Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, sveigis skrev:

Au ..

Er den helt død nå da?

 

Vet ikke hvorfor den oppfører seg slik, men motoren vil ikke holde seg i gang. Hjelper ikke om man forsøker å gi litt gass heller.

Men merka den plutselig kutta motoren (2 ganger på kort tidsrom) når jeg tok av i et kryss og hadde så vidt kommet meg i 2.gir for så å kutte helt motoren og jeg måtte stå og kinne litt før jeg fikk start 🤔

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mortenej skrev:

Kjipt Thor Magne. Håper det bare er en bagatell.

Kan virke som den ikke får diesel??

Ja, det kan jo være en plass å sjekke først. Får se om jeg finner hvor slangene tilhørende drivstoff er i motorrommet og om de er helt tørre for diesel. 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, sveigis skrev:

Det første jeg tenker er dieseltiførsel her ,men isteden for å bombardere denne tråden med synsing ,sender jeg deg en melding med tips til deg Tor Magne .😊

Snakket litt med en kollega av meg som også har Bmw. Han har opplevd noe lignende, og da var det diverse filtere som gjorde at motoren ikke fikk tilgang til drivstoffet. 

Skal ta meg en tur denne uka og få handlet inn litt diverse deler. Prøvde å få ordna deler fra Autodoc hvor det var 39% rabatt på bremser, men det kom ikke opp som valg med meg🤔 Får kjøpe inn dette til vanlig pris heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sveigis skrev:

Sendt deg melding på Messenger .😊😊

Takker! Skal få sjekket den senere. 

Biltema i Ulsteinvik hadde hverken oljefilter,kupéfilter og luftfilter inne i sitt sortimang og de bestiller ikke inn mer heller. Uflaks når man vil ordne bilen raskest mulig xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Bmwen oppe og går som normalt igjen! 😁 Prøvde å starte den som normalt i sted, og motoren slukna like etterpå. Gløda den to ganger og den fyrte tvert uten problem. Nå starter den uten problemer. Fylte på med ny motorolje også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt litt rar innimellom ved oppstart. Får ordne en handleliste hos KOED for ulike filtere. @sveigis har tipsa meg om at det kan være ledning/dyse nr 4 som kan gjøre dette. Veldig greit å vite hvor man skal begynne å feilsøke.

Vil tro siden bilen har fått litt tette filtere pga at den stod så lenge tidligere uten å bli brukt i forbindelse med eu-godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt som jeg sa og du og nevner ,så begynn med det enkleste og bytt filter.

Er klart om bil har stått lenge og div så kan rusk og rask samle seg i tank og filter tetter seg .

Ordner seg dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått lagt inn en liten bestilling på slitedeler. Greit å få varsel om rabatterte priser. Bestilte deler med 39% rabatt fra Autodoc. 

Tenker å få prøvd meg på bytte av bremser selv. Ser ikke ut til å være store og vanskelige jobben. Ellers ble det handlet inn motorolje,oljefilter,luftfilter og kupéfilter. Blir kjekt å ordne skikkelig oljeskift. Satser på den går bedre når diverse filtere er skiftet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). Diverse slitedeler ventes i post til sedanen.

Dette blir bra. Viktig å få bytta filter jevnlig og ikke minst olje :) her er det årlig service på motor med tilhørende bytte av olje og filter.

Bremser fikser du lett, er kun klosser eller både skiver og klosser? Ligger flere filmer på YT som beskriver fremgangsmåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mortenej skrev:

Dette blir bra. Viktig å få bytta filter jevnlig og ikke minst olje :) her er det årlig service på motor med tilhørende bytte av olje og filter.

Bremser fikser du lett, er kun klosser eller både skiver og klosser? Ligger flere filmer på YT som beskriver fremgangsmåten.

Har kikka litt på youtube og det ser ikke så altfor vanskelig ut. Folk er flinke til å forklare steg for steg. Skivene og klossene bør byttes snarest men også gå over og smøre deler til caliperene, da de henger litt. Etter bremsing, kan jeg ta foten bak bremsepedalen og skyve den tilbake et lite stykke. Så det er noe som bør gåes igjennom der 😂

Olje og filter blir alltids skiftet ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man etter langt om lenge fått tak i den store kjørecomputeren 😁 Hadde i utgangspunktet lyst å kjøpe to stk, men de andre ble solgt veldig fort.

Blir å lese meg litt opp på hvordan jeg får tilpasset denne slik at den skal fungere til min modell. Må også få kjøpt inn større ramme for å få computeren montert.

20210623_151616.jpg

20210623_151627.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...