Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

På 11.9.2020 den 17.20, EspenV skrev:

Driver å ser på bildene av demperene dine å blir ikke helt klok på det.

Har du type 1/2 på den ene siden å type 3 på den andre?

Er problemet at du ikke får av mutteren i forbindelse med topp lager bytte?

Bingo på det siste spørsmålet ditt ja, og trolig er bilen ferdig nå fra verkstedet. 
Ser i ettertid at enkelte ting trenger jeg ikke å legge ut i "bloggen" her, for det skaper bare mye spørsmål om småtterier. You live, you learn. 🤪:evillol:

God helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, opeth84 skrev:

Bingo på det siste spørsmålet ditt ja, og trolig er bilen ferdig nå fra verkstedet. 
Ser i ettertid at enkelte ting trenger jeg ikke å legge ut i "bloggen" her, for det skaper bare mye spørsmål om småtterier. You live, you learn. 🤪:evillol:

God helg! :D

Synes man kan legge ut alt mulig bmw relatert jeg. Skader ikke med litt spørsmål eller diskusjon rundt diverse tema.

Får håpe du får den fikset fra verkstedet til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EspenV skrev:

Synes man kan legge ut alt mulig bmw relatert jeg. Skader ikke med litt spørsmål eller diskusjon rundt diverse tema.

Får håpe du får den fikset fra verkstedet til uka.

Hehe, enda godt det da! Følte meg bare litt dum i ettertid med desse bildene :) Jeg har ikke allverdens med erfaring, og har fått mye hjelp på forumet her. Noe prøving og feiling må til også, ellers lærer man ikke. Siden jeg ikke fikk til den skruen til støtdemperen,var jeg redd for å gjøre vondt verre, så ble derfor nok et verkstedopphold. Men mye raskere og mer pålitelig verksted enn det forrige.

Takk, det håper jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, opeth84 said:

Hehe, enda godt det da! Følte meg bare litt dum i ettertid med desse bildene :) Jeg har ikke allverdens med erfaring, og har fått mye hjelp på forumet her. Noe prøving og feiling må til også, ellers lærer man ikke. Siden jeg ikke fikk til den skruen til støtdemperen,var jeg redd for å gjøre vondt verre, så ble derfor nok et verkstedopphold. Men mye raskere og mer pålitelig verksted enn det forrige.

Takk, det håper jeg også!

Tenker at en må kunne legge ut det en lurer på. Hadde det ikke vært for de gode bloggene, med både spm, kommentarer og DiY  her på forumet, er jeg jammen usikker på om jeg hadde oppfyllt drømmen og kjøpt min første E34  for 2 år siden.

Anbefaler alle å legge ut bilder og spm som en lurer på. Tenker at det er nok flere som har samme spm, og ikke minst vi bygger kunnskap som hjelper oss å holde liv i kjøretøyene.

Konstruktive diskusjoner og erfarings deling er bare positivt for oss alle :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et tips bare.

Men om du bestiller fra Koed så har de inne til din bil og du får delen kjapt,ikke minst lett å returnere om du skulle få feil :

39F419DD-0832-4CC7-8BBB-61B01A9F1BE8.thumb.png.a1e6898ed6f7caf409a59fa2b12dd1f6.png
 

Og for å være sikker på du får rett ,så må den delen som er på bildet nr tre på din demper.😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, sveigis skrev:

Et tips bare.

Men om du bestiller fra Koed så har de inne til din bil og du får delen kjapt,ikke minst lett å returnere om du skulle få feil :


 

Og for å være sikker på du får rett ,så må den delen som er på bildet nr tre på din demper.😀

 

Takk for tipset! Tror jeg heller kikker på koed ja. Jeg glemmer ofte av den siden! Ikke bra xD
Hva mener du med "og for å være sikker på du får rett, så må den delen som er på bildet nr tre på din demper".

Fant iallefall delen du henviste meg til :)

https://koed.no/no-no/product/31321092283U

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed er å anbefalle da delene kommer raskt og null problem ved feilbestilling.

Se på bildet ,så ser du to forskjellige «tupper» og mm på demperene:

5827F62C-3D4E-4DBC-B0D2-D6AF07BB5860.thumb.png.d45b89b38b9b73f4ef96c694bbd6f5ac.png

Enten har du m12 eller m14 ,mål den du har sånn at du får riktig som igjen sørger for at ditt topplager osv passer på ny demper Tor Magne 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sveigis skrev:

Koed er å anbefalle da delene kommer raskt og null problem ved feilbestilling.

Se på bildet ,så ser du to forskjellige «tupper» og mm på demperene:

5827F62C-3D4E-4DBC-B0D2-D6AF07BB5860.thumb.png.d45b89b38b9b73f4ef96c694bbd6f5ac.png

Enten har du m12 eller m14 ,mål den du har sånn at du får riktig som igjen sørger for at ditt topplager osv passer på ny demper Tor Magne 😀

Ok, det var selve tegningen du tenkte på her altså. Jeg får ringe verkstedet da bilen står der, og be de måle. Har sendt de en mail tidligere for å høre om de har bestilt inn støtdemper allerede, eller om jeg kunne bestille. Tusen takk for hjelpa!

Du må få lada mobilen din nå - ser du har kun 2 prosent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, opeth84 skrev:

Ok, det var selve tegningen du tenkte på her altså. Jeg får ringe verkstedet da bilen står der, og be de måle. Har sendt de en mail tidligere for å høre om de har bestilt inn støtdemper allerede, eller om jeg kunne bestille. Tusen takk for hjelpa!

Du må få lada mobilen din nå - ser du har kun 2 prosent ;)

Haha ja den er i lading nå 😅😅

Bare hyggelig å hjelpe .😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...