Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, viggo E34 skrev:

dette med cruisecontroll kan ha en sammenheng med bremselystrøbbelet du har. ellers skal du på clutch og brems ha brytere som deaktiverer cruisecontroll ved brems og girskifte. da jeg ettermonterte cruisecontroll på min med automat måtte jeg legge inn ekstra bryter der clutchpedal skal sitte, og teipe den inne. så kan bære dj bare trenger en bryter🤷🏼‍♂️

nakkestøtter kan du kanskje ettermontere på den seteryggen du har? lettere å få farget om bare nakkeputer?  men du må selvfølgelig ha brakettene bak ryggen for støttene😉

Bremselysene skal fungere som normalt i følge forrige eier, så er nok bare pærer som er gått :) Har hørt snakk om at man kan få til cruise om man får skaffet relé til manuell gir, selv om jeg ikke helt vet hvordan det er. Var noen i e34 gruppa som tipset meg om det for lenge siden.

Har ikke sett så nøye, men tror ikke det er braketter til baksetet.🤔

Var det vanskelig og ordne til ny bryter etc. for cruisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, viggo E34 skrev:

sksl være bare og sette inn bryter, regner med el nett ligger klart. bratten vil og være dær, litt trangtbog kronglete og komme til innenfor pedalene bare☺️

Hmm sikkert enkelt for de som kan slikt 😅 Du har ikke noen bilder av ditt oppsett muligens? Vært kjekt og hatt cruise igjen i begge Tds'ene 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var at dersom en absring er sprukket eller man har feil på systemet kan man oppleve pulserende pedal ned normal brems, ikke ved nødbrems eller hva man skal kalle det😉 

tror ikke jeg har bilder Tor Magne, men skal ta en titt i tråden å se om jeg finner noe😉 tror ledningene skal ligge på plass og koblingen muligens stå i feste men kan jo være noe forskjell i og med den er ombygget fra auto🤔 men tenker du ser det om du får plukket ut dekslene ved pedalene og får hodet nedi der😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Du skriver at bilen oppfører seg normalt og at den ikke pulserer når du bremser. Da er det IKKE normalt. Når du bremser sånn at hjulene låser seg, så skal det riste og pulsere. Det er sånn abs fungerer. At hjulene ikke skal låse seg. 

Trudde du mente med normal bremsing. Jeg har ikke bremset så hardt med bilen. Vet at det skal pulsere ved kraftig brems. Får sjekke dette opp når jeg har fått bilen tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, oledra skrev:

Gratulerer med ny tds. Du som mista hjulet i Volda..😐 

Heldig likavel som ikkje fekk større skade.

Ja, det stemmer! Såg du jeg stod der kanskje? Ble stående der bra lenge pga redningstjenesten ikke tok tlf, så det var en kald opplevelse -_-)

Var utrolig heldig som slapp så billig unna, ja! Svært takknemlig at ingen ble skadet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, viggo E34 skrev:

det jeg mente var at dersom en absring er sprukket eller man har feil på systemet kan man oppleve pulserende pedal ned normal brems, ikke ved nødbrems eller hva man skal kalle det😉 

tror ikke jeg har bilder Tor Magne, men skal ta en titt i tråden å se om jeg finner noe😉 tror ledningene skal ligge på plass og koblingen muligens stå i feste men kan jo være noe forskjell i og med den er ombygget fra auto🤔 men tenker du ser det om du får plukket ut dekslene ved pedalene og får hodet nedi der😉

Ah, ok men da er nok absring hel :) Jeg tipper det er dårlig kontakt en plass, men tenker verkstedet finner ut av dette 😊

Ok, supert! Jeg får sjekket dette opp og om jeg kan klare og ordne noe for cruisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shattered skrev:

Tror jeg har min 7. bmw nå. Grovt regna,  1.5 i året siden jeg fikk lappen for... oi, 9 år siden i år :lol: Som jeg sa sist også, dette blir min siste bmw (har x5 e53 nå) :P

ja enig angående fargene ;)

Så pass ja! Du har ikke hatt noe prosjekttråd på bilene du har hatt før eventuelt?:)

X5 er nok greie biler det,men føler de blir litt tunge og er glad i drikkevare 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, opeth84 skrev:

Så pass ja! Du har ikke hatt noe prosjekttråd på bilene du har hatt før eventuelt?:)

X5 er nok greie biler det,men føler de blir litt tunge og er glad i drikkevare 😂

Har pleid å ha en tråd på hver bil ja :P

 

 

 

At bilen er tørst gjør meg ingenting, jeg går ikke på byen, jeg drikker ikke noe sterkere enn Battery. Så de pengene kan jeg med god samvittighet bruke på diesel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Shattered skrev:

Har pleid å ha en tråd på hver bil ja :P

 

 

 

At bilen er tørst gjør meg ingenting, jeg går ikke på byen, jeg drikker ikke noe sterkere enn Battery. Så de pengene kan jeg med god samvittighet bruke på diesel ;)

Stilig da! :) Har du hatt mange E34 tråder da? Vært kjekt og ha flere og lese på 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...