Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, viggo E34 skrev:

gøy å høre det blir fremgang her nå:applause: unner deg virkelig å få brukt denne etterhvert nå:bmw:

Takk for det, Viggo! Ja, den har stått i ro en god stund nå, så håper den snart får flere kilometer på seg igjen :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med nye deler uten tvil.

På touring så går drenering til takluke ut ved bagasjeromsluken og ikke i kanal som sedan.

Den går derimot ut i kanal ved front og mange bruker å legge drenereing ut i nærhet av sparkepanel som høyttalere står .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye kanaler blir bra. Godt du får fortsette på denne :)

Ang drenering kan jeg legge til at du ikke trenger å forlenge når du legger ut bak høyttalerne. Har gjordt dette på min, tok hull fremover mot fremhjulet. Ligger noen bilder tråden som viser resultatet.

Gleder meg til fortsettelsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 17.54, sveigis skrev:

Gøy med nye deler uten tvil.

På touring så går drenering til takluke ut ved bagasjeromsluken og ikke i kanal som sedan.

Den går derimot ut i kanal ved front og mange bruker å legge drenereing ut i nærhet av sparkepanel som høyttalere står .😀

Å, går den ut ved bagasjerommet? Så greit da! Jeg får prøve og finne dreneringen, og se om den trenger og renses, noe jeg regner med de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 21.25, Mortenej skrev:

Nye kanaler blir bra. Godt du får fortsette på denne :)

Ang drenering kan jeg legge til at du ikke trenger å forlenge når du legger ut bak høyttalerne. Har gjordt dette på min, tok hull fremover mot fremhjulet. Ligger noen bilder tråden som viser resultatet.

Gleder meg til fortsettelsen

 

Takk for det! Ja, blitt for glad i denne bilen. Har et spesielt forhold til akkurat E34, da det var min far som introduserte meg til desse og jeg var solgt fra første stund jeg fikk prøvd E34 sammen med han. Dessverre gikk min far bort i fjor. Denne bilen min har jeg endel minner av turer sammen med han.

Supert! Takk for all god hjelp fra dere alle-dere sitter med så mye god kunnskap. Skal kikke litt etter tråden din angående dreneringen fremme.

Gleder meg selv her! Tenker og få høre med verksted om de kan stramme eller sette på ny styresnekke når bilen skal inn for dieselpumpa, siden den lekker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, opeth84 skrev:

Å, går den ut ved bagasjerommet? Så greit da! Jeg får prøve og finne dreneringen, og se om den trenger og renses, noe jeg regner med de gjør.

Bak kommer den ut øverst ved henglene til bakluka. Ikke lett å få øye på. Men åpne luka og tøm på med vann i dreneringa så ser du hvor vannet kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Bak kommer den ut øverst ved henglene til bakluka. Ikke lett å få øye på. Men åpne luka og tøm på med vann i dreneringa så ser du hvor vannet kommer ut.

Takk for info! Må bare få ordnet så takluka kan åpnes skikkelig. Ser at vaierene er løse bak nærme mot høytalerene, så den kan kun åpnes så vidt fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rundt med litt planer om og få tatt MC-lappen til neste år, da jeg har fått tatt over racing sykkelen etter min far. En hvit og blå 1986 Honda VFR 750.
Det blir nok et eget prosjekt en annen plass, da denne sykkelen har stått en god stund, siden han brukte en annen sykkel, og denne ble parkert.

Flere her inne som også har mc-lappen?

 

honda_vfr_800_1986_1.jpg

honda-vfr750-86-01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

SVÆRT lite som har skjedd på denne fronten her. Pengene forsvant fort til andre ting, så da ble bilen stående lengre uten noe rep på verkstedet. Håper på og få spart opp litt igjen slik at denne bilen omsider får den velfortjente pleia. Spent på hvordan mangellappen vil bli etter eu. Forhåpentligvis ikke så mye. Vet iallefall at de vil kommentere lys og styringen.

Håper på bedre vær snart, så skal den ryddes grundig innvendig og få tatt en interiørrens samt få vasket bilen godt utvendig også. Ser den har flasset litt lakk på frontfanger og ene sidespeilet, så får se om jeg får til og lakke dette opp igjen. Blir iallefall og få fikset opp M5 bodykit'et jeg har liggende. Sideskjørtene kommer ikke på før kanalene er tatt iallefall.

Vurderer og anskaffe meg sportseter i skinn (helst med armlen), men da i bytte mot sorte skinnseter med armlen om noen har lyst på?
Har ikke funnet noen rift/skade på de. Bare og ta kontakt om det skulle være av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg omsider får tak i ny glassrute med gummispoileren, da jeg var så uheldig og knuse min i flyttelass i fjor.  Kjekt at ting kommer mer på plass til touringen :D Her er også ikke ledningsnettet kappa,slik det forrige var, men ordentlig demontert ved kontakten til luka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Satses det på å få denne klar for bruk i 2020 ? Både du og bilen fortjener å få glede av bruk nå kjenner jeg 🙏 

Håper og tror den får kommet opp i sommer, om pengene og tid strekker til. Slipper jeg igjennom eu kontroll uten at de sier noe på kanalene og jekkfestene mine, er mye gjort allerede, for da kan jeg kjøre med skilter opp til kameraten min og få tatt unna litt sveising. Har jo nye kanaler liggende og mener på de skal ha god passform også. Håper bare han ikke er fryktelig opptatt fremover. Står noen biler hos han sist hvor bukken hans er,som letter mye på arbeidet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...