Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, viggo E34 skrev:

har en du kan få kjøpe, men har forstått det slik at dette krever en masse jobb ...

 

Mye jobb altså? 🤔Hmm spørs om jeg orker og prøve ut-er ikke så god på elektriske duppeditter 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

husker ikke hvem det var men mener det var noen inne på forumet som gjorde det🙈

Aha! Jeg fant ikke noe på youtube iallefall. Kanskje det ligger noe på forumet her en plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jakt etter litt andre felger om noen har. Mest interessert i Oz Ceres, Hartge kopifelger,M Parallell, Throwing Stars (kan også være uten stjernene) eller andre kantfelger samt originale Bmw felger som skal brukes på vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom verkstedet for og høre hvordan det gikk med bilen. De har jo hatt den en stund nå. De venter på en del fra Sverige da mitt originale ratt manglet en del til airbagen. Kommer mest sannsynlig i neste uke. Fikk også vite hva som skyldtes Abs mangel. På ene fremhjulet er det montert hjullager som ikke tilhører Bmw (ikke vet jeg hvorfor) og er atpåtil for lite, slik at sensoren ikke får kontakt.

Tenker og få bestilt time hos Biltilsynet snart for og få senkesett innskrevet i vognkortet. Etter det har jeg eu godkjent Bmw igjen!:bounce::mrgreen:

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, opeth84 skrev:

Var innom verkstedet for og høre hvordan det gikk med bilen. De har jo hatt den en stund nå. De venter på en del fra Sverige da mitt originale ratt manglet en del til airbagen. Kommer mest sannsynlig i neste uke. Fikk også vite hva som skyldtes Abs mangel. På ene fremhjulet er det montert hjullager som ikke tilhører Bmw (ikke vet jeg hvorfor) og er atpåtil for lite, slik at sensoren ikke får kontakt.

Tenker og få bestilt time hos Biltilsynet snart for og få senkesett innskrevet i vognkortet. Etter det har jeg eu godkjent Bmw igjen!:bounce::mrgreen:

Du har nok hjullager fra Bmw E34, men hjullageret som har mindre krans eller hva det heter. Det er to forskjellige størrelser til disse bilene. Men da var det bare en bagatell og det er jo strålende 🥳👍

Det airbag-greiene høres ikke helt billig ut 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Du har nok hjullager fra Bmw E34, men hjullageret som har mindre krans eller hva det heter. Det er to forskjellige størrelser til disse bilene. Men da var det bare en bagatell og det er jo strålende 🥳👍

Det airbag-greiene høres ikke helt billig ut 🙈

Hmm.. de påstod iallefall det ikke tilhørte Bmwen og det var kun på ene fremhjulet det var slik. Glad det bare var en bagatell ja. Begge lyspærene til airbag og absen var også fjernet,sa de.

Næh, tror ikke det blir så voldsomt dyrt da. Det er en liten del de bestilte til rattet. Husker ikke hva de kalte det for, men det kommer nok på kvitteringen når jeg betaler.

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, opeth84 skrev:

Hmm.. de påstod iallefall det ikke tilhørte Bmwen og det var kun på ene fremhjulet det var slik.

Næh, tror ikke det blir så voldsomt dyrt da. Det er en liten del de bestilte til rattet. Husker ikke hva de kalte det for, men det kommer nok på kvitteringen når jeg betaler.

Det er forskjell på fjørbeina ut i fra årstallskifte. Husker ikke når, men på et tidspunkt endret de størrelsen på abs-ringen fra 97mm til 83mm eller noe i den duren. Så tipper de har stappa et hjullager med abs-ring og 83mm og det skulle vært 97mm. Det rimer med at abs-føleren ikke er nær nok til ringen. Noe i denne duren serru 😅 Bare å få tak i rett størrelse så er nok alt i orden 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bimmerlorris skrev:

Det er forskjell på fjørbeina ut i fra årstallskifte. Husker ikke når, men på et tidspunkt endret de størrelsen på abs-ringen fra 97mm til 83mm eller noe i den duren. Så tipper de har stappa et hjullager med abs-ring og 83mm og det skulle vært 97mm. Det rimer med at abs-føleren ikke er nær nok til ringen. Noe i denne duren serru 😅 Bare å få tak i rett størrelse så er nok alt i orden 👍

Åja- ja de skal ordne ny sensor iallefall. Takk for info! Da er man blitt litt klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt inn litt mer deler til både touringen og sedanen. Blir kjekt når det kommer i posten! Bilder blir lagt ut når de er ankommet!

Tenker og selge sommerfelgene,GSP D22, som fulgte med bilen. Er 18" noe som er litt stort for min smak. Må gjerne ta kontakt om det er av interesse. Er to dekk som er gode og to som er litt slitte og burde kanskje byttes. Åpen for bud eventuelt bytte i vinterfelger. Legger ved bilder av de.

 

100113_0041 copy.jpg

GSP D22.png

t075_lowangle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksted påstod det står fjørbein fra bensin (trodde fjørbein var likt på alle modeller utenom IX jeg?) og blir ikke godkjent med dette på bilen. Noen som har dette for salg til Tds'en? Må være mulighet for og sende i post om du bor langt unna Sunnmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Jøss 😳 Nå ble jeg veldig usikker, men mener alle fjørbeina er like på disse bortsett i fra IX 🤷‍♂️ Har du hørt med folket på E34-Norge ?

Har sjekket opp mot Schmiedmann og der står det at fjærbein skal passe alle modeller utenom IX. Men det var noe dyrere der. Over 2000 kr kontra det andre jeg fant hos et huggeri til 895 kr. Dette skal iallefall passe. Etter denne delen er kommet på plass, så er det og vise dokument på senk og firhjulskontroll når Biltilsynet omsider åpner og da er den klar for veien igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, opeth84 skrev:

Verksted påstod det står fjørbein fra bensin (trodde fjørbein var likt på alle modeller utenom IX jeg?) og blir ikke godkjent med dette på bilen. Noen som har dette for salg til Tds'en? Må være mulighet for og sende i post om du bor langt unna Sunnmøre.

tenkte samme som deg Tor Magne. mener det skal være samme, du spurte ikke hvordan han kom fram til dette? er det masse tilleggsfeil fordi det ikke ble noe større rep på abs?

sjekka innom gs, får ikke opp delenr. men der er det 2brukte til samme pris venstre fram, samt samme pris på nye. så ser veldig ut som det er samme, men ta en tlf til gs, koed eller bavaria å spørr dem. om di sier det er samme så er jo saken biff👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...