Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut til at man får kjøpt fjærbein til Tds'en nå. Greit at delen også kommer fra en Tds. Spent på om verkstedet kommer til og si noe på den også- da går jeg fint til noen andre og godkjenner bilen der.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott det ordner seg med fjærbein Tor Magne, hvis ikke hadde jeg gjordt som Jan foreslår. Så hadde du allefall fått en på veien :)

Godt du får tatt rusta i dørene, drepen dette, og du så hva resultatet var på framdøra mi, helt oppsist. Jeg har brukt dremmel en del, spesielt der det er trangt. Brukt vinkelsliper med posseskive der hvor jobben er mere krevende, spiser seg langt raskere igjennom rusten, men da må en være mere forsiktig så en ikke tar for mye.

Dette blir bra til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mortenej skrev:

Flott det ordner seg med fjærbein Tor Magne, hvis ikke hadde jeg gjordt som Jan foreslår. Så hadde du allefall fått en på veien :)

Godt du får tatt rusta i dørene, drepen dette, og du så hva resultatet var på framdøra mi, helt oppsist. Jeg har brukt dremmel en del, spesielt der det er trangt. Brukt vinkelsliper med posseskive der hvor jobben er mere krevende, spiser seg langt raskere igjennom rusten, men da må en være mere forsiktig så en ikke tar for mye.

Dette blir bra til slutt :)

Ja, tanken har streifet meg flere ganger, men hadde uansett måtte vente da kontoen er litt skrapa pga man er permitert. Begynner heldigvis og jobbe igjen denne måneden😊

Den rusta er ikke god på gammel E34,nei! Er så mange plasser den finner veien og begynner og spre seg. Skulle vært slik som gamle Audi 100, som er galvanisert fra fabrikken. Tenker og gå over til vinkelsliper da det tok en evighet med dremel. Det som er positivt med dremel, er at man slipper og være så forsiktig, men merka jeg fikk noe ruglete overflate. Blir vel og legge rustbeskyttelse, og sparkel etterpå,tror jeg.  Eller er sparkel dumt og ha så lavt nede på dørene?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Forhåpentligvis får man snart fjærbein i posten. Så snart ikke utenkelig og ha eu godkjent Bmw klar for veien igjen 😊 I mellomtiden har man fått handlet inn litt mer småtteri. Skal få ordnet noen bilder senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og prisen til verdens mest tålmodige bileier går til....Tor Magne 😀👍.

Hvordan i unnskyld utrykket helvete du har klart å være så tålmodig fatter jeg ikke ,jeg hadde jo gått over lik for lengst.

Men nå håper jeg du får gleden av denne bil og du kan ha det gøy fremover 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, opeth84 skrev:

Forhåpentligvis får man snart fjærbein i posten. Så snart ikke utenkelig og ha eu godkjent Bmw klar for veien igjen 😊 I mellomtiden har man fått handlet inn litt mer småtteri. Skal få ordnet noen bilder senere.

Hadde du fortsatt holdt til på Blindheim så skulle jeg ha hjulpet deg med dette for lengst. Håper du snart får skli rundt med tds på oz ceres hjul 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, sveigis skrev:

Og prisen til verdens mest tålmodige bileier går til....Tor Magne 😀👍.

Hvordan i unnskyld utrykket helvete du har klart å være så tålmodig fatter jeg ikke ,jeg hadde jo gått over lik for lengst.

Men nå håper jeg du får gleden av denne bil og du kan ha det gøy fremover 👍

Hahaha, ja du sier noe der. En tanke tålmodig men for et håpløst verksted. Verre skal man lete lenge etter- be kunden selv skaffe deler er noe sært 😑

Ja, får satse på det. Dette er en bil jeg vil ha så lenge det er mulig. Veldig god kjørekomfort og kjekt med nye deler i forstilling gjort av forrige eier! Mye bedre enn slappfisen den andre har😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bols'n skrev:

Hadde du fortsatt holdt til på Blindheim så skulle jeg ha hjulpet deg med dette for lengst. Håper du snart får skli rundt med tds på oz ceres hjul 🙂

Takk for det! Setter pris på og vite det iallefall. Oz Ceres er jeg veldig glad jeg fikk tak i! Synes de kler E34 godt!

På sikt må man vel få til og samlet litt folk i området og møtes i Ålesund eller noe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, opeth84 said:

Forhåpentligvis får man snart fjærbein i posten. Så snart ikke utenkelig og ha eu godkjent Bmw klar for veien igjen 😊 I mellomtiden har man fått handlet inn litt mer småtteri. Skal få ordnet noen bilder senere.

Unner deg virkelig å få denne godkjent. som Jan sier prisen er din :) hadde blitt høyloytt inne påverkstedet om jeg hadde blitt behandla slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mortenej skrev:

Unner deg virkelig å få denne godkjent. som Jan sier prisen er din :) hadde blitt høyloytt inne påverkstedet om jeg hadde blitt behandla slik.

Ja, sant det! Første og siste gang jeg stikker hodet innom det verkstedet iallefall. Langt ifra imponerende kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått litt i tankeboksen om jeg skal få satt touringen inn på verksted og få tatt kanalene. Samtidig høre om de kan ta eu kontroll og gå over forstillingen. Må forhøre meg litt med verksted rundt her så jeg har en ca pris og gå etter. Håper man også har litt garanti på slikt arbeid, da det koster endel😊

Fått tips om Ørskog, men tar gladelig imot tips fra andre her og erfaringer fra verksted som har gjort rustarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer pakker fra posten til bilene mine. Kjekt og ha fått tak i takrails til touringen (noe jeg så og si aldri ser til salgs),to verktøysett til bakluka hvor ene er komplett,lykter til sedanen, skvettlapper og gammelt Bmw magasin fra 1990. Fjærbeinet ventes fortsatt i post- har venta en liten stund på det nå. Dukker vel forhåpentligvis opp snart.

20200624_140147.jpg

20200624_175047.jpg

20200624_175004.jpg

20200624_175108.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått skaffet meg litt mer deler. Fant tak i originale Bmw felger etter endel leting. Møtte hyggelig selger som hadde hatt på sin E34, men ble bare liggende da han har gått over til E36. I det jeg skulle avslutte handelen, sa han jeg kunne få med det andre felgsettet også. Så da har man TO originale felgsett til bilene 😁 Mangler bare to kapsler så er jeg fornøyd!

Tok også turen til Atlanterhavsveien (dog med feil bilmerke). Forhåpentligvis ikke lenge til jeg har tdsen der også 😊

 

20200626_225216.jpg

20200626_213231.jpg

 

 

 

Snapchat-955381616.jpg

Snapchat-562237159.jpg

20200626_234020.jpg

Screenshot_20200627-231711.jpg

Screenshot_20200627-231749.jpg

Screenshot_20200627-231731.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeendelig kom fjærbeinet i posten! Fytti, for en treig selger jeg kjøpte ifra, men er det noe jeg har lært i det siste, så er det og smøre seg med en god dose tålmodighet! 😅 Ikke helt optimal pakka, så var litt benda men ingenting skadet heldigvis. Ble så lei av og lete etter sportseter eller seter med armlen, at jeg kjøpte midtarmlen fra E36🙄 Får gå veldig i tankemodus hvordan jeg får bygd til slik at det passer. Fikk håndbrekket gratis av selger.

Satser på at verkstedet får kommet i gang med montering fort denne uka så den kan bli brukt igjen snart. Må få ordnet meg time hos Biltilsynet, men det gjør jeg ikke før jeg VET at bilen min er ferdig.

20200629_192421.jpg

20200629_193259.jpg

20200629_193307.jpg

20200629_194232.jpg

20200629_194203.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...