Jump to content

1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). Godkjent E34 sedan igjen!

Recommended Posts

• Replies 667
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Leste akkurat gjennom denne. Du har virkelig vert uheldig med den bilen og noen av folkene som du har betalt for å fikse ting. Så tenkte jeg skulle tilby meg og hjelpe deg litt med den diesel pumpa vi

Da var nok en Bmw handlet inn. Tenker jeg vil legge inn oppdateringer i samme tråden her om den 😊  Ble en Tds til 🤣

Savner å bruke denne på vinterstid-mye morro med bakhjulstrekk 😊 Sparer opp til overhaling av pumpa,kanaler begge sider og litt deler til frontstillingen,et stag bak og fikse rust under batteriet. For

Posted Images

1 time siden, sveigis skrev:

Dette er trist 😢😢

Oljen ser ut som girolje eller diffolje synes jeg .

Trøsten er at det ikke er diesel .😊

Ja, er det jeg også har kommet frem til. Motoroljen har greit nivå,girkassa fungerer som normalt. Så jeg tror det mest sannsynlig er diffen som lekker litt nå. Forhåpentligvis en rask fiks. Setter pris på tips fra dere uansett og det bekrefter jo mine mistanker ikke er helt på jordet selv :)

58 minutter siden, opeth84 skrev:

Ja, er det jeg også har kommet frem til. Motoroljen har greit nivå,girkassa fungerer som normalt. Så jeg tror det mest sannsynlig er diffen som lekker litt nå. Forhåpentligvis en rask fiks. Setter pris på tips fra dere uansett og det bekrefter jo mine mistanker ikke er helt på jordet selv :)

Tipper det oringen som er rundt der mellomaksel går som har kveldet om det kommer fra diff.

Den fikk på min e34 for to årsiden ,riktignok ikke så ille .

Men denne har jeg liggende ny fra Bmw om du trenger og Tor Magne .😊

Noe som er snedig er at det lakk så ekstremt her ,men klart om den er helt gåen så er det jo normalt .

Har du automat? I såfall ville jeg ikke kjørt en meter uten og ha sjekket hvor du har lekkasjen. Hvis det er gearolje kan det være rørene for oljekjøleren til girkassen. Da vil den pumpe ut oljen så fort du starter opp bilen og da ryker automaten fort.

Det kan jo også komme fra servostyringen.

8 timer siden, sveigis skrev:

Tipper det oringen som er rundt der mellomaksel går som har kveldet om det kommer fra diff.

Den fikk på min e34 for to årsiden ,riktignok ikke så ille .

Men denne har jeg liggende ny fra Bmw om du trenger og Tor Magne .😊

Noe som er snedig er at det lakk så ekstremt her ,men klart om den er helt gåen så er det jo normalt .

Verkstedet nevnte tidligere at det lakk litt fra diffen og viste meg hvor det mest sannsynlig kom ifra. Nå er bilen iallefall på verksted og regner med de finner utav dette. Ja, at det skal komme så mye, skjønte jeg ikke så mye av. Håper på det beste men frykter det vil koste noen lapper 🙄

8 timer siden, Rune-K skrev:

Har du automat? I såfall ville jeg ikke kjørt en meter uten og ha sjekket hvor du har lekkasjen. Hvis det er gearolje kan det være rørene for oljekjøleren til girkassen. Da vil den pumpe ut oljen så fort du starter opp bilen og da ryker automaten fort.

Det kan jo også komme fra servostyringen.

Har nevnt servostyringen til verkstedet samt flere andre ting jeg funderte på at det kunne være. Er ikke automat. Da hadde jeg latt bilen stått.

Kjørte uansett bilen forsiktig mot verkstedet og heldigvis ikke langt unna.