Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, viggo E34 skrev:

tenkte samme som deg Tor Magne. mener det skal være samme, du spurte ikke hvordan han kom fram til dette? er det masse tilleggsfeil fordi det ikke ble noe større rep på abs?

sjekka innom gs, får ikke opp delenr. men der er det 2brukte til samme pris venstre fram, samt samme pris på nye. så ser veldig ut som det er samme, men ta en tlf til gs, koed eller bavaria å spørr dem. om di sier det er samme så er jo saken biff👍🏼

De har skiftet en abs sensor og i grunn skal vel alt være greit med bilen utenom dette med fjærbeinet. Rart de i så fall ikke nevnte dette før. De har jo hatt bilen min ganske lenge nå.

Jo, jeg nevnte at det skal være likt på bensin og diesel, bare IX som er ulike der. Han sa at delen som står på bilen på høyresiden passer iallefall ikke og at  den til venstre er slik det skal være.

Sjekket opp med huggeriet og de mente og tror delen jeg etterspurte ifra 1994 520i stasjonsvogn skal være likt utenom fjæra. Men der kan jeg vel bruke fjæra fra senkesettet?

Takk for tips angående Gs bl.a. Fant bare en fjærbein venstre bak til over 7000 der og fjærvein venstre fremme uten demper til 900, så du er flinkere til og lete enn meg 🙄 Får ta en telefon til de eventuelt og høre med de.

Sveigis mener det skal være likt iallefall og han har mikset om delene tidligere så jeg synes hele greia er litt rart hos verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, viggo E34 skrev:

ja viss ikke har jeg en hel bil du kan få kjøpe med gode dempere hele veien rundt. pluss masse andre gode deler😉

Hehe morsom du, men ellers takk- det holder med touringen som har blitt stående en stund nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, viggo E34 skrev:

😉😅

solgte ett sett for en måneds tid siden🙈 men i verste fall kunne du lånt fra den andre tdsn din for å få denne opp å gå😉

Åh, snakk om dårlig timing da 😂 haha vel..tanken har faktisk streifet meg 😅 Men tror ikke jeg skal begynne og plukke deler fra stakkars touringen min 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjellen på fjærbeina er åpningen på abs-ringen ut fra

årsmodell.  Jeg hadde to "forskjellige" fjærbein på 525’n min med henholdsvis 97mm-åpningen og 83mm-åpningen. Har aldri hørt at fjærbein fra andre typer bmw skulle passe. Så her må jo verkstedfyren ha røyka sokka sine eller koronaen har gått opp i hjernen på han 🙈 Sorry koronaspøk 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rare greier men.  Verkstedet ringte meg opp og sa de hadde funnet riktig del til overkommelig pris, så da satser jeg på at jeg får eu godkjent bil snart igjen. Blir godt og få den igjen. Kun fått brukt den noen dager siden jeg kjøpte den. Har også fått satt på originalrattet så da er airbag-feilen ordnet. Bakfanger er også ordnet, men denne må jeg pusse ned senere og ordne riktig lakk, da denne er mer blågrå enn resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shattered skrev:

I coronatider er det 2 måneders utsettelse på Eukontroll :P

Bilen står allerede på verkstedet så det går nok bra!;P Stått der i nesten en måneds tid🙄 Men må uansett vente til Biltilsynet er oppe igjen i slutten av måneden for og få senkesettet skrevet inn i vognkortet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

bra ting ordner seg her for deg Tor Magne .😀

Men regner med du vet at du må ha firehjulsmåling og lysjusteringspapir iorden når du skal opp og vise den med senkesett .

Så absolutt!😁

Jada, firhjulskontroll er tatt på verkstedet :) Lysjusteringspapir?🤔 Jeg har papirer på senkesettet som står på bilen da🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare pass på å spørr når du starter dialogen med trafikkstasjonen va slags dokumentasjon du trenger. 4hjulskontroll må du iallefall ha, å muligens kvittering. flere somnhar måttet fremlegge kvittering for 4hjulskontroll... lyskontroll husker jeg ikke da det er noen år siden jeg viste min, men det er ikke utenkelig:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...