Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Hadde du bodd nærmere så skulle jeg hjulpet deg å skifte disse fjærbeina. Det er veldig enkelt faktisk 👍 Jeg er sikker på at du hadde klart det uten min hjelp også 👍 Men knall at du har fått disse beina da ihvertfall 🥳

Takk for det! Regner meg jeg skulle klart og skifte dette selv jeg også- virker ikke så altfor komplisert 😊 Ja, blir godt og få tilbake bilen igjen snart 😁 Mangler ikke akkurat med deler som jeg har skaffet meg i mellomtiden 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelse gjør "mester" 😅👍 Jeg turte ikke forsøke noe som helst bare for en fire fem år siden. Livredd for å ødelegge mer enn å få det til. Men så kjøpte jeg denne slitne 525’n som Andreas Hellem hadde hatt og bare begynte. Og det var faktisk mye lettere enn jeg hadde forestilt meg 👍 Ja du har samla mye deler den senere tiden ser jeg og det er jo kult 😃👍 Masse lykke til videre med bila dine 🥳🎼👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Øvelse gjør "mester" 😅👍 Jeg turte ikke forsøke noe som helst bare for en fire fem år siden. Livredd for å ødelegge mer enn å få det til. Men så kjøpte jeg denne slitne 525’n som Andreas Hellem hadde hatt og bare begynte. Og det var faktisk mye lettere enn jeg hadde forestilt meg 👍 Ja du har samla mye deler den senere tiden ser jeg og det er jo kult 😃👍 Masse lykke til videre med bila dine 🥳🎼👍

Det er sant! Forstår den veldig godt, men kjøpte touringen for mange år siden pga at jeg også ville lære litt underveis 😊 Merka det svei litt da jeg pussa rust tidligere og måtte ta litt på selve fremsiden av døra😅 Ja, synes din har blitt riktig så bra! Beste er jo og ikke tenke så altfor mye på pris når man holder på med gamle biler, for det vil uten tvil komme oppi mange tusenlapper når man holder på!

Takk for det! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å handle deler kan fort bli en besettelse :) kan komme over mye gøy å ha til disse.

Ser det er flere som har gått på en felg smell.... Ble et par sett mere en tenkt her også.

Kjekt å se at fjørbeinet omsider kom. Skal viss gå ganske greit å bytte slev (har ikke tatt mine så ingen erfaring). Men greit å få denne ferdig på verksted nå slik at du får den på veien og kan glede deg over kjørbar E34.

Har kost meg masse med min i det siste. lite skruing, kun småkjøring i området.

Blir spent på midtarmlen fra 3 serie. fordelen med et som ikke er festet til setene er at det er vannrett :) Selv om de orginale er justerbare så skulle det gått å lagt dem ned et ekstra hakk. Er festa i ryggen, så når den legges bakover vinkles armlenet opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mortenej skrev:

Å handle deler kan fort bli en besettelse :) kan komme over mye gøy å ha til disse.

Ser det er flere som har gått på en felg smell.... Ble et par sett mere en tenkt her også.

Kjekt å se at fjørbeinet omsider kom. Skal viss gå ganske greit å bytte slev (har ikke tatt mine så ingen erfaring). Men greit å få denne ferdig på verksted nå slik at du får den på veien og kan glede deg over kjørbar E34.

Har kost meg masse med min i det siste. lite skruing, kun småkjøring i området.

Blir spent på midtarmlen fra 3 serie. fordelen med et som ikke er festet til setene er at det er vannrett :) Selv om de orginale er justerbare så skulle det gått å lagt dem ned et ekstra hakk. Er festa i ryggen, så når den legges bakover vinkles armlenet opp.

 

Ja, det kan bli det! Har endel deler nå og kommer sikkert til og selge litt på sikt når jeg har oversikt over hva jeg vil bruke og hva andre kan få glede av. Ser også at priser på deler begynner og gå litt vel opp, så tenker jeg kommer til og ville selge litt lavere.

Felger er kjekt og ha, men det tar opp endel plass 😅 Fortsatt flere felgsett jeg kunne tenkt meg, men tror det holder nå ja!

Ja, det tok jaggu sin tid så har jeg behov for deler senere,blir det og handle fra noen andre-frykta litt at jeg aldri kom til og få delen og måtte på leit igjen  Sikkert ikke så vanskelig og bytte selv ja, men levert inn til verkstedet. Håper og tror de lader opp igjen batteriet når de har hatt samvittighet til og la bilen min stå der så lenge. Ingen beklagelse eller noe fikk jeg da jeg var innom, så de har skuffa veldig.

Så bra at du har fått brukt din touring! Det ligger forresten ute til salgs to frontstoler i delskinn om du skulle trengt i reserve. Var bare 400 kr😊

Det midtarmlenet må jeg nok gruble endel på hvordan jeg skal ordne det. Mulig det blir og sette i en annen midtkonsoll jeg har, og skjære og få det tilpasset slik, men det beste hadde vært om jeg slapp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 19.15, opeth84 skrev:

En stor takk til Mortenej her inne for gratis blå stoffmatte:) Stort pluss at den ser strøken ut også! Da mangler man bare resten av mattene 😅 Veldig hyggelig kar og fikk sett på hans E34 prosjekt også. Alltid kjekt og treffe flere i E34 miljøet 😁

20200515_190840.jpg

Trur eg har dei 3 andre. Vil du ha eller har du skaffa andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen omsider ferdig på verkstedet (jaggu på tide!), men nå er selvsagt Biltilsynet feriestengt 🙄😅

De oppdaget iallefall en siste ting, at en mutter til ene støtdemperen går bare rundt og rundt opp ved tårnlageret, og dette kommer nok Biltilsynet til og si noe på. Så da blir det og se om man får kjøpt original mutter som passer, og ikke minst finne en løsning på hvordan jeg skal få av denne mutteren🤔 Får håpe jeg slipper og måtte demontere mye for og komme til denne mutteren i tilfelle det kun går an og kappe mutteren eller noe for og få byttet til ny. Håper ikke gjengene på støtdemperen er gåen.😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mutteren får du lett av med mutterkliver fra bla Biltema:

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/avtrekkere/mutterklyver-2000016970?gclid=Cj0KCQjwo6D4BRDgARIsAA6uN1-ZpXvZaVSORlFaxi-nZZp0a0Wz52SYcu4qCOFEC80k3oMLKFwQky4aAhwSEALw_wcB

Brukte det selv på sentermutteren på demperen.

Litt forsiktig med denne så berger du gjengene også. Men kan høres ut som det er de som har tatt kvelden her da....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Mutteren får du lett av med mutterkliver fra bla Biltema:

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/avtrekkere/mutterklyver-2000016970?gclid=Cj0KCQjwo6D4BRDgARIsAA6uN1-ZpXvZaVSORlFaxi-nZZp0a0Wz52SYcu4qCOFEC80k3oMLKFwQky4aAhwSEALw_wcB

Brukte det selv på sentermutteren på demperen.

Litt forsiktig med denne så berger du gjengene også. Men kan høres ut som det er de som har tatt kvelden her da....

 

 

Åh, supert! Tusen takk for tipset, Morten!😁 Da blir det og handle inn det verktøyet. Må på sikt ordne meg nytt tårnlager da det ene er noe dårlig. Gleder meg veldig til jeg får satt meg bak rattet i bilen igjen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Shattered skrev:

Bare lurer, hvorfor kjøpte du ikke fjærbeinet på koed? :P der får man jo både brukte og nye deler. 

Pris og at det var flere som sa de hadde for salg i Bmw gruppa på face :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...