Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Riktig god helg.

Allergi er no dritt, veksler mellom litt ute og ,ye inne å sløve på sofaen idag. Hjelper jo ikke en dritt med allergi medisin heller.

Utrolig kjipt når sola først skinner fra skyfri himmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mortenej skrev:

Riktig god helg.

Allergi er no dritt, veksler mellom litt ute og ,ye inne å sløve på sofaen idag. Hjelper jo ikke en dritt med allergi medisin heller.

Utrolig kjipt når sola først skinner fra skyfri himmel.

Takker, Morten! 

Ja, du sliter med det samme? Virker som flere sliter litt ekstra med allergien nå i år.

Veldig kjipt ja! Har lyst å få vasket bilen og gi den en sårt etterlengta polering, men det får bli når sesongen har roa seg litt 🙄

Tok meg en liten tur ut i går etter mange dager innendørs. Sjøluft hjelper godt på!:)

20210529_192832.jpg

20210529_194447.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, oledra skrev:

Godt å komme seg ut, bilen kan du vaske i morgen også.😊

Ble bra med blå midtkonsoll, fått inn bakerste del også?

Eventuelt litt senere når pollen-møkka blir mildere😅

Mnjoa, men ikke helt montert ferdig. Må skifte litt lyspærer i dashbordet ved kjørecomputer og for varme, så det er ikke 100% fastmontert. Låg faktisk 2 små pærer i askebegeret tilhørende den blå midtkonsollen jeg kjøpte av deg. Men antar de er oppbrukte:P

 

20210530_224559.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir aldri arbeidsledig med gammel bil. Har nylig lagt merke til at bilen legger igjen små dråper olje. Må få jekket opp bilen og sjekke nærmere hvor eksakt det kommer ifra. Ser iallefall at skliplata under motoren er litt våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etter langt om lenge begynte å jobbe igjen. Da er målet litt nærmere å få touringen oppe og gå igjen. Skal få satt av penger og ha den inn til kanalrep (eventuelt dieselpumpe overhaling) og samtidig be de ta en eu-kontroll. Blir nok ikke med det første, men er kjekt å ha noe å se frem til :D

veggbilde,face,des 2020,cropped.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bra Tor Magne. Ingenting er så kjedelig som å gå å vente på få komme tilbake fra permitering.

Så lover det godt for en E34  Touring også, håper du får ordnet denne raskt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Dette er bra Tor Magne. Ingenting er så kjedelig som å gå å vente på få komme tilbake fra permitering.

Så lover det godt for en E34  Touring også, håper du får ordnet denne raskt:)

Jepp. Begynte heller liksågreit i ny jobb 😂

Ja, får håpe på det, men tror det vil ta litt tid før jeg har spart opp nok penger. Vil tro det vil bli en god del tusenlapper😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bilder fra i kveld. Må se om jeg får fiksa baklysene skikkelig etter det håpløse 1.verkstedet. Har jo koblet de opp til konstant tåkelys🙄 Stakkars de som ligger bak meg på veien😅

Gamle naboen som har designet denne padda for noen år tilbake 😊

 

20210610_231523.jpg

20210610_231529.jpg

20210610_231544.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se du får kjørt med den nå og at den funker .😊

Men så du hadde lagt ut innlegg angående subbing med Oz felg.

Om det er foran ,så subber de evnt i fjørbeina eller i hjulbue ,og er det når du svinger eller uansett?

Det jeg ville gjort var å montere felg på nytt ,sveive felgen og se .

Og er det fjærbein så må det vel spaces bitte litt,for su skulle absolutt fått de på ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Godt å se du får kjørt med den nå og at den funker .😊

Men så du hadde lagt ut innlegg angående subbing med Oz felg.

Om det er foran ,så subber de evnt i fjørbeina eller i hjulbue ,og er det når du svinger eller uansett?

Det jeg ville gjort var å montere felg på nytt ,sveive felgen og se .

Og er det fjærbein så må det vel spaces bitte litt,for su skulle absolutt fått de på ❤️

Det subber uansett selv når jeg kjører rett frem🤔 Ja, får sjekke litt nærmere. Blir nok å montere ene felgen på nytt og se bedre etter hvor den tar borti. Tenker å kjøpe et sett med spacere-trenger vel bare fremme. Eller vil det se rart ut med felgene om man kun har spacer fremme og ikke bak også? 

Sedanen fungerer greit ja, men jeg må ordne nye bremser på sikt,samt finne ut hvor den lekker i motorrommet. Kommer et par dråper over natta.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle starte bilen i dag, og den oppførte seg merkelig. Ved oppstart, gikk den opp i turtall selv nesten til 2000omdreininger, for så å stoppe helt igjen.  Nå vil den bare starte opp i 1-2 sekund før motoren slukner igjen 🤔

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). TDS med startproblemer
20 timer siden, opeth84 skrev:

Skulle bilen i dag, og den oppførte seg merkelig. Ved oppstart, gikk den opp i turtall selv nesten til 2000omdreininger, for så å stoppe helt igjen.  Nå vil den bare starte opp i 1-2 sekund før motoren slukner igjen 🤔

Au ..

Er den helt død nå da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...