Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

1 time siden, macrorain skrev:

Volk TE37-style hjul kan vel bli ganske kult på F30? 😇

Bilderesultat for bmw f30 volk te37

Nei for det er ingen Skyline du kjører, i tillegg hjelper de ikke på støy i den dimensjonen du viser her :)

Tror jeg hadde prøvd meg på et sett med 16” støysvake dekk, gjerne i original F30 dimensjon. Med mindre du har M sport bremser da, da blir det 17”. Når det er sagt (jeg har bare kone, ikke unger), så kan jeg jo se for meg at jeg også hadde blitt sliten i hodet etter timesvis på tur med både unger og kone rundt ørene samme hvor støysvak bilen måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, papertiger skrev:

Nei for det er ingen Skyline du kjører, i tillegg hjelper de ikke på støy i den dimensjonen du viser her :)

Tror jeg hadde prøvd meg på et sett med 16” støysvake dekk, gjerne i original F30 dimensjon. Med mindre du har M sport bremser da, da blir det 17”. Når det er sagt (jeg har bare kone, ikke unger), så kan jeg jo se for meg at jeg også hadde blitt sliten i hodet etter timesvis på tur med både unger og kone rundt ørene samme hvor støysvak bilen måtte være.

Blæ! 😊 Bildet var for illustrasjon. Har msport ja så blir minst 17. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nok om støydemping for en liten stund. 

Venter fortsatt på montering av downpipe, håper det går i orden snart.

Ellers har jeg fått bekreftet at Bootmod3 for B48 er rett rundt hjørnet, og 330e vil bli støttet umiddelbart. :) Så det skal kjøpes så fort det er tilgjengelig. Mens jeg venter har jeg bestilt kabelen jeg trenger :D 

Kabel - Ethernet to OBD Interface Cable E SYS ICOM Coding F-series BMW ENET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen tilbake fra "kombibehandling", som er understellsbehandling med både antirustbehandling og støydempende gugge. Det er smurt på hele understellet, og også på innerskjermene i plast. 

Subjektivt inntrykk av resultatet: Ved lav hastighet så er det merkbart mindre vei/dekkstøy, og det er også mindre lyd i karrosseriet og føles tightere f.eks når man kjører over fartsdumper eller på grus. I motorveihastighet er det fortsatt endel veistøy, men lydsignaturen har endret seg til det bedre. Jeg hører både motoren bedre (som tyder på at det er mindre av annen type støy) og veistøy overdøver i mindre grad musikk og spesielt bass, som jeg tolker til at det trolig nå kommer mindre lavfrekvent lyd gjennom fra vei/dekk. 

Alt i alt ingen revolusjonerende forskjell i lydnivå her heller, men jeg opplever at lydbildet oppleves mer behagelig nå enn tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, macrorain skrev:

Da er bilen tilbake fra "kombibehandling", som er understellsbehandling med både antirustbehandling og støydempende gugge. Det er smurt på hele understellet, og også på innerskjermene i plast. 

Subjektivt inntrykk av resultatet: Ved lav hastighet så er det merkbart mindre vei/dekkstøy, og det er også mindre lyd i karrosseriet og føles tightere f.eks når man kjører over fartsdumper eller på grus. I motorveihastighet er det fortsatt endel veistøy, men lydsignaturen har endret seg til det bedre. Jeg hører både motoren bedre (som tyder på at det er mindre av annen type støy) og veistøy overdøver i mindre grad musikk og spesielt bass, som jeg tolker til at det trolig nå kommer mindre lavfrekvent lyd gjennom fra vei/dekk. 

Alt i alt ingen revolusjonerende forskjell i lydnivå her heller, men jeg opplever at lydbildet oppleves mer behagelig nå enn tidligere. 

Og quanta costa? 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frode D skrev:

Har du fått testa BM3? Ser det er kommet nå 😊

 

De slapp for B58 for bare noen timer siden, B48 er visstnok rett rundt hjørnet - skal kjøpe så fort det kommer. :)  Får installert downpipen neste uke så forhåpentligvis er det tilgjengelig til da.

Ser at den eneste moden de anbefaler for å kjøre stage 2 på B58 er high flow downpipe, så forhåpentligvis er det likt på B48, så jeg kan kjøre stage 2 (på N20 anbefalte de FMIC også).

 

EDIT: Stage 2 98 oktan map for B58 gir 26% økning i HP og 32% økning i dreiemoment. Ikke sikkert det blir likt for B48, men i så fall gir det 300hp og 512nm. :D  Det er forsåvidt ganske moderat, så kanskje det blir mer på B48, vi får se. Uansett fint at de slipper både Stage 1 og 2 og både for 95/98 oktan, gjør at man enkelt kan justere ned til mer moderat map hvis ønskelig.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frode D skrev:

Aaah, jeg leste feil da. Men da nærmer det seg nok 😁

Litt spent på om det blir stor forskjell. 

Jepp, blir interessant. Jeg har Virtualdyno som gir ganske presis måling, og hvertfall av forskjeller mellom mods. Så planen er å få målt effekt med JB+ som jeg har nå, med JB+ avkoblet (så stock minus luftfilter/ekos), og med Bootmod3. 

I tillegg til rene tall blir det jo interessant å se hvordan kraften leveres, bootmod3 får jo mye skryt for jevn og fin kraftleveranse. 

Eneste skjæret i sjøen så langt er at basert på litt korrespondanse jeg har med dem så er det ikke sikkert 330e støttes fra start, har fått litt forskjellig info. Så håper det ikke drøyer for lenge.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...