Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

Vi har nå kjørt et par lengre turer med barna, og opplevelsen nå etter innvending demping er både at støybildet er mer behagelig, og at det er lettere å høre hva ungene sier i baksetet. Selv kona kommenterte positivt og mente det var verdt pengene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke lett å finne den ideelle eksoshale. Skulle hatt både skråskjært og at en pipe lenger enn den andre, og helst 2x80mm. Er den resonated også hadde det vært bonus. Egentlig lik den jeg har bare større, men det har selvfølgelig ikke Ferrita, og finner ingen andre steder heller. Gruff. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.ebay.com/itm/Dual-3-15-Out-Stainless-Steel-Exhaust-Tip-2-25-Inlet-Slant-Cut-Double-Wall/172851856805?hash=item283ec605a5:g:A2UAAOSwl75ZrXuh (3.15" helt inntil hverandre, like lange rør og ikke perforert innside) 

eller

https://www.ebay.com/itm/Pair-QUAD-3-inch-Out-2-1-2-In-Resonated-Stainless-Steel-Exhaust-Tips-With-Clamps/173106654000?hash=item284df5eb30:g:oWgAAOSwL9paYIfG (3" med bittelitt avstand, ulik avstand på rørene, perforert innside). 

Sistnevnte har i utgangspunktet identisk stil som jeg har, og kanskje det jeg helst vil ha. Eneste er at den er da 3" (76mm) og ikke 80mm. Jeg har allerede 70mm, så usikker på om det da er knapt så jeg ser forskjell, om det blir perfekt, eller om jeg vil angre for at jeg ikke gikk for 80mm (men som da ikke er perforert og ikke har ulik rørlengde).. 

Hjelp. 😛 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg driver fortsatt og grubler på eksoshaler, og den jeg egentlig hadde bestemt meg for (https://www.ferrita.com/sv/produkter/universaldelar-avgasdetaljer/andror/zz-sortiment/dubbel-2-x-80mm-ansl-id--635mm-inv) blir jeg mer og mer usikker på da den hverken er skråskjært eller resonated (perforerte innvendig). Sistnevnte liker jeg veldig godt, så nå lurer jeg litt på https://www.ferrita.com/sv/produkter/universaldelar-avgasdetaljer/andror/zz-sortiment/dubbel-2-x-80mm-ansl-id--635mm isteden. Potensiell utfordring med den er at begge rørene er like lange (i motsetning til originaleksosen (og eksosen jeg har nå) hvor den ene er litt kortere så begge går mer i flukt med fangeren som er buet). Det er ikke stor forskjell på de to, men usikker på hvordan dette vil se ut visuelt.

Noen som har kommentarer/tanker, og/eller har hatt enderør med lik lengde på F30?  😐

Det jeg optimalt sett skulle ha var noe som var både skråstilt, skråskjært og perforert, slik jeg har - bare litt større, men det er jeg ikke kar om å finne. :( 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da var nytt enderør på plass. Kona så knapt forskjell, men det er detaljene som teller! 😄

Jeg ble hvertfall fornøyd, ser hakket mer beefy ut samtidig som det fortsatt føles "originalt" siden det er skråskjært og skråstilt og går pent i flukt med fangeren. 😊

811C3BED-539E-4C70-A765-DE581697DC67.jpeg

8C06DDDF-DA64-4F66-8677-C562A6AE727C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Frode D skrev:

Liten ting som utgjør mye :) 

Har du tenkte på performance-diffuser også?

Ja, kunne godt tenkt meg hele m performance kittet (bak/sider/foran), men vet ikke om jeg har samvittighet til å legge såpass med penger i det. Får se etterhvert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

I dag nektet bilen plutselig å slippe ladekabelen, og ringen rundt begynte å blinke rødt. Forsøkte gjentatte opp- og igjenlåsinger av bilen og diverse andre triks uten hell. Kom dermed ingen vei. 

Måtte til slutt kontakte BMW via mobilecare/teleservices i bilen. Det var middels imponerende, det mest vettuge de hadde å si var "Det var veldig rart", som jeg forsåvidt var enig i. De sa de skulle kontakte Viking som skulle komme med en bil for å se på det. 90 minutter senere hadde jeg hverken blitt oppringt igjen eller sett noe til Viking, så måtte ta kontakt igjen. Rett etterpå slapp plutselig kontakten, og oppfører seg nå normalt igjen. 

Viking kom til slutt ca 2 timer etter første kontakt, men men da var altså saken "løst". 


Har lest litt på nettet, og ser ut til at låsemekanismen til kontakten av og til kan henge seg opp i enten låst eller åpen posisjon hvis det er veldig kaldt, men var bare -6.  Ikke superimponerende at det tar 2 timer å få veihjelp når man har mobilitetsgaranti heller.

Viktig å pakke varme klær i bilen hvis man er ute og kjører vinterstid!

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
1 time siden, Oyvinds skrev:

Ser du har BBS-CH, hvor mye har du å gå på på bakfelgen med et40? Vurderer selv 9.5x19 et35 skjønner du :)

Nå står det vinterhjul på bilen, så får ikke kontrollsjekket, men mener det er ganske god klaring. Dine hjul vil vel da komme litt nærmere skjermkanten. Jeg får nok alle fingrene i mellom og kan også bevege de litt, så ET35 skal nok gå helt fint. Jeg har også 35 profil bak, du skal kanskje ha 30? I så fall blir det jo enda bedre plass (forutsatt lik høyde på bilen da).

 

EDIT: Når jeg ser på bildene her så står hjulene ganske langt ute i skjermbuen da, du skal nok ikke så veldig mye lenger ut før det subber. Men tror fortsatt det skal gå fint. https://bimmers.no/forums/topic/813542-min-330e-m-sport-f30-ny-eksos-side-13-luftfilter-s14/?do=findComment&comment=3211723

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...