Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, opeth84 skrev:

Hehe sant- bra du nevnte det uansett 😊

Hmm ja ikke godt og si- vurderer og ta diagnose på den. Ofte enkleste og gjøre enn og begynne og bytte deler. Jeg håper og tror det bare er en bagatell :)

Vi går for bagatell Tor Magne 🥳👍 Kan være tett dieselfilter. Diesel er jo no møkkete greier vettu 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 19.45, Bimmerlorris skrev:

Vi går for bagatell Tor Magne 🥳👍 Kan være tett dieselfilter. Diesel er jo no møkkete greier vettu 😂😂😂

Ja, bensinbil er i grunn det jeg liker best, men falt for enda en Tds da denne i tillegg var i nærheten av meg 🙄😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2020 den 0.43, opeth84 skrev:

Ja, fant ut dette i ettertid da innlegget ble posta, men takk for tips uansett, Viggo :) Du har fått deg mc lappen nå? Grattis! Lov og spørre hva du måtte ut med sånn ca?🤔

Ble ikke noe kjøring eller teoriprøve, fikk tatt teorikurs så avgåre til sør afrika på jobb. Så får ta lappen neste år😅 men må regne med vertfall 15+ å oppkjørings delen i tilleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, viggo E34 skrev:

Ble ikke noe kjøring eller teoriprøve, fikk tatt teorikurs så avgåre til sør afrika på jobb. Så får ta lappen neste år😅 men må regne med vertfall 15+ å oppkjørings delen i tilleg.

Skjønner. Du har iallefall fått begynt på den. Har du skaffet deg sykkel også eller? Ble ikke lappen i år her heller - Bmw'en ble prioritert og det kosta nok og få den igjennom verkstedet ](*,) Gleder meg til og begynne på den. Vurdeeerer og legge den inn i prosjekt-tråden her også, om det er LOV og ha Honda her da xD Vet at Honda er endel "hat" mellom Bmw-eiere utifra de jeg har prata med :iwant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, viggo E34 skrev:

Ikke kjøpt sykkel enda nei, men sett endel på honda jeg å. Mye fint

Honda har veldig mye fint og mye variert,ja. Skal være ganske så greie og vedlikeholde også,har jeg hørt.
Vurderer du gammelt eller nyere sykkel, og hvordan type? Racing eller touring kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, har ikkenheøt bestemt meg enda, men må ha noe litt stort. Sikler litt på supermagda, evt en stor touringsak. Vi får se ikke sikkert det blir noe før neste år😅 å da kan det hende det har dukket opp noe annet lokker😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, viggo E34 skrev:

Vi får se, har ikkenheøt bestemt meg enda, men må ha noe litt stort. Sikler litt på supermagda, evt en stor touringsak. Vi får se ikke sikkert det blir noe før neste år😅 å da kan det hende det har dukket opp noe annet lokker😅

Forstår deg veldig godt! Mye som kan friste av sykler der ute. Synes Bmw touring syklene har blitt bedre design med åra også.
Eneste at de kan være veldig stillegående av seg. 

Jeg såg ikke for meg og ta mc-lappen i det hele tatt, men ting forandrer seg. Har jo tidligere kjørt sykkel på lukket bane i mange år,men på helt annen måte enn og være ute i trafikken :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått ordnet meg ny verkstedtime (selvsagt hos et annet og mer pålitelig verksted) mtp støtdemperen. Sikkert et enkelt problem og fikse, men når det kommer til støtdemper, så føler jeg det er best at et verksted ser over dette og fikser det skikkelig. Kom ikke til med verktøy jeg hadde uansett, og føler tiden bare går.

Kjekt og se at de "nye" baklyktene jeg monterte er tette mot regn etc. Skal gå mer over bagasjerom og pusse litt overflaterust og få vasket grundig opp i hjørnene etter veistøv og lignende som har samlet seg opp etter utette baklykter pga slitasje. Gikk over baksetet og ser at ene hjørnet mangler deksel over sitteputa (ved setebeltet), samt at to stk er litt dårlige. Har heldigvis nok av deler, så blir og bytte de ut :)

Legger ved bilde av støtdemper som er ok, og demper ved sjåførsiden. 

 

20200831_110802.jpg

20200831_110757.jpg

20200831_110814.jpg

20200831_110828.jpg

20200831_110833.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2020 den 19.08, sveigis skrev:

Ahh skjønner 😀

Et verksted ordner dette greit for deg .👍

Jepp, satser på det. Ble rett og slett lei av og prøve og få fiksa dette selv og vil ha bilen på veien igjen helst i går 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 22.09, Mortenej skrev:

Trygt å sende på verksted så får du fiksa det kjapt å kan få bilen på veien. Bare å glede seg, min e snart ute daglig.

Ja, iallefall når man går litt lei selv og dagene bare går.

Kjekt at din er omtrent daglig i bruk. Får prøve og ta en liten svipptur til Ålesund senere når min er godkjent igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...