Gå til innhold

e30 330 turbo ny 2jz motor under bygging


Vegard96
 Share

Anbefalte innlegg

Ble et kjapt turbo bytte før jeg reiste ut på båten på jobb igjen:-D har åsså funnet ut hvorfor kam sensoren gikk,  det var løfte øyen som skulle være mellom toppen å reg dekselen som jeg hadde glemt av. Men det er sånt som skjer :) har åsså fått ny kevelar reim som skall være 300%sterkere en orginal i følge gates racing  å ny kam sensor har åsså kommet :) så da blir det muligens fyr på maskinisten etter vært åsså :-D

IMG_20170527_151249.jpg

IMG_20170527_150343.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har vert å skaffet meg ei ny m20 blokk uten spor for pyramide ringer, siden det er litt gammel dags å jeg stoler ikke helt på det :)  blokka ble levert til cylmo  for borring planing å vasking invendig i olje galleriet etter borring, for å få ut skit å groms :) kommer til å bygge opp ny motor igjen til vinteren regner jeg med siden den som står i nå begynner å bli litt sliten. 

IMG_20170630_213421.jpg

IMG_20170630_213416.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen frisk å rask igjen :-D  var en coil som var litt rar, så nå er den byttet å nå fungerer bilen som faan 8) nå trenger den bare en mappe runde. Siden de som har mappet den tidligere hadde kjørt coilene veldig hardt så de ble ødelakt etter en stund:? så nå er det justert for å vare å bilen fungerer som bare det :D  har åsså fått bestilt 30 stk ngk plugger å ny strammer til reg reima :-)  har åsså prøvd meg på å legge streamers i front ruta,dette ble ikke slik jeg håpet men men XD det ble ikke så jævli heller. 

IMG_20170705_215715.jpg

IMG_20170705_215721.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen mappet. Å det trengtes for å si det sånn. Tenninga var ruskende garlig. Så vi måtte justere alt på nytt. Noe som resulterte 7 timer i benk. Men nå fungerer den endelig :) resultatet ble 515hk på hjul. På 1.4 i trykk hadde klart mere, men bensin pompene klarte ikke å levere mere så den magret bare ut :/  å eksosen under bilen var klemt flat av en grunn så det må oppgraderes. Før det blir mere, hadde åsså problem med trigger feil.  Etter en del feil søking så var d 1 løs ledning på sikkrings boksen som hadde hoppa av.  Så nå fungerer alt tipp topp :)

Endret av putefaen1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var åsså på en snurr i går, så klarte tydlig vis å kjøpe  ei ny veiv til motoren med 89,6 i slag ,begynte å lure hvorfor det manglet penger på konto morgenen etter :shock:  så det blir tydlig vis å oppgradere til m20b30 i vinter da :)  her er 1 bilde av mapping i dynapack 

19894638_1886542888228004_2041465898031219345_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja e vell litt sånn. :)  veiva er m54b30 veiv samme som de bruker for å bygge m50b30 :) men eneste forskjellen er vell att det må dreies ei hylse til m20 for å få alt til å passe. Men det får vi se på når det nermer seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har åsså gått over alle ledningene som var skjøtet med kabelsko, å fått loddet dem så nå slipper jeg at bilen bluttselig stopper som sist :) har åsså fått flytta sikrings holderen å loddet på ledningene på den, var kabelsko før å de har løsnet flere ganger.  Flytta den lengre fram samtidig slik at det et enkelt å komme til :)

IMG_20170710_190037.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da har vi vert å kjøpt hus med garasje å kjøle rom i garasjen , kjøle rommet skall rives bort slik at det blir max utnytting av plassen i garasjen :D   kommer til å oppdatere mere når vi har fått flytta inn i oktober :)  skall bli godt å slippe å stå ute i regn å skru bil :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Da rasa girkassa gitt. Tålte ikke hjulspinn i 4 giret:x så nå bli det 530d kasse fra jaas performance. Var tds kasse som sto i bilen fra før :P  vidre planer blir å bygge ny motor i vinter å lakkere bilen i ny farge   å gå over bremser å oppgradere fuel pomper, har åsså fått sveisa om eksosen nå å tatt av alt av lyd dempere å ordnet med 3.5 tom rakrør hele veien med 1stk 5 tomm ende stuss.  Må bare si fy fader for noen priser det er på 3.5 tom rust fri rør :x skulle nesten tro det var gull for noen ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard96 changed the title to e30 330 turbo snart mapping.
  • Vegard96 changed the title to e30 330 turbo ny 2jz motor under bygging

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...