Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Å kjære, dette var rimeling langt unna OK. E jo et verksted en absolutt må holde seg unna.

Godt du harkomt en plass hvor de fikser dette skikkelig.

Det absolutt viktigste på bilen er bremser! her skal det ikke tulles. Husker jeg brukte mange timer for å få dette skikkelig, og ikke minst tredd skikkelig på plass over bakakselen, ikke håpløst, men tar litt tid.

Godt å se at du får dette skikkelig nå. Håper du får skilt på snart så du kan nyte å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mortenej skrev:

Å kjære, dette var rimeling langt unna OK. E jo et verksted en absolutt må holde seg unna.

Godt du harkomt en plass hvor de fikser dette skikkelig.

Det absolutt viktigste på bilen er bremser! her skal det ikke tulles. Husker jeg brukte mange timer for å få dette skikkelig, og ikke minst tredd skikkelig på plass over bakakselen, ikke håpløst, men tar litt tid.

Godt å se at du får dette skikkelig nå. Håper du får skilt på snart så du kan nyte å kjøre.

Ja, når det til og med kan gå utover sikkerheten, da synes jeg dette er hårreisende.

Har brukt verkstedet jeg er på nå, mange ganger tidligere, og har alltid vært fornøyd. Liker spesielt godt at de spør meg om ting før de gjør videre arbeid eller om de skal bytte mer deler når de først har bilen inne, og går litt mer over bilen for å se hva andre ting Biltilsynet kan eventuelt gi anmerkning på.

Takk, det håper jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Zeveren skrev:

Hadde du ikke bodd et halvt lysår unna, kunne jeg tilbudt meg sveising av kanaler 😅 er så dumt at litt rust skal ødelegge for så mange e34er.. det bremserøret så helt jævlig ut! Godt det blir ordna!

Litt rust..? Tenker du sedanen eller stasjonsvogna?😜 Stasjonsvogna trenger skikkelig kanalarbeid på begge sider-er den jeg tenker å få spart opp til neste år. Hadde lagt av penger i år til den, men permitering tidligere i år, satte økonomien på prøve. Setter veldig stor pris på tanken din iallefall!😄

Enig! Slapper mer av når den er innom verksted jeg stoler på :) God helg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte den du ønsker mest - eventuelt begge på sikt. Begynte nettopp på min egen, 5. bilen jeg sveiser kanal på tror jeg, lærer litt mer hver gang så får se hvordan det går denne gangen! Sveiste Shadowsen sin E34 her på forumet, syns den ble ganske bra 😃

Utrolig kjipt med permitering.. Får bare håpe ting ordner seg framover, og framtiden for rustfri E34 nærmer seg.

God helg til deg og, håper bilene dine ordner seg greiest mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zeveren skrev:

Tenkte den du ønsker mest - eventuelt begge på sikt. Begynte nettopp på min egen, 5. bilen jeg sveiser kanal på tror jeg, lærer litt mer hver gang så får se hvordan det går denne gangen! Sveiste Shadowsen sin E34 her på forumet, syns den ble ganske bra 😃

Utrolig kjipt med permitering.. Får bare håpe ting ordner seg framover, og framtiden for rustfri E34 nærmer seg.

God helg til deg og, håper bilene dine ordner seg greiest mulig!

Er nok touringen jeg liker best og har hatt lengst, men begge er investert endel i. Sedanen er nok tatt bedre vare på, siden touringen har vært varebil tidligere bl.a.

Femte bilen du har holdt på med altså? Skal si! Det virker både lærerikt og kjekt med kanalarbeid, men der går nok timene fort😅 Du må gjerne legge ved lenke til kanalarbeid du har utført her, om du vil. Kjekt å se!

Takk for det! Ja, ting ordner seg nok på sikt. Får ta litt og litt, så kommer man i mål til slutt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, opeth84 skrev:

Er nok touringen jeg liker best og har hatt lengst, men begge er investert endel i. Sedanen er nok tatt bedre vare på, siden touringen har vært varebil tidligere bl.a.

Femte bilen du har holdt på med altså? Skal si! Det virker både lærerikt og kjekt med kanalarbeid, men der går nok timene fort😅 Du må gjerne legge ved lenke til kanalarbeid du har utført her, om du vil. Kjekt å se!

Takk for det! Ja, ting ordner seg nok på sikt. Får ta litt og litt, så kommer man i mål til slutt 😊

Gått som varebil? Ja det lover ikke så godt nei..

Ja, men første var jo min egne blå E34, ble mye feil der da jeg var så fersk, men er jo bare en måte å lære på og det er å prøve å feile. Timene går veldig fort ja, men trives overraskende godt med det 😅 legge til bildene i denne tråden her tenker du?

Det gjør man vettu! 😁 har troa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zeveren skrev:

Gått som varebil? Ja det lover ikke så godt nei..

Ja, men første var jo min egne blå E34, ble mye feil der da jeg var så fersk, men er jo bare en måte å lære på og det er å prøve å feile. Timene går veldig fort ja, men trives overraskende godt med det 😅 legge til bildene i denne tråden her tenker du?

Det gjør man vettu! 😁 har troa!

Ja, en plass må man jo begynne og mindre feil blir det jo dess mer man holder på med noe, hva enn det er :)
Tenkte mest på nettlink til siden hvor du holdt på med kanalarbeid, men var innom tråden din igjen og kikket litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulpet til litt på hjemmefronten i form av garasjerydding og organisert LITT deler jeg har samlet opp i løpet av tidene. Timene flyr avgårde når man først er i gang! Blir fort kaos om man ikke prøver å ha orden, merker jeg - lett å glemme av hva man har og ikke har🤪 Har iallefall mer enn nok av felger å velge i mellom bilene mine nå :whut:

Ikke hørt noe fra verkstedet angående nye bremserør, men de har veldig mye å gjøre i desse tider! Tenker å få snakket mer med de i neste uke. Forhåpentligvis finner de ikke enda mer styr fra forrige verkstedsopphold [-o<

20201203_013257.jpgEtt lite stemningsbilde fra noen dager uten regn og vind.
 

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bortom i dag tidlig og kikke på bilen-var så nysgjerrig på om de har blitt ferdige. Veldig kjekt å se bilen med originale dempere igjen 😁 Har litt rustarbeid å ta senere når jeg har fått bilen igjen. Ser ut som mye av det er overflate, men tiden får vise når man begynner på arbeidet :)
20201206_202059.jpgGleder meg til å få begynt på bakfangeren her. Pusse ned og reparere skader før lakkering i samme farge som bilen. Må uansett av med fangeren og pusse fester innvendig som er temmelig rustne. Blir samtidig sjekk etter rust ellers på bakenden når man er i gang. Det er rust på venstresiden ved bakfangeren som bare blir større dess lengre det får være ubehandlet.

20201206_084215.jpgFår se om jeg får pusset bort rust og satt på noe rustbeskyttende og primer før lakkering av denne delen også. Klør i fingrene etter å få begynt igjen på bilen!
20201206_084124.jpg
20201206_100139.jpgNye dempere både fremme og bak. Kjekt å få bort senkesettet og se bilen i normal høyde.
20201206_201749.jpgEt siste stemningsbilde slik bilen ser ut per nå. Skal innom og snakke med de i kommende uke om bremserør-arbeidet er ferdig.

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Zeveren skrev:

Dette senkesettet du hadde, er det noe med papirer og noe som er brukbart? Er ute etter senkesett selv 😊

Senkesettet bak er demontert og ligger i eske. Venstre fremme er toppen dårlig iallefall pga det var skrudd slik at bilen var veldig lav fremme og har skadet gjengene,mener jeg på det var.

Senkesettet bak har jeg ikke brukt selv, da jeg fikk det med demontert i eske fra forrige eier. Tør ikke si noe på stående fot hvilken tilstand det er i. Skal iallefall aldri på mine biler så 😊 Har papirer på settet,ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). Snart visning hos Biltilsynet for TDS sedanen!

Bilen ble godkjent den, men fikk ikke lov å bruke den pga hjemmelaget eksos og lang tid siden eu kontroll. 😑

Skilta tok de og jeg måtte sette meg inn og vente for å bestille prøveskilt (for å bare kjøre noen par hundre meter til verksted). Spurte om jeg kunne taue bilen, og det heller fikk jeg ikke lov til. Hjalp ikke selv om jeg viste kvittering fra i dag med verkstedets logo på også. Da er man temmelig firkanta -_-)

20201208_142355.jpg350,- sure kroner ekstra å punge ut for noen få meter å kjøre.

20201208_145236.jpgHeldigvis klagde de ikke på absolutt hele anlegget, men katalysator og endepotta var for liten i forhold til original.

20201208_142330.jpg20201208_142541.jpg

20201208_142252.jpg

Endret av opeth84
Bilde og tekstredigering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...