Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Fått gjort litt mer med midtarmlen bak. Utrolig hvor mye farge noe så lite skal ta. Må nok bestille mer farging (nok en gang) for å farge dørtrekka også! Etter det, er det bare litt igjen på rullgardin, og da er man omsider ferdig! Kan se originalfargen (delvis pusset ned) øverst contra nye fargen. En god del mørkere farge i forhold.

20170925_190130.jpg

20170925_190120.jpg

20170925_190242.jpg

20170925_190213.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det endelig komplette mørke trelister på meg etter over 2 år med leting. Kunne fått tak i før, men når 2stk viste seg å være useriøse og der den ene til og med selger alt når man har laget en avtale for lenge siden med selgeren. Merker man blir litt oppgitt. Så blir å aldri handle noe fra de senere :P

Så blir kjekt å få i listene og få et mer ryddig utseende! Det begynner å komme seg innvendig nå.

received_10159651489210227.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydda litt i bilen og satt ting mer på plass. Må få kjøpt den røde plastbiten samt fjøra for ene setebeltet,som er ødelagt. Blir vel feil på eu om de ser dette,tror jeg. Også får jeg ikke seteryggen bak for sjåførsiden til å sitte fast i bolten. Får prøve å smøre litt i låsen og se om det ordner seg. Er ikke forsvarlig å sitte der før det er fiksa.

Rullgardin i bagasjerommet er satt på plass,men trenger litt mer farge. Midtarmlen som står i nå,blir bytta ut med den jeg holder på å med. Den puta som er vist på bildet,tok ikke til seg fargen skikkelig heller og dette hadde irritert meg grenseløst fremover. Dette kommer veldig godt frem med blitz på bildet.

Men begynner å bli fornøyd nå. Skal få rensa noen stoffmatter jeg har også, og farge skinnet i dørstrekka,så er baksete-delen helt ferdig!:)

Testa ut med de putene for å se hvordan det ble. De kommer jeg nok til å farge også.

20170926_201503.jpg

20170926_201542.jpg

 

20170926_201555.jpg

 

20170926_201600.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gå over og farge mer ene siden av baksetet. Ser ut som det er fargeforskjell når man har på blitz. Dette kom ikke frem mens jeg farget,tror jeg. Greit man ikke har hatt på siste produkt som forsegler fargen, da jeg hadde i bakhodet at noe forskjell kom det til å bli. Fremsetene ser ut til å være like mer eller mindre.

Må få kjøpt ny dagsforsikring og kjørt bilen til Bmw verksted og tatt diagnose, så får man vel muligens svar på hvorfor bilen går så pass dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag jeg har god tid og det er meldt fint vær,tror jeg at jeg må få prøvd å få tatt delvis av taktrekket og se om jeg kan bli noe klokere på takluka. Tror jeg har funnet feilen, og det er at ene vaieren ikke er helt på ved den bakre luka. Prøvd å skru den manuelt,og da ser jeg en vaier som går mer og mer ut. Etter litt søking på nett, virker det som denne kabelen skal snus 45 grader inn mot taklukemotoren. Så mulig det er så enkelt som dette, at det har hoppet ut av spor pga tørre skinner/mye skitt i sporene. Får håpe det går an å montere vaieren uten å måtte demontere takluka, for DET orker jeg ikke begynne på alene.

Tror dreneringen kan være tett også,får det var litt små fuktig under teppet ved passasjersetet og har oppdaget litt overflaterust der.
Kanskje jeg får åpna litt den fremste delen,nok til å komme til dreneringsrøret og blåse rent.
Eventuelt er det noe jeg kan legge i som løser opp skitt i dreneringsrøret?

Endret av opeth84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, viggo E34 skrev:

Er vel ofte luft som blir brukt, bare ikke kjør på for hardt, da kan vel slangen hoppe av. Dette fixer du, bare å få den på veien først så kan du ordne ting underveis ettrrpå :bmw:

Ja, rense dreneringen er ikke første prio for å si det slik. Det er diagnose først,se om feilen lett kan fikses, og deretter kjøre den inn til eu og se hva de vil si om bilen. Har aldri hatt den på eu kontroll før i mitt eie,så regner med det vil bli noe. Den ville iallefall aldri blitt godkjent med det hobbymekka motorrommet som også var helt nedsølt i olje. Blir en grundig motorvask før jeg tar eu. Drypper litt av og til fra dieselpumpa. Får se om det går an å stramme den noe mer og om det er nok for å stoppe dryppinga. Jeg kommer iallefall ikke til å åpne den for å se etter om noe inni bør byttes. Hørt om andre som ikke har fått start på sin etter de har holdt på litt med pumpa. Så det hadde jeg overlatt til verksted eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve på mandag å ha på noe farge på dørtrekka,så det vil matche skinninteriøret. Blir kun å farge skinnet i første omgang og se hvordan det blir. Så sant været holder seg - siste jeg vil,er å få farge rennende over alt innvendig. Ha på mer farge på baksetet også så det blir likt hele veien.

Mørke trelistene er sendt i posten og kommer vel over helga. Fikk med en girkule i lik farge som listene gratis. Ikke verst! Så da har man helt komplett listesett og kule endelig. Fader, å langt tid det har tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk over litt kosmetisk etter jeg kom hjem fra jobb i dag tidlig. Noe som har irritert meg en stund, men som gang på gang har gått i glemmeboken, ble endelig gjort noe med! Gikk over plasttrim og enkelte plasser ble det som natt og dag. Fjerna også de stripene ved nyrene som såg litt jalla ut. Kunne heller hatt noen hellakkerte eventuelt, men får se om jeg gidder å handle inn.

Starta bilen etter den hadde stått en liten stund, og den er fortsatt noe tungstarta. Gløda flere ganger og da kom den. Etter 5-10 mins på tomgang, merka jeg den gikk mye renere enn noe  gang i mitt eie,tror jeg. Den hosta og harka ikke mer på tomgang som den har gjort. Diesel injection cleaner funka godt!:D  Pøser på litt bilder fra i dag tidlig.

20171002_084224.jpg

20171002_084230.jpg

20171002_073633.jpg

20171002_073720.jpg

20171002_074129.jpg

20171002_085523.jpg

20171002_081037.jpg

20171002_082501.jpg

20171002_082519.jpg

20171002_090231.jpg

20171002_090824.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har man endelig komplett mørke lister til bilen! Tok en evighet å få tak i pga andre useriøse selgere, men nå kan jeg endelig slippe å lete mer!:D Jeg fikk også en girkule i lik farge gratis med på kjøpet :) Får gå over listene med noe polish så de blir blanke og flotte før man monterer de i bil. Greit med ekstra lister når lista ved venstre fremdør er litt skada,så blir å bytte ut den også :)

20171010_075329.jpg

20171010_075340.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått satt i litt av det nye av treinteriør som jeg kjøpte. Gav det en god vask men ser at det trenger en grundig polish for å få tilbake glansen.

Veldig tungstarta nå, nesten slik det var da den ble kjøpt. Så mistenker det er siste slant av den gamle sure dieselen som spiller noe inn. Skal bli greit med full tank med ferskt drivstoff og få kjørt den på eu kontroll når man har litt mer penger på kontoen :)

Virker som det er enda mer døgang på rattet nå enn tidligere. Er det nok å stramme styresnekka, eller er det andre ting som spiller inn? Kan dreie endel på rattet før den svinger litt. Kan ikke huske det var så ille som nå.

20171011_080150.jpg

20171011_080200.jpg

20171011_075021.jpg

20171011_075036.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt en sjekk av forstilling for å utelukke andre ting før du begynner å stramme snekka, hjelpesnakka er og en synder som kan gi en del slakk i styring. Kan være flere deler som spiller inn ;) angående lykter kan man kanskje prøve å polere, om det funker på disse vet jeg ikke men det er bare å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, viggo E34 skrev:

Ville tatt en sjekk av forstilling for å utelukke andre ting før du begynner å stramme snekka, hjelpesnakka er og en synder som kan gi en del slakk i styring. Kan være flere deler som spiller inn ;) angående lykter kan man kanskje prøve å polere, om det funker på disse vet jeg ikke men det er bare å prøve :)

Ja,tror jeg skal få gjort det før eu godkjenning eller i forbindelse med eu kontroll. Kommer garantert til å få feil på det slik det er nå iallefall. Prøvde bilen litt i går, og kunne snu rattet bra mye før jeg svingte noe særlig i en lett sving.

Skal få prøvd å våtslipe først med 3000 papir som jeg ble anbefalt av en som hadde gjort dette før, så prøve å rubbe med maskin etterpå. Kan jo hende det er skitt som er kommet på innsiden av glassene også, for jeg kjenner ikke noe ellers når jeg glir fingrene over glasset.
Usikker,men har desse glassene klarlakk på? Vet det er klarlakk på lykter i plast som Hondaen min har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner fortsatt igjen litt deler fra tidligere E34 biler jeg har hatt. Bl.a en felg med dekk som knapt ble brukt noe før bilen ble solgt. Så da har man et fint reservedekk,siden det manglet i bilen min!:)

Såg også over bakluka som har irritert meg. Den slutta å fungere å åpne hele luka bare noen uker etter bilen ble kjøpt. Gikk over kontakter og sjekka litt og ikke lenge etter jeg prøvde og feila,hørte jeg plutselig at det ble kontakt. Så nå fungerer bakluka skikkelig!^^ Slipper å måtte dra manuelt i spaken videre nå etter å ha åpna glassluka for å åpne hele luka innvendig.

Nå kan jeg omsider få montert bakluke kledninga som jeg har hatt liggende bra lenge!

Og her er litt rust som låg inni ved ene selve bryteren for bakluka :P

 

 

20171016_125848.jpg

20171016_125914.jpg

20171016_125945.jpg

20171016_131145.jpg

20171016_132435.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...