Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Fått skaffa meg litt mer deler til Bmwen. Grill med skiltplate i ett og to splitter nye deksler ved siden av tåkelykene til frontfangeren. Mulig fangeren min går an å redde alikevel. Får se om jeg demonterer og lakker den opp igjen. Veldig mye steinsprang på den. Har kjøpt inn litt knall hard lim som jeg får ha på partiene der fangeren er brista. Mulig det blir å ta på bakfanger også. La merke til at den er også litt skada.

Blir forhåpentligvis ombygging fra automat til manuell i juni/juli! Krysser fingrene!:D Kjenner det klør i fingrene etter å kjøre denne igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussa ned fargen og farget litt småtteri som skal settes inn i midtkonsoll. Skal lage til bunn til koppholderen også. Lot den være sort inni,da jeg syntes det ble litt stilig.

20170422_224801.jpg

20170422_224750.jpg

20170422_224808.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med enda mer deler til Bmwen! Midtarmlen med holder for cd'er inni og lite oppbevaringsrom helt fremme!^^ Har kjøpt en lik men med kassetter i. Tror jeg kommer til å pusse ned og lakke i samme farge som de andre delene,samt ta ut kassettholderen så det blir eget rom.

20170510_073639.jpg

20170510_073627.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, må legge inn link i gamle tråden, så vi som fulgte med der finner deg gjenn ;)

Hvordan går det med plan om ombygging til manuell? Håper du får den opp å gå snart :)

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, viggo E34 skrev:

Se der ja, må legge inn link i gamle tråden vi som fulgte med der finner deg gjenn ;)

Hvordan går det med plan om ombygging til manuell? Håper du får den opp å gå snart :)

Link til denne tråden som er ny, tenker du på? Har laget link til den slik at de som ser på gamle tråden, kan klikke seg inn der ifra - står på første siden:)

Har snakket litt med han som vil ta ombygginga, og han har ikke tid denne mnd men muligens i juli. Håper på at alt går som planlagt. For jeg savner bilen noe fryktelig å kjøre på veien igjen! Begynner å frykte at jeg må gå over alle bremsene siden den har stått så lenge.Blir iallefall en grundig rens av teppe når bilen er ferdig ombygd. Bagasjerommet er skittent igjen etter deler og diverse som har ligget der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt småtteri i dag. Kjøpte en kassettholder/midtarmlen av Viggo her inne. Siden det meste av interiørdeler er farget, måtte denne også bli i lik farge. Ikke verst at den farga så greit når det er et produkt beregna for skinn.

Skal få demontert den innvendig og se om jeg får lagt inn noe fløyel eller annet stoff så den kan brukes som oppbevaring fremfor kassetter. Må bare finne ut hvordan uten å ødelegge den i verste fall. Malingen var ikke skikkelig tørka på bildene her da bildene ble tatt.

 

20170613_155640.jpg

20170613_155705.jpg

20170613_160801.jpg

20170613_162918.jpg

20170613_162929.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okey, greit å legge en link som siste svar i gamle teåden tenkte jeg. Var bare tilfeldig at jeg fant deg gjenn, kommer jo ikke opp i news feeden når du redigerer. Kun nye innlegg som kommer opp.

Blir seende bra ut interiørmessig nå :) fin farge å :) kassetteholdern ble bra å :)

Håper du får den ut på veien snart 

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, viggo E34 skrev:

Ja okey, greit å legge en link som siste svar i gamle teåden tenkte jeg. Var bare tilfeldig at jeg fant deg gjenn, kommer jo ikke opp i news feeden når du redigerer. Kun nye innlegg som kommer opp.

Blir seende bra ut interiørmessig nå :) fin farge å :) kassetteholdern ble bra å :)

Håper du får den ut på veien snart 

Åå,det visste jeg ikke! Får legge ut link på siste siden også :) Takk for at du gjorde meg obs på det!

Håper på det- har jo brukt endel tid på desse interiørdelene mine hehe.
Ja,håper jeg også, så jeg får brukt den litt og gjerne kommet meg på litt treff fremover!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Får følge med her i stedet for den andre tråden da. Du vet du kan få en moderator til å flytte tråden, så hadde du sluppet å lage ny? :P

Ja,klar over det, men sett veldig mange salgstråder der til og med overskriften har stått "kan slettes/slett meg" ble stående i mange mnd før de ble fjerna, så lagde like gjerne "ny" tråd xP

Kjekt du velger å følge videre. Forhåpentligvis vil det skje mer fremover nå enn tidligere i år. Er kjedelig og går mye på tålmodigheten å vente på hjelp for ombygging til manuell.:p Hadde jeg kunne dette selv, hadde bilen mest sannsynlig vært på veien igjen for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får begynne å gjøre litt småtterier fremover om været er brukbart. Skifte lys i panel for varme og i speedometeret. Fikse xenonlysa mine og se om jeg får demontert grøftelysa og gi de en grundig rens, da de begynner å få endel fukt og litt mose i. Får håpe det er nok til at jeg får sett kmstanden når lysene er på. Kan så vidt se det før jeg starter bilen,at kmstand er ca 307 000 - irritasjonsmoment :P

Begynner å bli noe utålmodig mtp på den ombygginga altså.. Søren at jeg ikke kan å skru slikt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått handla inn litt mer småtteri til bilen. Har tatt litt av mtp innvendig "mods" den siste tiden, som koppholdere,midtarmlen/kassettholder,girkule med lys,rominndeler og girpose som alt ble pusset ned og farget.

Nå har man fått inn chromeringer som skal sette i speedometer. Vurderer å kanskje pusse de ned og lakke i noe matt farge, da chrome var litt vel glinsende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått tilbud om å få en rullgardin til bagasjerommet i grått mot betaling for fraktkostnadene, men tiden går og jeg begynner å bli litt utålmodig. Så tenker å bare forsøke å farge rollo'en som jeg allerede har, med fargekit'et jeg har. Har fungert på alt jeg har farget hittil,så tenker det skal gå greit på denne også.

Etter ombygginga,så blir det grundig rens/vask av alt interiør i bilen samt få satt i de to fremsetene som jeg ikke vil få tilgriset før jobben er gjort. Vil tro jeg må skaffe meg nye bremseskiver både fremme og bak nå,siden bilen har stått så lenge. Spørs om de er brukende videre. Har jo sått i ro i ca 1 1/2 år :S (Skal aldri ha E34 automat igjen!:P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I neste uke blir det å få kjøpe inn en rullgardin i blått som skal farges samt fått tak i lister fremme som er i bedre stand enn de jeg har i dash nå. Tenker å demontere alle lister som står i bilen min nå,og montere lyse som skal sotes eller ha på mørk sotfilm og et strøk med klarlakk, så jeg endelig har lister i samme farge og som er mørke. Kan bli spennende og krysser fingrene at det vil se bra ut og ikke jalla ut! 

Må få skaffet meg en gummihammer og prøve å få på dørlistene som mangler utvendig, siden jeg har fått høre de er endel styr å få på plass og kan knekke festene under installasjon.

EDIT: Fikk melding fra selger at han valgte å selge listene komplett for 1000 kr. Dropper også rullgardinen. En i grått er blitt sendt i posten som jeg snart får uansett :D Samt fått mulighet å kjøpe kun ene lista som jeg trenger av noen andre.

Endret av opeth84
tekstoppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer deler som skal hentes i neste uke. Fått avtalt å kjøpe og hente kanalskjørt som har stått på M5. Det kommer til å bli som natt og dag når listene er på,fremfor å se sidene slik de er nå, med sort materiale som ikke er jevnt engang:P Mangler bare gummilist i bunnen av dørene samt få fjerna rusten på dørene,så er mye gjort med utseendet. Frontfangeren og røret som stikker ut,er vel det som er mest irriterende for min del nå av utseende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...