Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Mortenej skrev:

Dette så ikke bra ut. håper det er en enkel fiks, så du slipper store utgifter.

Nei,det er endel oljesøl.. merker jeg begynner å bli litt lei av å være uheldig med E34 nå 😑😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, opeth84 skrev:

Nei,det er endel oljesøl.. merker jeg begynner å bli litt lei av å være uheldig med E34 nå 😑😂

Dette er trist 😢😢

Oljen ser ut som girolje eller diffolje synes jeg .

Trøsten er at det ikke er diesel .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Dette er trist 😢😢

Oljen ser ut som girolje eller diffolje synes jeg .

Trøsten er at det ikke er diesel .😊

Ja, er det jeg også har kommet frem til. Motoroljen har greit nivå,girkassa fungerer som normalt. Så jeg tror det mest sannsynlig er diffen som lekker litt nå. Forhåpentligvis en rask fiks. Setter pris på tips fra dere uansett og det bekrefter jo mine mistanker ikke er helt på jordet selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, opeth84 skrev:

Ja, er det jeg også har kommet frem til. Motoroljen har greit nivå,girkassa fungerer som normalt. Så jeg tror det mest sannsynlig er diffen som lekker litt nå. Forhåpentligvis en rask fiks. Setter pris på tips fra dere uansett og det bekrefter jo mine mistanker ikke er helt på jordet selv :)

Tipper det oringen som er rundt der mellomaksel går som har kveldet om det kommer fra diff.

Den fikk på min e34 for to årsiden ,riktignok ikke så ille .

Men denne har jeg liggende ny fra Bmw om du trenger og Tor Magne .😊

Noe som er snedig er at det lakk så ekstremt her ,men klart om den er helt gåen så er det jo normalt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du automat? I såfall ville jeg ikke kjørt en meter uten og ha sjekket hvor du har lekkasjen. Hvis det er gearolje kan det være rørene for oljekjøleren til girkassen. Da vil den pumpe ut oljen så fort du starter opp bilen og da ryker automaten fort.

Det kan jo også komme fra servostyringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Tipper det oringen som er rundt der mellomaksel går som har kveldet om det kommer fra diff.

Den fikk på min e34 for to årsiden ,riktignok ikke så ille .

Men denne har jeg liggende ny fra Bmw om du trenger og Tor Magne .😊

Noe som er snedig er at det lakk så ekstremt her ,men klart om den er helt gåen så er det jo normalt .

Verkstedet nevnte tidligere at det lakk litt fra diffen og viste meg hvor det mest sannsynlig kom ifra. Nå er bilen iallefall på verksted og regner med de finner utav dette. Ja, at det skal komme så mye, skjønte jeg ikke så mye av. Håper på det beste men frykter det vil koste noen lapper 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rune-K skrev:

Har du automat? I såfall ville jeg ikke kjørt en meter uten og ha sjekket hvor du har lekkasjen. Hvis det er gearolje kan det være rørene for oljekjøleren til girkassen. Da vil den pumpe ut oljen så fort du starter opp bilen og da ryker automaten fort.

Det kan jo også komme fra servostyringen.

Har nevnt servostyringen til verkstedet samt flere andre ting jeg funderte på at det kunne være. Er ikke automat. Da hadde jeg latt bilen stått.

Kjørte uansett bilen forsiktig mot verkstedet og heldigvis ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med godkjent e34 Tor Magne 😃👍 Nå måååå du begynne å samle eget verktøy og starte "utdannelsen" inne e34-mekk 😅 Disse bilene er i det store og hele ganske så lettskrudde og artige å mekke på. Jeg var like usikker og uerfaren som deg da jeg startet 🤘 Jeg surra rundt og brukte nærmest opp 7 stk før jeg på den åttende tok sjansen og begynte å skru selv 😂 Uansett, glad du har fått den ene på veien igjen 😃 Hva slag rør var det som hadde røket ? Hva slags væske ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20210301_185356.thumb.jpg.c405794e1a80c663ec0fa10765fc56a6.jpg20210301_185508.thumb.jpg.c90cc1fea5438a446869ba3e7b7f670f.jpg20210301_195111.thumb.jpg.1a3cc38bccc88de9ff55b97a050e441c.jpg
Demonterte det blå skinninteriøret bak og satt i m5 interiøret (minus skuffa) som jeg kjøpte av @viggo E34 en stund tilbake. Det ble litt iq test før jeg skjønte helt hvordan alle bitene skulle på plass. Den ene delen passer ikke helt 100%, da et plastfeste er knekt, men den står greit nok foreløbig. Tviler på man finner slike fester til salgs, så det blir mulig en hjemmemekka løsning etter hvert.
20210301_212425.thumb.jpg.23fafbd653d821c3b12a4bad7943014e.jpg
Fulgte med nakkestøtter også, men skjønte ikke helt hvordan desse skulle monteres, da jeg ikke fant noe fester i seteryggen, men bare hull til nakkestøtter.  Interiøret skal farges i blått, men ikke fått bestilt inn farge enda.
20210301_212440.thumb.jpg.f731e421c9fb2e94cbd0465c9a62b308.jpg20210301_212451.thumb.jpg.b089756d63eb0a91d89b3f30bfcea022.jpg
Selvsagt da jeg var ferdig med interiørjobben, hører jeg at noe løsner i det jeg lukker bakdøra. Joda - da hadde ene dørtrekket bestemt seg for at det ikke ville henge skikkelig fast lengre xD Så da blir det å ordne noe lim og få limt trekket tilbake på plass.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2+2 er kjekt. gjøy å ha noe som alle andre ikke har. Ang nakkestøtter skal det være et feste i veggen mot bagasjerommet, hadde du nakkestøtte på det blå interiøret?

Søk etter følgende pdf: E34_Factory_Options_Guide.pdf fil så ser du hvordan nakkestøtter ettermonteres. riktignok i en vanlig 5 seter, men antar at det er likt på 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

2+2 er kjekt. gjøy å ha noe som alle andre ikke har. Ang nakkestøtter skal det være et feste i veggen mot bagasjerommet, hadde du nakkestøtte på det blå interiøret?

Søk etter følgende pdf: E34_Factory_Options_Guide.pdf fil så ser du hvordan nakkestøtter ettermonteres. riktignok i en vanlig 5 seter, men antar at det er likt på 2+2

Kjekt å ha litt å velge i ja:) Blir bedre når jeg farger det i lik farge med resten. Nei, det blå hadde ikke nakkestøtter. Bilen var utstyrt med blått stoffinteriør opprinnelig. Sikkert ikke nakkestøtter der heller.

Takk for tipset-skal sjekke det opp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Uansett, glad du har fått den ene på veien igjen 😃 Hva slag rør var det som hadde røket ? Hva slags væske ?

Usikker hvilke rør det var-fikk bilen etter verkstedet var stengt og jeg skal tilbake senere for å ordne fjøra som er garantisak. Tenker å snakke mer med de om hva det var for noe.

Tenker å få sjekket opp i hvilken diff jeg har og få skiftet ut til ny diffolje etc siden denne lekker litt. Regner med det står delenummer eller lignende på diffen som sier hvilken type jeg har, slik at jeg får handlet inn riktig type olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Zeveren skrev:

Må si jeg misunner deg på 2x2, blir lekkert dette!

Kjekt med slikt interiør. Mangler nederste skuffa som skal gå i ett med midtkonsollen, men dette oppsettet fungerer veldig greit til mitt bruk 😊 Gleder meg til jeg får farget det blått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...