Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Jøss !! Aldri hørt om "eu-godkjent light" 😅 Dette skjønte jeg null og nix noe av 🤷‍♂️ Er ikke en bil enten godkjent eller ikke ? Eller mener du at den ble godkjent på alle områdene bortsett fra eksosen ? Hvis den er godkjent på avgass, så er det jo bare lydnivået om å gjøre for å få det godkjent. Her hadde jeg klaget og tatt kontrollen en annen plass. Dette henger bare ikke på greip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har jeg og falt ut Tor Magne,,,

Var det sånn at du hadde mangel på godkjent senk i vognkort,så viste du den original men ble skiltet av for at bil ikke var eu kontrollert ?

Men må du nå og ut 2500 ekstra for å få skilt tilbake da?😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke redigert ferdig teksten i forrige post, da jeg fikk tlf midt under skrivinga her og en kompis som ville ha meg med ut 😅

Får prøve å forklare litt her. Vedkommende såg på eksosen og gav mangel på dette. Ellers sa han at det var å vise bilen hos verksted og at de godkjenner den. MEN jeg må tilbake innen 1mnd for å vise at eksosanlegget er utbedret. Jeg spurte også om skiltene, og de skal ikke koste noe å hente ut. Jeg hadde mangellapp på senkesettet fra det første verkstedet. Ordnet til originale dempere og hadde på visning med dette. Men hadde en mistanke om eksosanlegget da siste verkstedet også kommenterte at de kunne gi mangel på dette, da det støyer endel. Jeg tok allikevel bilen på visning i håp om at det var innafor. Heldigvis var ikke hele eksosanlegget noe de kommenterte på, men deler av dette. Katalysator har jeg uansett liggende, så da er det endepotta som må bestilles.

Fikk også desse to arka bl.a av sensoren mtp eksosanlegget. Alt av skjema som jeg fikk utlevert hos Vegvesenet har jeg levert til verkstedet jeg har brukt nå i det siste. Satser på det ikke er lenge til jeg får brukt bilen nå.

 

20201208_193308.jpg

20201208_193344.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19).
8 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Jøss !! Aldri hørt om "eu-godkjent light" 😅 Dette skjønte jeg null og nix noe av 🤷‍♂️ Er ikke en bil enten godkjent eller ikke ? Eller mener du at den ble godkjent på alle områdene bortsett fra eksosen ? Hvis den er godkjent på avgass, så er det jo bare lydnivået om å gjøre for å få det godkjent. Her hadde jeg klaget og tatt kontrollen en annen plass. Dette henger bare ikke på greip. 

Er hjemmemekka eksosanlegg og både katalysator og endepotta er endret, så dette hadde de nok full rett å ta meg på. Men ville forsøke i tilfelle det gikk igjennom. Nå vet jeg uansett at ikke alt av eksosanlegget må byttes, men deler av det.

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt Tor Magne, hadde jo håpt at denne skulle gå igjennom.

Men når både verksted og biltilsynet har kommentert eksos, så er det riktig å rydde opp i dette.

Bare å hive seg rundt å få skikkelig eksos te nyttår så rekke har du snart bil på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mortenej skrev:

Kjipt Tor Magne, hadde jo håpt at denne skulle gå igjennom.

Men når både verksted og biltilsynet har kommentert eksos, så er det riktig å rydde opp i dette.

Bare å hive seg rundt å få skikkelig eksos te nyttår så rekke har du snart bil på veien.

Jepp, satser på det blir ordning på dette. De skal hive seg rundt å få ordnet eksosanlegget siden jeg har frist til 8.januar på å vise bilen igjen. Hadde jeg bare visst dette fra før,men men. Gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har iallefall brukt mye penger på denne bilen på den korte tiden jeg har eigd den:crazy: Blitt over 20 000kr på dette verkstedet også😅 Men i mine øyne er det fortsatt verdt det. Var en glede å sette seg inn i bilen igjen da den skulle på visning. Starter så mye bedre enn touringen. Håper på å få ordnet den også på sikt, slikt at jeg har to Bmw'er som kan nytes til hvert sitt formål.

Blir å sette den på samme verkstedet senere iallefall. Veldig fornøyd med de som har holdt på med bilen min. De setter alltid av god tid til meg når jeg er innom 😊

Får satse på Eu godkjent sedan snart, så jeg får tatt den etterlengta turen til @viggo E34 og handle de delene vi har snakket om lenge nå!:bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden eksosanlegget er sveiset og modifisert så pass mye, blir det å skaffe komplett eksos fra manifold og videre. Verkstedet har prøvd å se om de får tak i brukt, men mekanikeren som er mest borti bilen min, kjenner bare til folk med 520i osv. Mulig jeg bare får bite i det sure eplet og kjøpe inn nytt. Allerede kosta på bilen en god del, så hvorfor ikke? :crazy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). På skattejakt etter komplett eksos,sedan.
På 21.12.2020 den 23.53, viggo E34 skrev:

Bakre delnalene koster vel ikke mer enn 1000kr, men du kan jo høre med Julian Oldervik. Kontakt han på face, han har nylig høgd flere tds

Det blir å kjøpe inn komplett eksos siden mitt er så modifisert fra manifold og videre. Får bare ta den kostnaden. Da vet jeg også at det ikke blir noe mer tull med eksosen frem i tid :) Men takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stasjonsvogna blir ikke glemt, selv om sedanen har fått mest fokus i det siste. Det planlegges fortsatt samt penger spares opp til kanalarbeid. Får se om det blir plass og tid til å ha den litt i garasje hvor det er enklere å få skrudd litt når været på Sunnmøre er som det er til tider. Tenker å få demontert frontfangeren og se litt på tilstanden der samt hvordan ledninger til lysa er blitt koblet fra tidligere eier. Skal skiftes ut fra led lys til originalt. Originale frontfangeren blir skiftet ut på sikt pga skade.

 

20210102_172452.jpg

20210102_172550.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Du har fått snø ja til de grader Tor Magne .

Nei nå gleder jeg meg til du kan kjøre Tds igjen .

Her i huset blir den brukt flittig og det gledes til hver dag.😀

Ja, det har blitt litt nå men også vært flere dager med strålendes vær! Var innom i romjulen og sjekket tilstanden på sedanen. Eksosanlegget er fortsatt uendret. Regner med det snart er i boks!:) 

Kjekt å høre Tdsen deres blir brukt masse! Deres er riktig flott å se på 😁 Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...