren, og splitterne som man kan få under sideskjørtene. 

Så de tingene jeg er mer usikker på:

  • M performance dekalene som man kan klistre på sideskjørtene. Hot or not?
  • Front/sidesplitter, la de være svart matt som de er originalt, lakkere de i bilens mineral grey farge, eller lakkere de sort?
  • Skal jeg ha rear diffuser eller ikke? Jeg synes både den og carbonspoileren på luka bak kanskje blir litt mye, og heller mot å droppe begge.  

Kjør debatt. :)

Siden det er show-off forum så slenger jeg med et bilde av fronten med m performance grillen da, så lover jeg å legge ut bilder av bilen med øvrige addons som vi blir enige om :) etterhvert. 

EDIT, Spek-liste:

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 

2NH M SPORTBRAKE 

2PA LOCKING WHEEL BOLTS 

2PF 19"M LT/ALY WHEELS STAR SP. 403M/MT 

2TE AUTOMATIC TRANSMISSION W.GEARSHIFT 

2VB TYRE PRESSURE INDICATOR 

230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 

248 STEERING WHEEL HEATING 

258 RUNFLAT TYRES 

322 COMFORT ACCESS SYSTEM 

337 M SPORT PACKAGE 

4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 

4FT I.T.F. ALUMINIUM F.B.L. M. W.H.T.F. 

4NE BLOW-BY-HEATER 

403 GLAS ROOF, ELECTRIC 

417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS 

420 SUN PROTECTION GLAZING 

423 FLOOR MATS, VELOUR 

428 WARNING TRIANGLE 

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 

465 THROUGH-LOAD SYSTEM 

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 

493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 

5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 

5AG LANE CHANGE WARNING 

5AL ACTIVE PROTECTION 

5AS DRIVING ASSISTANT 

5A1 LED-FOG LIGHTS 

5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE 

5DC FOLDING REAR-SEAT HEADRESTS 

5DF ACTIVE CRUISE CTRL+STOP&GO FUNCT. 

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 

521 RAIN SENSOR 

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 

552 ADAPTIVE LED HEADLIGHT 

563 LIGHTS PACKAGE 

575 ADDITIONAL 12V POWER SOCKET 

6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL 

6AE TELESERVICES 

6AG E DRIVE SERVICES 

6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES 

6NS ENHANCED TELEPHONY WITH EXTENDED SM 

6UH TRAFFIC INFORMATION 

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 

610 HEAD UP DISPLAY 

654 DAB TUNER 

688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM 

698 AREA-CODE 2 

7LF MODEL M SPORT 

704 M SPORT SUSPENSION 

710 M LEATHER STEERING WHEEL 

715 M AERODYNAMICS PACKAGE 

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 

8AW NORWEGIAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 

8A7 LANGUAGE VERSION NORWEGISCH 

8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 

8LZ COUNTRY-SPECIFIC CONTRIBUTION 09090 

8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 

8TG ANTI-THEFT SYSTEM 

8TH SPEED LIMIT INFO 

842 COLD CLIMATE VERSION 

850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 

9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION 

993 MODEL YEAR CODE 

sortgrill.jpg

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er nærbilde av kanalsplitteren da, det er leppa som stikker ut helt i bånn her. Denne bilen har ikke vinyldekalene til sideskjørtet, men kun et m performance klistremerke direkte på skjørtet. 

picture.php?albumid=10193&pictureid=5135

 

Frontleppa er splitteren som stikker ut heeeelt nederst under fronten, som man kan se her: 

Image00021_zps4fcddc84.jpg

 

Begge deler er også synlig i min forrige post da, men basert på dette er det kanskje lettere å se hvilke deler jeg mener for de som ikke kjenner dem fra før :) 

 

Det jeg personlig tenker hadde vært kulest akkurat nå var å lakkere disse splitterne foran og på siden svart. Det er kult i matt svart også, men kanskje enda fetere når de er blank svart og dermed matcher grillen. Og da kan kanskje vinyldekalen (som synlig på siden i min forrige post, som da er en svart vinyldekal med m performance merke som er klistret på sideskjørtet over splitteren) kan bli kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sluquet skrev:

Gratulerer med flott bil! Kjørte 330e et års tid selv.

Personlig ville jeg gått for baklukespoiler og droppet dekaler. Legg ut bilder av de forskjellige delene du vurderer så er det litt enklere for folk å se hva du tenker.

Har du noen anelse om hva den carbon baklukespoileren koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, macrorain skrev:

Har du noen anelse om hva den carbon baklukespoileren koster?

 

Hadde den ikke på 330e, men kjøpte en til en E92 jeg hadde på ebay og den kostet et par tusen om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Gorg skrev:

Grattis med fin f30! 

De kan bli riktig kule med litt detaljer :) 

Men du må legge ut flere bilder av herligheten ;) 

 

Takk, er travel småbarnsfar, så har rett og slett ikke rukket å ta fine bilder. Hentet bilen 50 mil unna, og på den turen var den på kjedelige vinterdekk (og det kan man jo ikke ta bilde av), og da jeg kom hjem var den naturlig nok møkkete. Denne helgen har jeg vært nye 50 mil unna i en annen retning i konfirmasjon. 

Skal legge ut så fort jeg har noen! 😊

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt kjøpt frontleppe. Her ville jeg lakkert splitterne i bilens farge, også leppa i blank sort. Ville også kjøpt diffuser bak - lakkert blank sort. Da står dette i stil til de andre sorte detaljene. Dekaler på sideskjørtet ville jeg droppet, det skaper bare en illusjon av at bilen er høyere enn den egentlig er. Pen bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Walkabout skrev:

Ville absolutt kjøpt frontleppe. Her ville jeg lakkert splitterne i bilens farge, også leppa i blank sort. Ville også kjøpt diffuser bak - lakkert blank sort. Da står dette i stil til de andre sorte detaljene. Dekaler på sideskjørtet ville jeg droppet, det skaper bare en illusjon av at bilen er høyere enn den egentlig er. Pen bil :) 

Ja, det høres jo fint ut. Var skeptisk til diffuseren en stund, men etter å ha glant på hundre bilder av den i går så begynner jeg kanskje å tenke at man burde ha den og. Får se hva prisen blir på herligheten.

 

Det jeg stusser litt på når jeg ser bilder av m performance fronten er at alt untatt leppa helt i bånn ser jo ut til å allerede være på plass i den originale m-fronten. Får ikke helt taket på hvordan dette integreres med den originale m sport fangeren, da det ser ut som de tykkere delene under tåkelysene følger med også i m performance fronten, men de er jo allerede der i m-sport fronten.. :?

De ulakkerte delene over leppa her (vedlagt bilde), er jo allerede på den originale fronten?

 

IMG_0669.JPG

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ulakkerte delene (som du ser på bildet over) legger seg over "flippene" nederst på fangeren, slik at den festes og sitter godt fast. Se vedlagt bilde :) Det fineste, i mine øyne, er derfor å lakkere øverste delen i bilens farge, slik at det i realiteten kun ser ut som om det er satt på en leppe nederst, som da lakkeres i en annen farge, for eksempel sort blank.

performance.jpg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right Marius2002, det var den looken jeg hadde sett for meg i front, men først nå jeg skjønte at jeg måtte lakkere deler av m performance fronten for å få til det, siden den legger seg delvis over den gamle. :)

Det blir jo litt dyrere lakkeringsjobb her hvis jeg da skal lakkere både i bilens farge og i sort. Et alternativ er delvis lakkering og la leppa være ulakkert i matt svart da, og tilsvarende på kanalsplitterne på siden, og så potensielt lakkere deler av diffuseren bak (som BMW vel i utgangspunktet defaulter til basert på bruksanvisningen). 

Hm.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...