Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det å vente på pakke med hvite blinklys til baklykter,som jeg har fått tak i! Kan være greit å ha om man bestemmer seg for å skifte ut senere :)

Neste uke har det blitt avtalt henting av Bmwen så manuell ombygg får begynt. Passa best for begge og ferien begynner for min del!^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, viggo E34 skrev:

Blir bra å få denne på veien gjenn :) gleder meg på dine vegne :D

Takk! Ja, jeg gleder meg vanvittig selv! Kanalene tror jeg at jeg kommer til å fikse opp bedre på sikt, men foreløbig så får de være. Andreas i E34 forumet var ikke særlig imponert over arbeidet,men så betalte jeg ikke allverdens heller for arbeidet, men tror han har tatt noen snarveier i arbeidet. Tiden får vise. Blir godt å få brukt denne igjen forhåpentligvis om ikke altfor lenge!

Må bare finne ut av den rare proppen i området der batteriet står. Skjønner ikke hvorfor det er laget slik at man kan dra i propp/gummi som er rundt noen ledninger,og da ser man bakken. Om det skal være slikt originalt,så er det ikke det minste rart at de fleste E34 ruster under batteriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalt å få kjøpt meg ny bakluke siden den jeg har nå,har endel rust og fungerer ikke skikkelig. Er i feil farge, men er ikke så mye som må lakkes. Blir greit å ha fungerende bakluke igjen!:D Takluke fra bil som kun er gått 125 00km,så denne er i mye bedre stand. Bad om å få kjøpe med nøkkel til den også:)

Denne bilen begynner virkelig å komme seg nå!

received_1561889433850725.jpeg

received_1561889390517396.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkt grei kompis som muligens kan ordne resten av rusta i dørken og under batteriet på bilen. Greit når han har plass og verktøy i orden. Blir kjekt å få tetta resten av kanalen skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skaffa meg nytt batteri da det forrige endelig takka farvel etter mye stygg bruk fra min side:P Starta opp igjen bilen og den kom seg omsider etter litt kinning. Døde ut ganske fort men med litt høyere turtall på varm motor,så gikk den bedre. Blir nok bedre når gamle drifstoffet er helt ute av systemet og bilen får kjørt seg litt igjen. Tenker bremseskivene er mest sannsynlig søppel nå. Bilen blir henta i helga,så gleder meg til å få prøvd den som manuell neste gang:D Deilig å høre motoren brumme igjen!

Fikk også henta klare lykteglass i posten i dag. Ikke verst!:D

20170728_140919.jpg

20170728_142211.jpg

20170728_134939.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med kun vanlig gløding iallefall, men dør ganske fort etterpå,med mindre jeg ikke gir litt gass. Regner med det kommer seg etter litt kjøring så systemet blir mer renska.

Nå stopper motoren iallefall om jeg slepper opp gassen og lar den gå ned til vanlig tomgang.

20170728_210205.mp4

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen omsider henta for å bli starta på ombygging til manuell!^^ Blir bra! Måtte taues litt for å få bedre til med hengeren, og bremsene hang ikke noe selv etter å ha stått så lenge!:)

Fikk også noe jeg var på jakt etter som jeg manglet. Listene til dørene fra M5!:D

20170730_131219.jpg

20170730_132901.jpg

20170730_144921.jpg

20170730_142249.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20170802_221152.thumb.jpg.fbd478b3a430395c5b17bd9880dd3b72.jpgDa var ny bakluke kjøpt inn! Mye penere stand enn den jeg har opprinnelig. Blir bra når denne er pusset ned og lakket i bilens farge:) Til og med fancy Bmw emblem på!:p

20170802_185001.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidet med ombyggingen er i gang. Mest sannsynlig ferdig ombygd til helgen! Blir bra!

Automatkassa var det omtrent ingen olje i, så han som gjorde jobben,har gjort en ræva jobb der også. Ikke rart bilen ikke gikk fremover,selv om jeg hadde gitt han mange liter olje og til og med fortalt hva han måtte gjøre. Han har fått forbud av med å røre bilen noen gang fremover. Kanalene må jo også fikses opp igjen senere. Liten tyv det der;tør jeg påstå,når man slurver så grundig i arbeidet og tar seg godt betalt i tillegg.

Enda godt det finnes skikkelige folk som kan gjøre en mye bedre jobb!:) Blir sveisa svinghjul på Tds'en så det blir enkel fremfor dobbel.

 

received_10154771589318093.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, viggo E34 skrev:

Han ludvig hadde vel enkelmasse hjul liggende? Han jeg kjøpte tdsn av, lå værtfall ute på finn

Ja,mener på det. Holdt på å kjøpe fra han,men fikk komplett fra han med kasse etc. Så blir sveisa svinghjul og det skal holde fint til mitt bruk. Jeg er ikke en som liker å grisekjøre og burne med bilene mine, og han som sveiser svinghjulet,har gjort det til en annen som har brukt bilen sin litt hardt og den holder fortsatt fint i sveisen:)

Snakket litt med et verksted i dag,da jeg fiksa den andre bruksbilen, og den skal fint gå igjennom med de små rusthulla i dørken og minihullet under batteriet. Må være hull på 15 cm før man får mangler eller hull i bærende. 

Så tenker å få kjøpt inn vanlige pærer og skjøte de til ledningene for frontlyktene,siden jeg kommer til å få mangel der. Us blink har jeg fått hørt av flere at det skal gå fint igjennom med de koblet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Dette blir bra og dette unner jeg deg:).

En Touring med m5 styling ,det er og veldig riktig.

Skal du og få på andre baklykter?

Takk-ja dette har vært en lang vei og tidskrevende jobb (glad for hjelpen jeg har fått og får) og kosta mer enn jeg ville trodd. Men ser jo resultater av det heldigvis.

M5 kit'et krever nok litt jobb før det kommer på. Må få pusset ned og lagt på noe sparkel eller lignende samt få fiksa litt på grillen på frontfangeren. Er også stripsa litt på ene delen som må fylles igjen hull på og limes sammen skikkelig. Men det er jo litt av moroa,å fikse og se hvordan det blir:)

Tenker å få skaffet litt ødelagte og slitte ytre lykter å øve meg på; så skal jeg få tilpasset hvit blink på. Men foreløbig er jeg også veldig fornøyd med de baklyktene jeg allerede har. Tenker å kjøpe mørke frontlykter senere og skifte til orange blink fremme og på sidene kanskje,men med us blink fortsatt koblet opp. 

Også må jeg jo få kommet meg på litt treff fremover,ikke minst,når bilen er godkjent igjen!:)

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...