Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, viggo E34 skrev:

unner deg virkelig å få ratta litt e34 nå Tor-Magne \:D/

Takker! Det blir det nok snart! Blir kjekt og ta turen oppover mot Trondheimskanten senere og se tingene jeg vil kjøpe av deg og gjerne se litt av dine biler også- er veldig spent på de 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter langt om lenge er bilen endelig tilbake fra verkstedet! Skal få bestilt time hos Biltilsynet når de åpner etter ferien og da skal bilen være godkjent med senk i vognkortet, forhåpentligvis.

 

20200713_215217.jpg

20200713_215301.jpg

20200713_215346.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var bra og ikke minst på tide .😀

Nå må du bare huske å få med alt av riktige papirer og et lite tips her,sjekk ut med vognkortet ditt at de faktiske vekter stemmer med papirer på senkesettet ditt .

De er flinke til å henge seg opp i bagateller her skjønner du .

Og firehjulsmåling og lyskontroll må være på stell,så går dette rett vei .

Nei dette var gøy Tor Magne 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 11.01, sveigis skrev:

Dette var bra og ikke minst på tide .😀

Nå må du bare huske å få med alt av riktige papirer og et lite tips her,sjekk ut med vognkortet ditt at de faktiske vekter stemmer med papirer på senkesettet ditt .

De er flinke til å henge seg opp i bagateller her skjønner du .

Og firehjulsmåling og lyskontroll må være på stell,så går dette rett vei .

Nei dette var gøy Tor Magne 😀👍

Takk for tipset! Verdiene for firhjulskontrollen var ikke helt topp, men er vel bare slik det er når man har senkesett på bilen. Får håpe det skal gå greit hos Biltilsynet.[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mortenej skrev:

Veldig kjekt å lese Tor-Magne. Unner seg virkelig å ratte E34 no :) har hatt en nydelig tur opp til Innherred og koser meg med små kjøring rundt her.

Takker! Vet du- jeg har hatt bilen så lite, at jeg faktisk ikke la merke til at bilen min HADDE blå stoffmatter 😶😅 Men det skader ikke og ha flere- ser at stoffmatta til sjåførsiden har fått litt medfart etter verkstedopphold samt oljeflekker i nærheten av taket bak på samme siden 😑 Får gi den en velfortjent rens senere!

Kjekt at du har hatt en bra biltur med din touring! Har du kanskje tatt litt bilder fra turen og lagt på din prosjekttråd? Jeg får stikke innom siden din og snoke litt senere ;) Må nok si at touring er de jeg liker best, etter at jeg fikk skaffet meg en for noen år siden 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd og fått montert Oz Ceres felgene, men de hadde noen temmelig tykke senterringer på. Enkelte var trykt veldig godt på plass, noe som gjorde det vanskelig og få de ut. Fikk prøvemontert en uten ringen som stod på fra forrige eier av felgene, men det blir for stort mellomrom mellom felg og navet, så da får man bestille seg senterringer i riktig størrelse. Må bare få sjekket opp hvilke jeg trenger.

Forsøkte felgene jeg nylig anskaffet, men de var for lite luft i, noe jeg hadde mistanke om fra starten av 😅 Nå har jeg iallefall mer oversikt over hva som passer og hva som bør ordnes før montering. Selvsagt kom Sunnmørsregnet mens man holdt på også 😛

Fikk iallefall montert på ene lista til bakdøren, men den under døra er mer eller mindre bare søppel,dessverre.

 

20200720_094952.jpg

20200720_103313.jpg

20200720_105414.jpg

20200720_181735.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk gjort en grovvask samt fylt luft i alle dekkene jeg tenkte skal stå på bilen når jeg får kommet meg til og ha bilen på visning hos Biltilsynet for senkesettet. Har fortsatt igjen og få ordnet mutteren til venstre støtdemper.

Får se om Bilxtra har tilsvarende verktøy for og fjerne mutteren.

En liten update, men en update iallefall 😜

20200801_111024.jpg

20200801_111037.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra Tor Magne, godt med småting som kan fikses.

Disse M-tech listene er nesten håpløse, har kun 1 som fortsatt kan brukes, så blir vel å bestille nye :)

Disse bilene kler virkelig Style 5 felgene. Savna at jeg ikke kunne få på det selv i sommer, men dekka som står på mine er helt håpløse å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Dette blir bra Tor Magne, godt med småting som kan fikses.

Disse M-tech listene er nesten håpløse, har kun 1 som fortsatt kan brukes, så blir vel å bestille nye :)

Disse bilene kler virkelig Style 5 felgene. Savna at jeg ikke kunne få på det selv i sommer, men dekka som står på mine er helt håpløse å kjøre med.

Ja, samme tenkte jeg. Har jobbet endel i det siste, men har klødd i fingrene etter og få gjort noe mer på bilene. Til slutt bestemte jeg meg for og bare gjøre litt etter arbeid, og det er godt med alt man får unnagjort. 
Synd med lista,men heller at den er ødelagt, enn rusta dør. Venstre bakdør hadde forrige eier pusset og lakkert delvis opp, noe jeg er veldig glad for at han gjorde. Spart meg for mye arbeid.

Må gjerne gi meg tips angående lister hvor du eventuelt får tak i. Jeg skal ha et komplett sett til liggende, men de skal ikke røres - de er til touringen ;D

Er noe overflaterust på jekkfestene, men tror ikke det skal være så altfor ille og ordne med litt pussing og eventuelt lakk/forsegling mot fremtidig rust.

Enig! Har tatt meg lang tid og finne slike felger i nærområdet. Fant ett sett til som var nærmere, men synes 14" ble for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt på "nye" felgene og samtidig testa den berykta original jekken som burde hete "veltepetter". Etter litt frem og tilbake,fant jeg ut hvordan denne skulle brukes, men ene jekkfestet er litt trykt inn,så der kom jeg ikke til med originaljekken. Da ble det og låne en annen jekk fra Frankrike xD Alt dette pga bilen var tom for batteri og stod tett inntil touringen, litt lavere fremme pga senk og noe skrå bakke.

Originaljekken blir nok kun brukt til nød, samt litt kranglete plass og få den frem, da den er plassert bak selve oppbevaringsrommet i bagasjerommet. Holdt på i regnværet, men selvsagt senere på kveldstid, var det blitt pent vær. 🤪

 

20200804_093523.jpg

20200804_093535.jpg

20200804_100145.jpg

20200804_112302.jpg

20200804_112227.jpg

20200804_112115.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) Skikkelige klassiske felger på plass. Typiske sommer felger fra 80/90 tallet på disse, så var det ofte ståfelg og kapsler om vinteren.

Jekken til BMW skulle vært forbudt! så godt du har en saksejekk som gjør jobben, men anbefalerdeg en tur å kjøpe skikkelig garasjejekk. spart meg for mye slit den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mortenej skrev:

Se der ja :) Skikkelige klassiske felger på plass. Typiske sommer felger fra 80/90 tallet på disse, så var det ofte ståfelg og kapsler om vinteren.

Jekken til BMW skulle vært forbudt! så godt du har en saksejekk som gjør jobben, men anbefalerdeg en tur å kjøpe skikkelig garasjejekk. spart meg for mye slit den.

Mhm- de felgene liker jeg veldig godt😁

Garasjejekk har jeg-til og med to stk ;) Brukte den beste på venstresiden, men var ikke plass mellom bilene. Er veldig greit med garasjejekk😁 Ja, men tror ikke jeg hadde denne type jekk originalt til de andre Bmw'ene jeg har hatt før. Tror de var mer slik som den jeg brukte fra Peugeoten. Var ikke noe særlig og jekke med "veltepetter". Temmelig nervøs der jeg holdt på 😂

Er det blitt noen flere bilturer på deg i det siste da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...