Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Er dette til Tds den obcen ?

Hvis ikke vil du slite med å få den til å virke Tor Magne .

Jeg har forsøkt en rekke forskjellige nå og umulig .

Du må ha en chip som er til Tds og den har de sluttet å lage på Bmw .

Chipen skal inn i den luken som du har bak .

Jeg holdt på med dette på vår her i vinter men gav opp.

Men har du fått original så er det plug /play.😊

Bra du har skaffet deler til den da funker den nok igjen .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Er dette til Tds den obcen ?

Hvis ikke vil du slite med å få den til å virke Tor Magne .

Jeg har forsøkt en rekke forskjellige nå og umulig .

Du må ha en chip som er til Tds og den har de sluttet å lage på Bmw .

Chipen skal inn i den luken som du har bak .

Jeg holdt på med dette på vår her i vinter men gav opp.

Men har du fått original så er det plug /play.😊

Bra du har skaffet deler til den da funker den nok igjen .😊

Synes å huske en i E34 gruppa hadde fikset til sin,da han hadde analog klokke opprinnelig. Han lodda vel på noe greier for å komme forbi koden, om jeg ikke husker helt feil? 

Vil denne computeren fungere til alle andre enn Tds da, med mindre man har chip?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, opeth84 skrev:

Synes å huske en i E34 gruppa hadde fikset til sin,da han hadde analog klokke opprinnelig. Han lodda vel på noe greier for å komme forbi koden, om jeg ikke husker helt feil? 

Vil denne computeren fungere til alle andre enn Tds da, med mindre man har chip?🤔

Du trenger ikke å lodde noe her da denne her har chip ,men vet ikke om det er til 520 eller Tds .

Om du sender et nærbilde av chip nummeret så skal jeg finne ut det om du vil .

Koden er ikke problem ,men du må ha rett chip og den får man ikke tak på ny lengre som jeg nevnte .

En annen ting for å få den opp og gå så må du ha en alarmmodul bak i ved sete for å få liv i den evnt en ledning med sikring på som du looper .

Er litt mer omfattende på Tds dvs du må ha rett obc og obc på Tds = skjeldent😓😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/OBC.htm Her står det godt forklart hvordan man får satt i stor kjørecomputer. Det må loddes på en kodeplug for at den skal fungere. I følge nettsiden kosta den rundt 250 kr. Må demonteres og lodde sammen 6 ledninger til comoputeren. Da kommer man forbi kodemeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sveigis skrev:

Du trenger ikke å lodde noe her da denne her har chip ,men vet ikke om det er til 520 eller Tds .

Om du sender et nærbilde av chip nummeret så skal jeg finne ut det om du vil .

Koden er ikke problem ,men du må ha rett chip og den får man ikke tak på ny lengre som jeg nevnte .

En annen ting for å få den opp og gå så må du ha en alarmmodul bak i ved sete for å få liv i den evnt en ledning med sikring på som du looper .

Er litt mer omfattende på Tds dvs du må ha rett obc og obc på Tds = skjeldent😓😓

Åh. Så dumt at det skal være så mye vanskeligere å montere til TDS 😑😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kodepluggen som står her er for TDS, så vil den virke på TDS. Hvis ikke er denne for bensinbil. Her er bare å koble deg på kontakten som er til klokka/lille kjørekomputeren å se hva som blir resultatet.

Søker opp nummeret her så er dette til en M50.

Å få tak i kodeplugg til TDs virker nesten som en umulighet.

 

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2021 den 21.53, Mortenej skrev:

Om kodepluggen som står her er for TDS, så vil den virke på TDS. Hvis ikke er denne for bensinbil. Her er bare å koble deg på kontakten som er til klokka/lille kjørekomputeren å se hva som blir resultatet.

Søker opp nummeret her så er dette til en M50.

Å få tak i kodeplugg til TDs virker nesten som en umulighet.

 

 

Hmmm.. jaja om jeg ikke får det til, blir den liggende som mitt stadig økende delelager 🙄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 25.6.2021 den 21.32, oledra skrev:

Har du fått tak i nakkestøttefester til baksetet? Om ikkje har eg eit ekstra sett.😊

Hei! :) Nei, men jeg har ikke vært på leit i grunnen heller 😊 kjøper de gjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle en riktig fin sommer! Blir lite ferie på meg, men har fått vært litt ute i fineværet innimellom.

Har fått tak i nye slitedeler pluss en brukt spoiler,som må pusses ned og lakkeres før montering. Flere bilder kommer når jeg gidder å pakke ut delene😂 Mye jobbing gjør at energien til mekking blir litt nedprioritert.

 Et lite stemningsbilde (ikke BMW,men litt bilrelatert iallefall). 😊

20210714_135019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips fra @sveigis om å sjekke spesifik plass i motorrommet, fant man feilen. Bilen har blitt startet i jord (jeg har skrudd av bilen med en gang, i frykt av å ødelegge noe), men dette er nå blitt fikset og bilen starter som en drøm igjen.

Lekkasjen har blitt lokalisert og det er en simmering fra girkassa som må skiftes. Det lekker litt olje i fremkant mellom kasse og mellomakslingen.

Oljefilter etc får jeg ta så raskt jeg har tid. Blitt utrolig mye jobbing på meg i det siste, så de få dagene jeg har fri, har blitt brukt til avslapping, så man kan fungere til neste jobbmaraton 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2021 den 0.28, Børvis skrev:

Tenkte sko berre sei ifra eg montert stor obc i min tds fra 540 . Koblet 1 ledning bak. Og alt fynket. Eg syns det ikkje er noko hokus pokus å montere dette 😊

Tusen takk for tipset! Jeg er ganske grønn på elektronikk i bil, men dette høres ikke spesielt vanskelig ut, så lenge man vet hvor denne ledningen skal kobles til. Du fikk ikke noe kodefeil på din obc heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, opeth84 skrev:

Tusen takk for tipset! Jeg er ganske grønn på elektronikk i bil, men dette høres ikke spesielt vanskelig ut, så lenge man vet hvor denne ledningen skal kobles til. Du fikk ikke noe kodefeil på din obc heller?

Ingen kode feil. Alt fynker tip top.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...