Gå til innhold

e30 330 turbo ny 2jz motor under bygging


Vegard96
 Share

Anbefalte innlegg

Fant noen flere bilder fra siste økt før jeg reiste på jobb😊. Har åsså kjøpt reserve motor  en full smidd 2jz gte med 810 hk på 1,75 bar.  Har åsså bestilt en haug med alu rør å silicon slanger å T-bolt klemmer til intercooleren, har åsså kjøpt 6 EGT sensorer å noen an kobblinger å stålombundet slanger. Å framsump kit til 2jz siden motoren jeg kjøpte har baksump🤷‍♂️ Blir åsså bestilt noen 90 grader i 4 toms rør til å gjøre ferdig eksosen å få gjort siste innspurt før mai 🙈 skall åsså se om jeg får gjort ferdig karosseriet for lakking. Men kan ikke låve noe 😅 trenger åsså å få laga meg en større spacer til girkassa siden jeg kjører noe custom spacer fra 3bolt flens til 4 bolt flens 😊

557A7C6D-2336-4090-9258-624C952C11A4.jpeg

06ECEE02-5924-48C8-998C-216025E25DE1.jpeg

DDD30FAF-F93D-463D-AF9C-05D92C13F0F1.jpeg

F54EA0EE-24D9-42AD-80BE-BC74342DA4C4.jpeg

Endret av putefaen1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei å hopp her kommer noe småtteri jeg har fått gjort i det siste.  Har handlet det siste av silicone slangene jeg trenger , har åsså kjøpt nye bosch 2200cc dyser med adapter fra denso til ev1  fant åsså ut at jeg trengte dyseforlengere til dysene siden de var veldig korte kontra dysene jeg hadde🤔 har åsså fått sveisa en downpipe.  Men mangler 1 pakkning å noen bolter til wg å mellom aksel spaceren jeg måtte modifisere til 530d kassa siden den gammle tds kassa var 96mm hardi å 530d kassa var 110🙈 måtte åsså flytte feste til opplagringa til krysset på mellom akselen 5 cm lengre bak for att mellom akselen skulle passe. Da det var ikke aktuelt å kappe i mellom akselen siden den er custom laget fra gkn. Dårlig med bilder da jeg har hatt det veldig travelt i det siste med fult av biler som skulle bli klar for EU kontrol å båt som skall klargjøres😊 men har noen som kansje faller i smak🤗 har åsså fått på noe lakk på bilen. Kvaliteten er så som så. Men denne bilen skall brukes så den kommer ikke til å se noe finere ut resten av sessongen uansett. 😊 da det får heller bli en senere anleddning når jeg har bedre tid på meg 👌

8BB2F5A0-D156-43D8-8598-2682FA2B076F.jpeg

24A8DFE2-C31E-46D6-8074-2CA96DB74744.jpeg

9ABB3936-FFAA-4D9F-952F-72BF1C44303A.jpeg

D57E3B4E-4A09-477D-A803-FA46B6E667E5.jpeg

5EA46A78-0D37-4804-884B-695F173E0583.jpeg

79434C1D-E2FE-46F4-9FE1-090A3C0DBBD1.jpeg

437ECACB-1A30-4FAE-899C-062512F7A956.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er spent selv jeg om ladetrykke kommer i år eller neste år 😂😅 tenkte at når jeg først skulle bygge noe så ville jeg makke på med alt, så slipper jeg å begynne å oppgradere. Men er stykt redd for at turboen blir i største laget ja 😊 men får bare prøve det sånn først før jeg eventuelt kjøper noe annet .  Skall ta meg en liten serie med bilen igjen i morgen å få gjort ferdig trykk gater å oljekjøler slangene i morgen tenker jeg før jeg reiser ut på jobb igjen 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe ja må si jeg er spent på den kurven jeg å .blir vell høyt som et fjell når trykke kommer regner jeg med 😂  takk for det ja viggo. Hvordan står det til med e34’n din da er den oppe å går igjen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja er bedre å ta seg go tid å gjøre det sikkelig med en gang fant jeg ut, så slipper jeg å tenke noe mere på det 😅 skall kobble opp banke sensor å olje trykk giver åsså tror jeg. Slik at jeg har full oversikt over motoren, å pluss at jeg kan legge inn warning å shutdown viss olje trykke detter 😊👌  er i bynn å grunn bare å montere olje til turbo å oljekjøler nå så tror jeg det skall være klart for prøve start🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

da blir bilen kjørt til gregosen lakk å tuning for mapping første helga i august. har bestilt 200l med E100 som står å venter på meg når jeg kommer hjem fra jobb nå :)  har åsså bestilt en Precision 6870 gen2 turbo å noe annet dill som venter på postkontoret. får forhåpentlig vis mye tidligere ladd med denne turboen :)  har åsså fått koblet kjølesystemet i bagasjerommet nå, må si AN20 slanger er dyyyyyrt!  men nå slipper jeg å tenke på att kjøleslangene ryker vertfall 😂så nå er det kun å konsentrere seg å få bilen klar til mapping. har kunn 3 dager på meg når jeg kommer hjem før dama kommer hjem fra kurs, å da blir det vell lite tid i garasjen ,så får bare peise på som vi trøndere sier :D  

ting som må ordnes før det blir mapping er:

Bytte bensin pumpene til 1 stor pumpe/gå over ledninger til rele

fyll olje på girboks

fest batteri

fylle kjøleveske å monter vifte på radiator

montere ferdig spakstel

feste oljekjøler midlertidig

bygge trykkrør

bygge ferdig eksos å bytte turbo

sjekke over mellomaksel å gå over boltene å stramme 

montere slanger til vacum/wastgate/mapsensor/mac ventil.

sjekke bremser eventuelt lufte .

 

 

bilder kommer så fort jeg begynner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard96 changed the title to e30 330 turbo snart mapping.
  • 2 weeks later...

da er bilen endelig levert . det ble et helvetes til arbeid. har jobbet med bilen i 2 dager 13-14 timer hver dag.  for å få den ferdig, det var såppas med stress at jeg ikke kom på å ta noen bilder dessverre 😕 fikk heldigvis god hjelp av søstera mi ,da hun er litt sånn guttejente (gla i å sveise å mekke bil) :) så hadde aldri klart det uten henne faktisk så takk til hun :D  eksosen var det det faktisk hun som sveiset. mens jeg dillet med alt det andre :) skall komme med bilder å video så fort bilen er oppe å går . det som egentlig står igjen nå er å få ordnet med rør bøyle innom framfanger slik att jeg får festet denne skikkelig.  må åsså lakkere bakfanger å vingen ,må åsså skru fast diverse som oljekjøler å få ordnet noe avstivning til sidekjermene i glassfiber,   åsså må det lages feste til bensintrykk regulator å catchtank. så er jo noe småtteri igjen . så skall prøve å oppdatere så fort bilen er ferdig til gregosen lakk å Tuning :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard96 changed the title to e30 330 turbo ny 2jz motor under bygging

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...