Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

9 timer siden, tommy_sn skrev:

Noe nytt rundt Ventura-boksen da?

Mja, det begynner å bli en lang historie. Har fått "too lean"-feilen et par ganger, så i samråd med Ventura har jeg stilt trimmingsgraden ned littegrann inntil videre, til et map som har et litt annet blandingsforhold. Teorien nå er at bilen min ikke har siste versjon av softwaren til motorstyring/ECU for B48-motoren, og at det er dette som skaper trøbbel i tårnet. I følge Ventura har BMW hatt problemer med air/fuel mixture på tidlige versjoner. 

Jeg sjekket med BMW, og det lå ganske riktig en update på kø som antagelig ville blitt lagt på ved neste service. Har bestilt time i begynnelsen av august for å få lagt inn denne oppdateringen, så får vi se om det hjelper. Jeg ønsker ikke (og neppe Ventura heller) at dette skal forårsake noen problemer for motoren hverken for meg eller fremtidige eiere, så jeg velger å være på den sikre siden. Inntil dette er på plass har jeg derfor tatt boksen helt ut. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker vi om BBS CH på F30 da? De er jo litt "gamle" og vel ikke så vanlig på F30, finner ikke så mye bilder av det heller. Men kan det funke tru? 

https://bbs.com/de/produkte/performance_line/ch.php

 

Litt usikker på hva jeg synes selv. Så jo ganske kult ut på denne 

bbs-ch.jpg

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, macrorain skrev:

Hva tenker vi om BBS CH på F30 da? De er jo litt "gamle" og vel ikke så vanlig på F30, finner ikke så mye bilder av det heller. Men kan det funke tru? 

https://bbs.com/de/produkte/performance_line/ch.php

 

Litt usikker på hva jeg synes selv. Så jo ganske kult ut på denne 

bbs-ch.jpg

Du har ikke sett på BBS CH-R varianten da? Nesten like, men syns de har en litt mer renslig look :-)

attachment.php?attachmentid=968598&d=139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på de, men tenker å kjøpe brukt så går litt på tilgjengelighet også. Samtidig er det jo ekstremt mange replika-felger som er veldig like CH-R da, så CH blir litt mer spesielt / uvanlig igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Frode D skrev:

Sort blank på reflekser og diffuseren. :)

Teorien min er at det vil bli en illusjon av "hull" i fangeren og gjøre at den ser litt tøffere ut bakfra, men blir det rart er det jo en grei løsning å lakkere nedover også ja. 

Må jo prøve ut litt alternative løsninger 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...