Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, EspenV skrev:

Leste akkurat gjennom denne. Du har virkelig vert uheldig med den bilen og noen av folkene som du har betalt for å fikse ting. Så tenkte jeg skulle tilby meg og hjelpe deg litt med den diesel pumpa vis du ønsker.

Ja, har hatt noen episoder hvor man har tenkt om det i det hele tatt er vits mer.  Særlig den gangen det ble ødelagt automatkasse pga vedkommende som skulle bytte, ikke hadde peiling. Da burde han vært så real og sagt noen andre burde ta på seg jobben. Attpåtil skader han fronten pga håpløs tauing..

Er du sikker? Det er vel endel jobb og bytte ut alle pakningene? Men tar gladelig imot hjelpen jeg kan få. Vi blir nok enig i hva du vil ha for hjelpen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Shattered skrev:

Gleder meg til å se mer bilder av nytralla :D Bra du ikke gir opp! 

Det skal ordnes!😁 Takk, nei den gamle touringen er jeg blitt for glad i til og kvitte meg med. Mange gode minner ifra den,ikke minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble etterlyst litt info angående nye bilen. 1994 525tds, 305 000 km. Gått ca like langt som min 525tds touring. Jeg er eier nr 10 på denne bilen, så det er blitt byttet en god del eiere med tiden. Forhåpentligvis blir jeg eier nr 10 en god stund fremover 😉 Opprinnelig automat, men bygd om til manuell.
Girkasse,mellomaksel og diff fra 524TD. Også blitt bytta endel av forrige eier, som ny clutchplate,nytt mellomakselledd,ny slave og mastersylinder og linje mellom. Alt i forstilling er nytt og den er temmelig god og fast i styringen. Sportsunderstell (TA senkesett) 40/60mm. Er helt nye dempere bak, nytt dieselfilter,nye bremseklosser fremme. Nye motorfester ble ordnet i fjor.

Ting som må gjøres/planer med bilen:

  • Feste dørtrekket på sjåførsiden skikkelig.
  • Ordne lys i dash for vifte.
  • Feste utvendige lister utvendig pluss ei list under døra.
  • Skifte skadet bakfanger. Ny bakfanger trenger lakk samt hull til hengerfeste om jeg skal gå for og bruke dette. 
  • Pusse litt rust utvendig. Dører,fremfanger, ved venstre baklys er det jeg har sett hittil av rust.
  • Fikse bremselys som ikke lyser opp.
  • Skifte til originalratt (eventuelt sportsratt).
  • Få ordnet pixelfeil i dash. Umulig og lese av kmstand nå.
  • Rens av skinninteriør samt farge opp noen plasser det er mistet farge over tid.
  • Annen fanger eller tilpasse originalfanger. 540 fanger for eksempel. Sideskjørt (har 2 sett liggende).
  • Vurderes og lakke dørhåndtak i samme farge som bil.

Mer bilder kommer!

 

20200223_094628.png

 

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2020 den 12.23, viggo E34 skrev:

denne som lå på finn i ålesund eller noe slikt?

tror jeg har ett sportsratt liggende som passer om det er av interesse😉

Denne var i Hornindal og hadde ligget ute på finn en stund. Ah, skal ha det i mente. Jeg har et sportsratt fra før men usikker om jeg har slepering til det. Med mindre det er likt mot originalrattet :)

Dersom ikke, kan det nok godt hende jeg er interessert i det! 😁

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, opeth84 skrev:

Ja, har hatt noen episoder hvor man har tenkt om det i det hele tatt er vits mer.  Særlig den gangen det ble ødelagt automatkasse pga vedkommende som skulle bytte, ikke hadde peiling. Da burde han vært så real og sagt noen andre burde ta på seg jobben. Attpåtil skader han fronten pga håpløs tauing..

Er du sikker? Det er vel endel jobb og bytte ut alle pakningene? Men tar gladelig imot hjelpen jeg kan få. Vi blir nok enig i hva du vil ha for hjelpen 😊

Er ikke så mye arbeid. Gjort det på en e39 tds før. De er så godt som like. Tenkte ikke og ta noe penger får det. Men sender deg en direkte melding så snakker vi der og finner ut hvordan vi gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få ordnet litt mtp at speedometer tuller noe under kjøring innimellom. Forrige eier har informert at det er diff-fartssensoren som er synderen. Mulig det får bli ved neste verkstedopphold, da bilen skal på eu kontroll denne måneden.

Før den tid, skal ratt skiftes tilbake til originalt, se om jeg får fikset bremselysene og få ordnet tuv papir på senken som står på bilen. Høre om verksted kan få ordnet venstre topplager.
Tror ellers ikke det skal være noe spesielle overraskelser ved kontroll. Satser på det ikke blir mye og gjøre i tilfelle. Ellers veldig fornøyd med bilen!

Lite stemningsbilde fra i dag.

 

20200224_232530.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker om jeg skal skifte ut blinklysene til orange. Muligens gå for chrome nyrer også. 

Tenker og montere spoiler da jeg har en liggende i muligens lik farge. Tror denne  har bremselys i også.

Blir og leite frem refleksplata jeg har hatt liggende i mange år fra forrige E34 sedan. Kanskje anskaffe meg et ekstra sett med baklykter og gå for helrøde lykter,med mindre det ikke blir litt rart. 🤔

 

20200225_001846.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!

Takk for det! Bilen er inne på verksted nå. Hjul datt av i fart. Hjulboltene var sykt løse! Glad jeg ikke skadet andre eller meg selv og det skjedde i relativ lav fart og rett strekning.

Pokker, så uheldig man skal være. Mon tro det ikke er meningen jeg skal ha E34?🤔

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glad det gikk så bra som det gjorde, men fortvilt over hele greia. Bare hatt bilen i noen dager, også skjer dette.

Bakfangeren er kast, men den var heldigvis ødelagt fra vinteren da eier var uheldig. Har en annen fanger som fulgte med bilen, men den trenger litt TLC. Ellers er bremseskjold ødelagt, men glad det ikke havnet metallkant inn mot skiva, så tror bremseskiva har klart seg. Synes bilen røyk litt, så mulig bakre eksos har fått seg en trøkk. 

Bad de samtidig ta eu kontroll når bilen først var på verkstedet. Får håpe det ikke er mye feil. Men litt spent på det med uoriginalt ratt uten airbag som står på, for det lyser ikke varsel for airbag i dashen. Er ikke det tegn på at noe ikke er i orden eller blitt modifisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...