Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

På 10.6.2019 den 16.24, Mortenej skrev:

Heisann.

Har prøvd meg med Dremel på min jakta på rust, og det er et godt supplement til vinkelsliper med pusseskive og drill med kruse.

Dremel har sine begrensinger, og levetiden på blader/skiver og annet er begrenset. men fant den god til å ta inne i kroker hvor jeg ikke kommer til med hverken drill eller vinkelsliper. Spm er hvor mye du skal ta. Sørg iallefall for å få godt med primer på før du lakkerer, ingenting som er så kjipt som at rusta kommer tilbake.

Hei hei!

Så greit å vite at dremel kan fungere til vanskelige plasser-vinkelsliper har jeg hovedsakelig tenkt å bruke mest,men greit med drill i hjørner og trange plasser.  Skal selvsagt legges godt på med rustbeskyttende middel og diverse før lakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 21.40, viggo E34 skrev:

ja man må bare ta ting i sitt tempo så blir det bra, ingen vits i å stresse å mase så man mister gnisten helt. :bmw:

vi heier på deg Tor Magne:kose: dette blir knall bra til slutt:applause:

Så sant, så sant! Har brukt endel tid og penger på denne, så vært synd om man mister lysten til å fortsette :)

Takk for det, veldig hyggelig av deg å si, Viggo! 😁 Håper og tror det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har man spart lenge nok, og tenker å høre om verksted kan overhale dieselpumpa samtidig som den får nye pakninger. Høre om de kan ta firhjulskontroll også. Gleder meg som en unge til pumpa blir 100% fungerende igjen!

Skal også få handlet inn kanaler begge sidene med jekkfester. Om noen vet,er det Veng.no som har best passform,eller husker man feil?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med oppsparte midler 🥳

Smart og tålmodig kar du 😃👍

Ikke mange som hadde orket å vente så lenge som det du har gjort. Men den som venter på no godt, venter ikke forgjeves 😉

Ang kanaler så er det bare orginalkanalene som har jekkfester, så da spiller det ingen rolle hvor du kjøper dem. Men husk, de er dyre. Ca 3000 kroner pr stk foran og ca 2500 kroner pr stk bak. Midtparti kanalene dine er sikkert brukbare fremdeles. Det er som regel foran og bak de er råtne. 

Spent på å få sett denne ferdig på veien igjen. Det fortjener både bilen og du 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Gratulerer med oppsparte midler 🥳

Smart og tålmodig kar du 😃👍

Ikke mange som hadde orket å vente så lenge som det du har gjort. Men den som venter på no godt, venter ikke forgjeves 😉

Ang kanaler så er det bare orginalkanalene som har jekkfester, så da spiller det ingen rolle hvor du kjøper dem. Men husk, de er dyre. Ca 3000 kroner pr stk foran og ca 2500 kroner pr stk bak. Midtparti kanalene dine er sikkert brukbare fremdeles. Det er som regel foran og bak de er råtne. 

Spent på å få sett denne ferdig på veien igjen. Det fortjener både bilen og du 😃👍

Takk takk! Ja, jeg har veldig god tid og bilen skal jo ingen plass så 😉 Får fortsatt litt forespørsler om å selge bilen, men det skjer ikke. Blitt for glad i rustbøtta 🙄

Å, da må jeg ha husket feil, trodde det var andre merker som hadde jekkfester inkludert. Da får det bli uoriginale jekkfester. 3000 per stk fremme var ikke direkte billig🙃 Takk for opplysningen!

Stemmer, midtparti begge sider er fortsatt solide og trenger ikke byttes ut,heldigvis :)

Det er jeg også! Skal feires den dagen bilen er på veien igjen!

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Må få ordnet til vanlige lykter og fjerne xenon i forbindelse med ett steg nærmere Eu-kontroll. Noen som har originale koblingssett til frontlykter samt ene sorte gummihetta som holder vann ute fra pærene? Har også lagt ut forespørsel på E34 gruppa :)

Ikke fått skaffet meg kanaler enda, men funnet til grei pris, bare usikker på om de er bra, siden de var rimelige. Er det lov og ordne nye kanaler uten jekkfester eller får man feil på eu?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

har fra veng på min å di har ikke irg jekkfester, null stress

Supert! Kommer uansett ikke til og jekke opp bilen på jekkfester fremover så.

Ok, de kanalene jeg har funnet, er på 1 mm, er det vanlig tykkelse,om du vet? Synes det virker så tynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fulgt med på tråden min i det siste Tor Magne ? Der ser du fiks av kanalene på min 535. Uorginale kanaler fra Koed er bruk og passform og stål er bra. 1mm er helt normal tykkelse. Ikke noe å være redd for. Er kanalene du har fra før av helt råtne og hele kanalen trengs byttet eller tror du det holder å kappe ut deler sånn som på min ? Sjekk tråden min. Der er det lagt ut masse bilder fra hele prosessen. Om du vil, så er han som har gjort jobben for meg, ledig for flere sveiseoppdrag. Da må du reise et stykke men han er flink og rimelig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se på Tores sin tråd ,der står det meste og jeg har jo to e34 tråder der jeg har gjort nøyaktig samme jobb på begge e34ene her i hus ,så nok av fasitsvar .😀

Men ja null stress uten jekkfester .

Gått gjennom flere kontroller uten dette .

Godt du fremdeles holder på med denne og planlegger.

Misunner fargen på den .Digg som fy 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Har du ikke fulgt med på tråden min i det siste Tor Magne ? Der ser du fiks av kanalene på min 535. Uorginale kanaler fra Koed er bruk og passform og stål er bra. 1mm er helt normal tykkelse. Ikke noe å være redd for. Er kanalene du har fra før av helt råtne og hele kanalen trengs byttet eller tror du det holder å kappe ut deler sånn som på min ? Sjekk tråden min. Der er det lagt ut masse bilder fra hele prosessen. Om du vil, så er han som har gjort jobben for meg, ledig for flere sveiseoppdrag. Da må du reise et stykke men han er flink og rimelig 👍

Såg raskt innom E34 posten din på face og det såg flott ut! Med meg er det dørken på ene siden samt fremste og bakerste del av kanalene på begge sider som er ille. Kjekt at jeg slipper og tenke på jekkfester!:) Har en kompis som har lovet og hjelpe meg med dette, så lenge jeg har delene til sveisejobben. Han har både utstyr samt plass og gjøre arbeidet og ikke minst sveist en god del opp igjennom på bl.a anleggsmaskiner og sine egne biler som han bygger :) Ok, men da er kanalene jeg har funnet, sikkert greie og kjøpe. Var litt rimeligere enn hos Veng, men samme produkt,virker det som. Tror jeg bare får bestilt, siden delene er på lager.

Skal få tatt meg en titt innom tråden din igjen. Ikke vært innom Bimmers på en stund nå🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sveigis skrev:

Ja se på Tores sin tråd ,der står det meste og jeg har jo to e34 tråder der jeg har gjort nøyaktig samme jobb på begge e34ene her i hus ,så nok av fasitsvar .😀

Men ja null stress uten jekkfester .

Gått gjennom flere kontroller uten dette .

Godt du fremdeles holder på med denne og planlegger.

Misunner fargen på den .Digg som fy 👍👍

Supert, får sjekke igjennom din lange bimmers tråd også!;)Kjekt med så god respons fra dere som er flinke på dette området!

Ja, går fortsatt med planer for bilen vettu. Eier jo tross alt en av mine drømmebiler, så skal svært mye til før jeg gir den opp 😊

Takk for det! Fargen er jeg svært fornøyd med selv, men synes grønn bmw er meget flott selv. Mine forrige E34 modeller var grønne de også så 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var omsider kanaler begge sider pluss ene siden rundt døra hvor jeg har rusthull bestilt. Fikk tak i til veldig grei pris. Gleder meg til dieselpumpa er fikset så kanalarbeidet kan begynne 😁 Får smiske litt med kompisen om han kan skifte ut plata under batteriet samtidig 😅

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...