Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

På 27.7.2021 den 11.30, sveigis skrev:

Må jo si jeg er spent på hvilke ledninger du koplet opp Børvis for å gå dette til å virke .

Når jeg prøvde fikk jeg liv men ikke noe mer enn fire streker på displayet .

Er spent selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bestilte feil bremser til bilen, da jeg trodde ventilerte bremseskiver ville passe min sedan, så da er det bestilt inn massive bremseskiver istedenfor😶 Heldigvis var alle delene på 40%. 

Girkassa lekker ikke mer olje da ny simmering er blitt montert. Har fortsatt til gode å jekke ned diffen for å bytte ut defekt speedometer sensor. Merker jeg er veldig lite motivert for tiden-vil bare bruke bilen og ikke mekke mer 😂 

Ønsker alle en god helg!😊

 

20210811_222358.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2021 den 17.51, Mortenej skrev:

Viktig å få brukt bilen også. Kom til det samme her tidligere i sommer, så da ble fiks lagt på hylla for ei stund, så blir det kose kjøring.

 

Jepp, fått brukt den svært lite i det siste. Tanken om nyere bil er farlig fristende for tiden, men vet jeg kommer til å savne desse rustholkene til slutt, så får bite i det sure eplet og ha litt mer tålmodighet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shattered skrev:

Kan forøvrig anbefale E53 om du skal selge disse :P Hatt minimalt med trøbbel på de 2.5 årene jeg har hatt min :D

E53 er nok artige biler, men tror ikke jeg går for Bmw neste gang😅 Elbil blir det iallefall ikke 🤡

Får holde ut med de to jeg har en stund til, men merker det virkelig er et elsk og hat forhold å eie gammel bil xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

For å få stor kjørecomputer til å virke. Så må ein ha en grønn brikke.. noen store computer har dette... noen har ikkje. Brikken kan man få bestilt nytt og må loddes inn. Aså må den få strøm på pin nr 17 . Da fynker alt som det skal. Send pm vis ein lurer på noe..

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Børvis skrev:

Hei!

For å få stor kjørecomputer til å virke. Så må ein ha en grønn brikke.. noen store computer har dette... noen har ikkje. Brikken kan man få bestilt nytt og må loddes inn. Aså må den få strøm på pin nr 17 . Da fynker alt som det skal. Send pm vis ein lurer på noe..

Lykke til.

Men fikk du skaffet den brikken til Tds og hvor?

Jeg sjekket på Bavaria og der kunne de hvertfall ikke skaffe her hos meg .

Og du skrev noe om ledninger ,hvilke er det ?

Du skrev jo og at noen computere har brikke ,det er kun 520 og 525 Tds som har det meg bekjent og ved å montere en fra feks 535 over på Tds så vil den ikke virke .

Og har du fått det til da er jeg særs int inkludert Tor Magne og få greie på hvordan du har fått det til .

Og få liv i den er greit ,men er jo resten som hadde vært gøy å fått info om .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brikken var fra min egen 540. Denne hadde allrede den grønne brikken. Pin nr 17 trenger kun styrestrøm ( alså når bilen er på) teke ledning som har styrestrøm og kobler dette inn på pin nr 17. Kan finne dele nr og en liten guide for derre. Tok meg ikkje meir en 10mins arbeid. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Børvis skrev:

Brikken var fra min egen 540. Denne hadde allrede den grønne brikken. Pin nr 17 trenger kun styrestrøm ( alså når bilen er på) teke ledning som har styrestrøm og kobler dette inn på pin nr 17. Kan finne dele nr og en liten guide for derre. Tok meg ikkje meir en 10mins arbeid. 😊

Gjør gjerne det Torstein ,glimrende for oss som ønsker og ettermontere .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterfylt olje på girkasse og ved bakaksel etter lekkasje fra gammel simmering. Ble ny fra E30 325,som passet.20210906_112014.thumb.jpg.6a4d89dbc6dd7cffaa6d21cbc67bbabc.jpg

Speedometoret er etter langt om lenge blitt friskmeldt etter all dansingen under kjøring😅 Hadde kjørt så lenge med delvis defekt speedometer-sensor, at jeg var blitt vandt til å se på turtallet for å vite ca km/t. 

Bilen har stått litt, så nå er det tilbake til lugging i 3.gir ved ca 1700-1900 omdreininger. Får se om det gir seg etter litt mer aktiv kjøring. Bilen har også stoppet opp ved girskifte til 2.gir et par ganger.

Noen som er gamle nok til å kjenne igjen og huske hva BP står for?😉 Kom over denne i forrige uke, og måtte selvsagt dokumenteres! 😁

20210908_005754.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). Sedanen har fått etterlengta TLC 😊
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...