Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Evopower skrev:

Samme erfaringer hadde jeg med test av g30 sammenlignet med e39. Selvfølgelig er alt nyere og thightere, men støymessig sammenlignet med e39? Ikke mye! Verdt å legge på 800k for å få en nyere versjon av den til 30k? Nope.

Tør jeg foreslå disse?

740e https://www.finn.no/140644605

740Le https://www.finn.no/140174481

Først her tror jeg kriteriene dine om støydemping vil bli møtt.

Flotte skuter, men da forsvinner jeg vel ganske langt unna det sportslige oppsettet som var grunnen til at jeg valgte 3-serie i utgangspunktet. Og prisen er nok også litt utenfor komfortsonen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, macrorain skrev:

Da slår jeg fra meg 5-serie i denne omgang, og har i steden bestilt understellsbehandling med antirust+støydempingsmasse, skal inn mot slutten av Mars. Så får vi se hvilken effekt det har. Ser det er veldig varierende hva folk mener om dette, fra stor effekt til nesten ingen forskjell. Men siden jeg opplever vei/dekkstøy som den største kilden, tenker jeg at det ikke er helt urealistisk at dette kan ha effekt. Blir spennende å se. 

Jeg er spent på dette selv, da jeg kunne tenkt meg det i tillegg til det jeg har. Men det er forutsatt at jeg skal ha bilen videre etter endt leasing. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tilleggsinfo: 330e kommer visstnok med mulighet xDrive, det gjør også 530e fra juli-produksjon. :) 530e er visst bekreftet, men ikke som stasjonsvogn slik G31 blir. Og det er også usikkert om denne får xDrive i tillegg. Dog: Første hybrid stasjonsvogn fra BMW. Og så kommer X3 30e XDrive i slutten av året/begynnelsen av neste år., inntil 293 hester i boostmode. Men det er vel ikke helt riktig for deg det heller @macrorain ;-)  

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, fupsaker skrev:

Liten tilleggsinfo: 330e kommer visstnok med mulighet xDrive, det gjør også 530e fra juli-produksjon. :) 530e er visst bekreftet, men ikke som stasjonsvogn slik G31 blir. Og det er også usikkert om denne får xDrive i tillegg. Dog: Første hybrid stasjonsvogn fra BMW. Og så kommer X3 30e XDrive i slutten av året/begynnelsen av neste år., inntil 293 hester i boostmode. Men det er vel ikke helt riktig for deg det heller @macrorain ;-)  

Nei, og blir uansett for dyrt å kjøpe helt ny. Er jo helt latterlig hvor mye det faller i pris på vei ut av butikken. De to 530e jeg har sett på har begge gått under 5,000km og det er 6-9 måneder fra 1.gang reg, likevel har de falt 200,000kr i pris. 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, macrorain skrev:

Nei, og blir uansett for dyrt å kjøpe helt ny. Er jo helt latterlig hvor mye det faller i pris på vei ut av butikken. De to 530e jeg har sett på har begge gått under 5,000km og det er 6-9 måneder fra 1.gang reg, likevel har de falt 200,000kr i pris. 😱

Ganske voldsomme verdifall, ja. Det samme er det nok omtrent med våre. :( Men de er ikke så attraktive som mange av konkurrentene kanskje, om man sammenlikner med SUV og Rav 4 som har 580 liter bagasjerom og fortsatt er hybrid. Ikke helt sammenliknbare, men likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Otis skrev:

Det finnes vel ingen biler som kan tilfredsstille dine krav, @macrorain

Sportslig, lett og godt støydempet er ting som ikke går i hop.

Det er jeg jo i utgangspunktet ikke enig i, selv om du tar batteripakka ut av regnestykket så veier bilen 1500kg, det er ikke så veldig lett. Si du legger på f.eks 50kg så er det mindre enn en ekstra passasjer, men du kommer LANGT med målrettet støydemping hvis du putter inn 50kg. Det har også med hvordan den er konstruert. Så teknisk er det fullt mulig å få det bedre enn dette.  

Når det er sagt så er det nok endel ting (som f.eks store hjul) som gjør at det har blitt vanskeligere å støydempe godt enn før i tiden, da man synes 205/50R16-dekk var sportslig. :) 

Lurer på hvor mye effekt det hadde gitt å gå ned et hakk på profil og dimensjon, kanskje kombinert med enda mer støysvak dekktype..  Typ fra 235/40R19 til 225/45R19 foran og 265/35R19 til 255/40R19 bak.. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt utenfor boksen idé, men nå slo det meg at jeg kanskje rett og slett skal kjøpe et tredje hjulsett, typisk 17" med 225/50 eller noe både foran og bak og støysvake dekk. Så skifter jeg til disse når jeg skal på langtur med unger og mas. Dette blir langt billigere enn å dempe hele bilen hvertfall. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, macrorain skrev:

Muligens litt utenfor boksen idé, men nå slo det meg at jeg kanskje rett og slett skal kjøpe et tredje hjulsett, typisk 17" med 225/50 eller noe både foran og bak og støysvake dekk. Så skifter jeg til disse når jeg skal på langtur med unger og mas. Dette blir langt billigere enn å dempe hele bilen hvertfall. 🤔

Virkelig? Er det så ekstremt galt med 19"? Ja jeg vet at de ikke er de best støydempede bilene som ruller, men i F36'en vår gjorde det underverker bare å bytte fra Bridgestone RFT til Vredestein non-RFT. Synes ikke den støyer noe særlig mer med disse enn med Hakka R2 RFT 225/50-17-dekkene som står på på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, papertiger skrev:

Virkelig? Er det så ekstremt galt med 19"? Ja jeg vet at de ikke er de best støydempede bilene som ruller, men i F36'en vår gjorde det underverker bare å bytte fra Bridgestone RFT til Vredestein non-RFT. Synes ikke den støyer noe særlig mer med disse enn med Hakka R2 RFT 225/50-17-dekkene som står på på vinteren.

Har målt ca 3dB forskjell fra vinterhjul til sommerhjulene. Jeg byttet jo foran i fjor uten at det hjalp så veldig. Kan evt teste å bytte bak og da, men koster jo litt. Umulig å selge dekk uten hjul og.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke negativt ment, men hvor sensitiv skal man være? Jeg syntes ikke min F31 bråker noe voldsomt, og jeg kjører mye forskjellig bil. Har 2 MB på jobb, CLA og 350E. Kjører mye leiebil når jeg reiser.. Volvo V60, XC60, landcruiser, Mazda CX-5, MB E klasse bare for å nevne noen av de siste... jeg bruker Sixt, og bestiller alltid premium klasse.

INGEN av disse støyer noe mindre enn enn min F31, med unntak av MB E klasse.. og det er ikke snakk om stor forskjell. Jeg hadde E91 før F31, og det var ikke sånn at,  "wow, her var det forskjell".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Geir Anders skrev:

Ikke negativt ment, men hvor sensitiv skal man være? Jeg syntes ikke min F31 bråker noe voldsomt, og jeg kjører mye forskjellig bil. Har 2 MB på jobb, CLA og 350E. Kjører mye leiebil når jeg reiser.. Volvo V60, XC60, landcruiser, Mazda CX-5, MB E klasse bare for å nevne noen av de siste... jeg bruker Sixt, og bestiller alltid premium klasse.

INGEN av disse støyer noe mindre enn enn min F31, med unntak av MB E klasse.. og det er ikke snakk om stor forskjell. Jeg hadde E91 før F31, og det var ikke sånn at,  "wow, her var det forskjell".

Jeg reagerer lite eller ingenting på det når jeg kjører bilen alene, det er timevis med hele familien som gjør det slitsomt. Det hadde sikkert vært slitsomt i en lydløs bil også 😄, men alle monner drar. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du egentlig er ute etter den klassiske "flyvende teppe"-følelsen man fikk i de gamle E-klassene eller 5-seriene med ballonghjul og raust med støymatter. Det kombinerer dårlig med "lett" og "sportslig", dessverre.

Men 17" sommerhjul, med smalere bane, mer profil, og mykere blanding hjelper litt på. (ikke med utseendet da, men man får ikke alt).  Synes egentlig ikke F30'en min er så ille på vinterhjulene. Nesten like stille som E60 med samme dimensjon. På sommerhjul (18" RFT) er den ikke så imponerende dog, men ikke i en slik grad at jeg revurderer hele bilen.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...