Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Uff, ja du er virkelig en uheldig kar Tor Magne 😢 Det er liksom noe rett som det er. Men bra det ikke gikk skikkelig gæli da 🙏 Men nå satser vi på suksess herfra og videre inn i fremtiden 🥳🎼

Ja, føler jeg virkelig har fått fylt opp kvote med dette her😨 Nei, jeg var heldig til tross! Takk-får satse på det går bare fremover fra nå. Har heldigvis flere  fangere, så det ordner seg. Mulig det blir at jeg setter på M5 fangeren, da det ser ut til og være lik farge. Skulle opprinnelig på touringen men men :p

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært på eu kontroll og fikk noen mangler. Ene lurer jeg litt på. Fikk feil på abs som ikke lyser opp (dette skal vel komme frem ikon på ved oppstart av bil?). Det er ikke blitt feilsøkt noe, men vedkommende på verksted sa det er vanskelig og få tak i del til ABS for E34 og kan koste opp mot 30 000 nytt???! Må vel være noen som har dette brukt da det virker som det er blitt skrota endel E34 de siste årene😓 Noen som vet noe om dette med Abs? Verksted har ikke tatt noe feilsøking,bare eu kontroll foreløbig.

Ellers var det småfeil som rust på bremserør, bremselys fungerer ikke, gåen pære,hovedlykt, bakfanger (naturligvis da denne ble ødelagt).airbag,fløyte og uoriginalt ratt. Senkesett som må godkjennes av biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så abs lampe lyser ikke i det heletatt? fungerer abs?

ville starta med det enkleste og billigste førdt, ta ut instrumentpanelet å sjekk pæra. hadde vært kjedlig å svidd av 30k istedet for å bytte pære  dersom det skulle vise seg og være den. regner med dem anntar det og være abs styreenhet mtp den prisen, ser forresten at den har gs til 2-3k brukt. men start med di enkle å billige tingene først, sjekk pære, evt relle. 

ellers er jo dette bare småplukk☺️ eneste som er drit er jo at man må inn på biltillsynet å godkjenne senkesettet, kan risikere litt ventetid hos dem har jeg erfart🙈 men har du tuv papirer trenger du vel bare dokumentasjon på firehjulskontroll og kvittering på den.

dette blir bra det Tor Magne☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, viggo E34 skrev:

så abs lampe lyser ikke i det heletatt? fungerer abs?

ville starta med det enkleste og billigste førdt, ta ut instrumentpanelet å sjekk pæra. hadde vært kjedlig å svidd av 30k istedet for å bytte pære  dersom det skulle vise seg og være den. regner med dem anntar det og være abs styreenhet mtp den prisen, ser forresten at den har gs til 2-3k brukt. men start med di enkle å billige tingene først, sjekk pære, evt relle. 

ellers er jo dette bare småplukk☺️ eneste som er drit er jo at man må inn på biltillsynet å godkjenne senkesettet, kan risikere litt ventetid hos dem har jeg erfart🙈 men har du tuv papirer trenger du vel bare dokumentasjon på firehjulskontroll og kvittering på den.

dette blir bra det Tor Magne☺️ 

Ok! Takk for tips, Viggo. Kunne du gjort meg en stor tjeneste og sende meg link til enheten som er til salgs hos gs? Så jeg har sjans og kjøpe i tilfelle det faktisk er gåen enhet :)

Ellers bare småtteri ja! Veldig kjekt! De sa heller ingenting på avgassmåling da jeg har demontert kat. på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, viggo E34 skrev:

så abs lampe lyser ikke i det heletatt? fungerer abs?

regner med dem anntar det og være abs styreenhet mtp den prisen, ser forresten at den har gs til 2-3k brukt. men start med di enkle å billige tingene først, sjekk pære, evt relle. 

Verksted snakket om "worst case" at det kan være aggregat/pumpa tilknytta abs'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, opeth84 skrev:

Ok! Takk for tips, Viggo. Kunne du gjort meg en stor tjeneste og sende meg link til enheten som er til salgs hos gs? Så jeg har sjans og kjøpe i tilfelle det faktisk er gåen enhet :)

Ellers bare småtteri ja! Veldig kjekt! De sa heller ingenting på avgassmåling da jeg har demontert kat. på denne.

her til gs

https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-bremser-34_0510

ser her at koed har både aggregat å styreenhet

https://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/34_0510/1/47379?vin=WBAHA01050BK54495

men sjekk det enkleste som pære først, du skal jo uansett av med ratt å bytte ratt så da har du god plass til å få ut innstrumentet😉 regner med horn også ordner seg med org rattet😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, viggo E34 skrev:

her til gs

https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-bremser-34_0510

ser her at koed har både aggregat å styreenhet

https://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/34_0510/1/47379?vin=WBAHA01050BK54495

men sjekk det enkleste som pære først, du skal jo uansett av med ratt å bytte ratt så da har du god plass til å få ut innstrumentet😉 regner med horn også ordner seg med org rattet😉

Takker! Ja,har snakket med verkstedet og bad de sjekke opp rellé,pære og de skal samtidig bytte ratt og ordne nytt bremserør. Resten ordner jeg selv. Er jo bare småtteri de andre tingene 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, viggo E34 skrev:

men virker abs i det heletatt?

Har ikke fått sjekket opp da den er på verksted. Men jeg kan jo også høre om verksted kan ta bilen og teste, dersom de er så greie.

Får iallefall vite mer over helgen-de har endel og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, opeth84 skrev:

Har ikke fått sjekket opp da den er på verksted. Men jeg kan jo også høre om verksted kan ta bilen og teste, dersom de er så greie.

Får iallefall vite mer over helgen-de har endel og gjøre.

det ville di vel oppdaget under bremsetest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, viggo E34 skrev:

det ville di vel oppdaget under bremsetest?

Ja, det jeg tenkte også, men som sagt har de kun tatt eu kontroll. Jeg kom jo hovedsakelig innom de for og fikse skade på bilen, men de prioriterte visst eu kontroll først 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...