Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, sveigis skrev:

Gleder meg på dine vegne :).

Tusen takk - hyggelig! Blir å poste litt bilder og oppdateringer når bilen er tilbake hos meg igjen.
Hadde håpet på å få brukt bilen litt senere i år. Er et arrangement i Ålesund senere i år,som hadde vært kjekt å vært med på eller iallefall ta turen bortom med Bmw'en. Får se om det ordner seg, om det så bare blir med prøveskilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere års leting, er jeg enda litt nærmere å få meg komplett mørke trelister i bilen. Skulle aldri trodd det ville være SÅ vanskelig å få tak i! :o Denne er dessverre noe slitt,så trenger en god vask og polering så den får mer glans. Bare de i dash igjen nå!

mørk treplate,andreas hellem,250 kr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, viggo E34 skrev:

Gleder meg på dine vegne :) blir bra gi denne litt luft under vingene gjenn nå :)

Takk! Kjekt å høre! Ja,denne skal virkelig bli brukt mye igjen etter stort savn av å sett den stå på stedet hvil nærmeste i 1 1/2 år :P

Hvordan går det med tds'en du kjøpte da? Har ikke laget noe prosjekttråd vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort allverden enda, bytta ene bakdemperen å sett litt på elektriske duppedingser å sånt. Har tråd på den og ja, har hatt litt å holde på med likevell. E39 som fixes i forbinnelse med eu, fikk bytta kasse på 535n samt litt plukk der med framdempere og sånt. Så har det vert litt bilferietur, hjelpe andre, å en quick flipp audi80. Så blir vel litt mer tid til denne over helga, fotballcup med eldste sønnen i helga.

Gleder meg på masse bildeoppdateringer her fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, viggo E34 skrev:

Har ikke gjort allverden enda, bytta ene bakdemperen å sett litt på elektriske duppedingser å sånt. Har tråd på den og ja, har hatt litt å holde på med likevell. E39 som fixes i forbinnelse med eu, fikk bytta kasse på 535n samt litt plukk der med framdempere og sånt. Så har det vert litt bilferietur, hjelpe andre, å en quick flipp audi80. Så blir vel litt mer tid til denne over helga, fotballcup med eldste sønnen i helga.

Gleder meg på masse bildeoppdateringer her fremover :)

Kult! post gjerne link av tds'en her og om du har tråd på 535'en også!:) Har du kjøpt deg Audi 80? Det er fine biler!:D Holdt nesten på å kjøpe en gammel Audi 100 1984 modell som min 2. bil for mange år siden; men useriøs selger som ikke svarte etter at jeg sa jeg ville kjøpe. Så kom den for salg igjen to mnd etterpå og dobbel så høy pris xP

Blir bra den tdsen din! Hadde jo likt om du ville solgt trelistene dine/eventuelt bytta mot lysere hehe ;p

Ja,blir nok noen bilder fremover når bilen er tilbake. Først og fremst skal bilen ryddes,støvsuges og vaskes grundig innvendig og få satt i resterende fremseter i grått som jeg fiksa opp:) Blir vel å ordne dagsskilt og ta meg en lengre tur med den også,som er sårt etterlengta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og leker meg litt med idéer i photoshop. 
Tror jeg iallefall kommer til å gå for orange blink fremfor klare som står på nå. Usikker om jeg vil ha på lys gul lyktefilm,men det var ikke så ille heller. Er bare å rive av om det blir for jalla. Er gammelt bilde fra før kanalene ble fiksa(på en måte) og før idioten ødela fronten og røra mine.

Litt usikker om jeg skal ha bilen i en farge eller forskjellig på m5 kittet. Sideskjørtene kommer jeg ikke å ta på før kanalene er blitt fikset SKIKKELIG. Vurderer mørkegrå (ikke den som er på m5 fra før) eller kanskje til og med en mørkere lillafarge, men spørs om akkurat det blir bra.

Kom gjerne med tanker og innspill. Kjekt å høre hva andre mener også :)

helfarga,orange blink,lys gul frontlys og tåke.jpg

helfarga,orange blink,lys mørke frontlys og tåke.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom og såg litt på bilen min i dagm Ombyggingen er ferdig! Servorøret ble levert og skal monteres i løpet av kort tid. Ser jeg må skaffe meg kontakt mellom tåkelysene,for å få originale lys i de. Ikke sett noe særlig på kjørelysene.

Han som har ordnet ombyggingen,fant også ut at det har vært rustarbeid på denne enten før eller han som "fiksa" kanalene mine,gjorde det. For venstre fremme er innerkanalen fikset på :) Fant også litt rust,som jeg skal få pussa bort skikkelig. Var kun høyre fremme og ved servorør jeg såg rusta. Ellers er den ganske så fin under,egentlig:) 

Blir godt å få den hjem igjen. Blir en grundig rydding og vask da! Samt må få satt i resten av interiøret og ha i de nye stoffmattene jeg har hatt liggende en stund.

Veldig uvandt å se inni bilen at det er en ekstra pedal og manuell girspake i!:p Men kan absolutt like det!!!

Legger ved litt bilder fra i dag.

 

20170822_204828.jpg

20170822_204915.jpg

20170822_204925.jpg

20170822_204750.jpg

20170822_204803.jpg

20170822_204756.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble å kjøpe inn et sett med helt nye tåkelys. Skal i følge bilder følge med den delen jeg også manglet for å koble til originale pærer,tror jeg. Ganske kort leveringstid i følge siden, så har vel delene i begynnelsen av neste mnd :)

Tåkelys måtte jeg uansett da tak i,da ene var full av kondens og grønske. Hadde vel blitt feil på eu samt at det er xenon i.

Tror jeg kommer til å ha alle med originale halogen,men noe som vil ligne på xenon.

Går det forresten an å polere selve lykteglassene for kjørelys? Ser at ene mitt er ganske så matt.

Screenshot_20170824-011029.jpg

Screenshot_20170824-011053.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...