Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Er denne typen jeg har iallefall, men siden jeg ikke har bilen, kan det være litt vanskelig å sjekke opp i riktig del siden dette er senkesett, som jeg har svært lite peiling på. Kan eventuelt ta en telefon til de og opplyse hvilken type jeg må ha,som passer overens med resten.

_EVOBM063_EVOSTBM006V.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjeder seg litt i Gimp, og prøver å se hvilken retning man ønsker at bilen skal bli på sikt.
Før og etter bilde. Veldig lett og se redigeringen, men gir motivasjon iallefall :) Fikk også litt hjelp av en kompis med å redigere.

 

20200720_105414.jpg.bcd8cefa7049cb5c4213754fa6dbca8d.jpg

20200720_105414,fixed_sept_2020.jpg

Bmw_E34_redigert_jekk_etc,.png

Endret av opeth84
tekst + bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtdempere og mansjetter er ordnet og fått oppsatt time til dette på verkstedet. Så kjekt og se et mye mer pålitelig og raskere verksted! :D Gleder meg til alt er ferdig, så jeg får begynne på puslespillet med det midtarmlenet fra E36'en som jeg har lyst å få tilpasset til min E34. Tenker det vil bli endel kapping for og få dette til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎9‎/‎22‎/‎2020 at 9:02 AM, sveigis said:

Koed er å anbefalle da delene kommer raskt og null problem ved feilbestilling.

Se på bildet ,så ser du to forskjellige «tupper» og mm på demperene:

5827F62C-3D4E-4DBC-B0D2-D6AF07BB5860.thumb.png.d45b89b38b9b73f4ef96c694bbd6f5ac.png

Enten har du m12 eller m14 ,mål den du har sånn at du får riktig som igjen sørger for at ditt topplager osv passer på ny demper Tor Magne 😀

Et spm når dette først er oppe, beklager at jeg stjeler din tråd her Tore :)

Skal jo plukke ned min foran I vinter, for å gå over, og muligens bytte deler. Er det bare toplager som avgjør hvilken demper?

Er det noen funksjonels forskjell på topplagerne? Tenker om jeg må bytte både demper og toplager, hva bør jeg da velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med jeg får lov til å svare her ,men jeg tenker alltid at bruk det som skal være på din bil om du ikke skal modde av noe slag.

Altså mål den demperen du har og få rett topplager til den .😀

Men skulle ikke du ha senk Morten?

Om du skal ha senk over 40 mm ,bør du vel og ha kortere dempere .

Jeg måtte ha det på e34en min hvertfall.

Vet Tore måtte ha egne topplager beregnet Supersport demperene han monterte på ,altså skyter litt fra hofta her nå ,men dette svarer han nok på 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i og bruke originaldeler eller så tilnærmet lik originaldel med mindre man skal modifisere i form av senk eller lignende.
Selv er jeg sikkert litt gammeldags,  for jeg foretrekker E34 med originalhøyde fra fabrikk.

Bare å låne tråden litt her ja,så du får litt svar- da lærer jeg sikkert litt selv, siden det står senk på begge mine xD

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2020 den 22.31, sveigis skrev:

Jeg regner med jeg får lov til å svare her ,men jeg tenker alltid at bruk det som skal være på din bil om du ikke skal modde av noe slag.

Altså mål den demperen du har og få rett topplager til den .😀

Men skulle ikke du ha senk Morten?

Om du skal ha senk over 40 mm ,bør du vel og ha kortere dempere .

Jeg måtte ha det på e34en min hvertfall.

Vet Tore måtte ha egne topplager beregnet Supersport demperene han monterte på ,altså skyter litt fra hofta her nå ,men dette svarer han nok på 😀

Jeg kjøpte topplager 1 og 2 fra bilde nr 3 til supersportdemperene 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/25/2020 at 10:31 PM, sveigis said:

Jeg regner med jeg får lov til å svare her ,men jeg tenker alltid at bruk det som skal være på din bil om du ikke skal modde av noe slag.

Altså mål den demperen du har og få rett topplager til den .😀

Men skulle ikke du ha senk Morten?

Om du skal ha senk over 40 mm ,bør du vel og ha kortere dempere .

Jeg måtte ha det på e34en min hvertfall.

Vet Tore måtte ha egne topplager beregnet Supersport demperene han monterte på ,altså skyter litt fra hofta her nå ,men dette svarer han nok på 😀

Takker Jan.

Jo tenker senk, men har ikke landet hvor mye enda. tvilsomt at det blir over 40mm, kun snakk om å få den litt ned i front så den ser korrekt ut. planen er å bruke høsten/vinteren på å plukke ned fronten, så får jeg ta det derfra :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Takker Jan.

Jo tenker senk, men har ikke landet hvor mye enda. tvilsomt at det blir over 40mm, kun snakk om å få den litt ned i front så den ser korrekt ut. planen er å bruke høsten/vinteren på å plukke ned fronten, så får jeg ta det derfra :).

 

Hadde ikke gått over 40mm selv. Skaper bare unødvendig hodebry om man skal jekke opp bilen med tralle og du må eventuelt ha høyere underlag bare for å komme til.

Eventuelt kan du jo også se litt på hvilke felger og type dekk du vil ha på bilen i forbindelse med senk. Personlig ville jeg ikke gått for mer enn 17". Har hatt 18" på touringen før, og merka jeg "spora" endel da jeg kjørte i Ålesund ved litt slitt asfalt. Dekka støyet også mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten huskelapp og planer for min E34 sedan:

Gjort i mitt eie:

  • Delvis vasket og fjernet veistøv og oljesøl etter gamle baklykter som ikke var skikkelig fastmontert
  • Demontert hvite baklykter (veldig slitte samt tok inn vann) og montert originale med orange blink
  • Rengjort stoffmatter og interiør samt montert plastklips til alle tepper
  • Nytt bilbatteri
  • Skiftet bremserør og nippler (langsgående rør + begge sider bak. Til og fra fordeler)
  • Bremsevæske, 0,5L
  • Hjulstillingskontroll (mulig det blir ny senere da det var endel røde tall etter kontroll)
  • Demontert uoriginalt ratt og montert originalt med airbag
  • Skiftet lyspærer i front og baklykter (ingen bremselys fungerte bak - oppdaget ved demontering at dette skyldtes vann innvendig i begge baklykter.
  • Byttet bremselyskontakt
  • Airbagspole
  • Justert lyshøyde på frontlyktene
  • Skiftet ut fjørbein til fjørbein som passet til min modell, høyre fremme (gav ABS varsel i dashbord pga dette)
  • Byttet bakfanger da original ble ødelagt. Nye monteringsdeler.

Må gjøres:

  • Ordne pakning rundt vinduet på passasjersiden. Vinduet vil ikke åpnes/lukkes skikkelig. Går utav sporet pga dette.
  • Tilpasse og montere midtarmlen fra E36 i midtkonsollen
  • Skifte ut defekte setebelter til baksetet samt deksel ved sittepute og deksler ved hattehylla for setebelte
  • Rense og farge skinninteriøret + grundig vask innvendig
  • Farge hattehylla i riktig farge, da fargen har falmet over tid
  • Pusse rust rundt dører, jekkfester etc
  • Reparere M5 bakfanger samt pusse ned og lakke i riktig farge
  • Montere støtlister ved dører og frontskjerm
  • Nye lyspærer i dashbord og instrumentpanel
  • Fikse pixelfeil til kmstand etc
  • Vaske og rense teppet til bagasjerommet
  • Montere hanskerommet skikkelig
  • Montere refleksplate ved baklykter  (muligens originale sorte baklykter)
Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shattered skrev:

Skjedd noe med den røde enda da? :P

Bruksbilen må prioriteres da jeg er mildt sagt lei av å ta buss til og fra jobben](*,) Må få tetta ene døra skikkelig da pakning på ene bakdøra er dårlig, så har ikke ville satt i resten av det farga interiøret, ettersom jeg tidligere oppdaget litt mugg i bilen (som selvsagt er blitt fjerna). Tenker å få starta den opp litt i neste uke om jeg får tid, så den er på ingen måte glemt denne bilen. De uoriginale baklyktene trenger litt tlc også,da de ikke er helt tette. Kjøpte de brukt og de såg ut til å være i veldig god stand. Får jeg de ikke tette nok,blir det å gå tilbake til originale baklykter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...