Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, sveigis skrev:

Somsagt når tdsen hadde stått lenge , var det fjusk og dum bil 😀

Redningen var bare å kjøre å banke mil .

Byttet dieselfilteret for å være på den sikre siden og det var mye grums i det .

Nei Tor M nå kan du kose deg 😀

Ja, jeg tør ikke tenke tanken på hvordan stasjonsvogna vil være- den har ikke fått god stell den siste tiden :S Er skikkelig kjipt å være permitert, for man må spare så mye penger over lengre perioder før man kan få begynt mer på bilene sine. Liker ikke å se at det sviktes i vedlikehold i mellomtiden. Kanalene skriker etter å bli skiftet ut.

Får se om bilen kommer seg ved litt bruk - dersom den fortsatt rykker, blir det å skifte dieselfilter - eventuelt dyserens i tanken også. Takk for tips, Jan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mortenej skrev:

Gratulerer med godkjenning Tor Magne.

Herlig å se nok en E34 tilbake på veien, må være fantastisk å kjøre E34 igjen.

Hva som gjenstår på Touringen for at den skal være kjørbar

Tusen takk, Morten! 😊 Ja, det er topp å kjøre E34 igjen! 

Åh, det er iallefall å fikse begge kanalene,nytt stål under batteriet pga det er rusthull under,dieselpumpa da den går i nødmodus og det lekker litt ifra denne, ordne fra xenonlys til originalt og vet at ett stag bak må ordnes. Kan godt tenkes Eu kontroll vil avdekke mer feil. Touringen er VELDIG tungstarta om den har stått i noen uker og slik har den alltid vært i mitt eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, opeth84 said:

Tusen takk, Morten! 😊 Ja, det er topp å kjøre E34 igjen! 

Åh, det er iallefall å fikse begge kanalene,nytt stål under batteriet pga det er rusthull under,dieselpumpa da den går i nødmodus og det lekker litt ifra denne, ordne fra xenonlys til originalt og vet at ett stag bak må ordnes. Kan godt tenkes Eu kontroll vil avdekke mer feil. Touringen er VELDIG tungstarta om den har stått i noen uker og slik har den alltid vært i mitt eie.

Noe å ta tak i der og ja. Men ikke uoverkommelig, med mindre rusta har fått skikkelig tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Noe å ta tak i der og ja. Men ikke uoverkommelig, med mindre rusta har fått skikkelig tak.

Neida, ikke uoverkommelig men vil koste endel. Så man sparer selv i desse permiterte tidene xD Rusta har nok spredd seg litt mer da bilen står utendørs, men den har ikke vært på veien og fått mer saltlake i det minste. En liten trøst det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Hvordan går det med Tdsen ,er alt greit ?😊

Sedanen eller touringen? Sedanen er nok ikke helt friskmeldt, men har lagt inn bestilling på ny impulsgiver til diffen samt kjøpte ekstra deler tilhørende dette (o-ring og koblinger) i tilfelle jeg vil trenge dette også. Det ser jeg når jeg får begynt på jobben. Kan hende jeg lar verkstedet gjøre jobben når den senere skal innom for å ordne ene fjøra som er litt knekt. Dette er jo en garantisak og da står bilen på bukk,og gjør jobben tusen ganger enklere.Bilen rykker fortsatt endel i 3.gir ved ca 1500 rmp. Får se om det ordner seg ved lettere service. Olje og oljefilter (eventuelt nye glødeplugger) og se om luftfilteret trengs å skiftes ut.

Fått kjørt bilen en god del mil, og nå fungerer alle dørene igjen. Begge bakdørene var veldig vanskelig å lukke tidligere pga bilen hadde stått lenge pluss sprengkulde. Fått smørt alle dørene utenom dene ene bakdøra som ikke ville opp tidligere. Skal få kjøpt inn smøremiddel fra Würth og gå over dørene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjemover fra en Moldetur i kveld og ombord i ferga er det noen som kommer bort og banker på ruta. Fikk en liten tanke om at nå er det noe som lekker fra bilen eller lignende, men neida- bare en  nysgjerrig og pratelysten kar som ville vite mer om hvordan det er å eie en E34. Selv kjører han nyere rød Bmw touring og han hadde hatt turbohavari etter 60 000km på sin bil.

Jeg henviste han til både E34 gruppe på Facebook, marketplace og Bimmers forumet om han ville se etter et eksemplar på sikt. Fortalte han litt om hva man bør se etter. Trivelig å møte på andre bilinterreserte! Hadde jo vært EKSTRA gøy om det ble E34 på han også 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Hva har skjedd?

VELDIG godt spørsmål. Samme lurer jeg på. 🙄😕

 

20210224_174052.thumb.jpg.8b7ea28744502fb3556d9a9e074dab07.jpgSlik såg det ut etter at jeg flyttet bilen. Merket at den vibrerte litt mer enn før det nye eksosanlegget ble satt på. Det kan være bolter som har løsna litt, pakning ved diff eller lignende som er ødelagte. Får høre hva verkstedet sier når de får sett på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...