Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Mortenej skrev:

Ikke overasket over estimatene her.

Jeg er langt fra noen ekspert, men tar jeg kosten for kun lakk og lakkarbeidet på min,  og ganger opp, så bikker det 50' Dette var da uten noen form for rustarbeid. heller ikke korrigering av bulker (delene var utrolig nok helt OK:)). så kommer evnt demontering av lister, lykter etc. så lappene springer nok raskt om en skal til på en slik jobb.

Så før jeg hadde gått på full hellakering skulle bilen vært teknisk helt på topp, så dette hadde vært siste finnish.

Tenker at mye kan gjøres med polering, samt akseptere at bilen er gml og har sin historie.

 

Ugh, dette var litt demotiverende lesning men men- får se hva fremtiden bringer. Hadde jo vært knall med helt nylakkert bil da 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, opeth84 said:

Ugh, dette var litt demotiverende lesning men men- får se hva fremtiden bringer. Hadde jo vært knall med helt nylakkert bil da 😁

Skrevet i beste mening :)

Har tenkt samme selv, at en hellakert bil ville vært flott, da alle småfeil ville vært borte. Som jeg skrev i min tråd så angrer en del av meg at jeg ikke fikk tatt framdør og framskjerm på vs i samme slengen som bakdør og baksjerm. Men nå fikser jeg de små skadene som er selv, og polerer hele bilen. På litt avstand så vil nok det bli veldig bra ut, samtidig så trenger jeg ikke være like redd for bilen (Har en ny i4, og den må jo parkeres langt unna alle andre om dagen, gruer meg til første steinsprut 😅).

Beste du kan gjøre er å ta bilen til et verksted å få konkret tilbud. spm er om du skal ha en utstillingsbil eller bruksbil :)

Uansett så er det god lesing å se at du tenker på å beholde vogna og sette den i stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkering er dessverre svindyrt i det landet her. Det er bare sånn det er. Mye en kan gjøre selv av forarbeid, også får man verksted til å sprøyte, da kan man spare inn endel kroner, men forarbeidet må gjøres skikkelig hvis det skal bli bra, og det tar tid. Land tid.

Mange kjører bilene sine til Polen eller andre øst-europeiske land også tar de fly hjem. 3-4 mnd senere flyr de tilbake å henter bilene ferdig restaurert for 1/3 av prisen i Norge. Men det er mer risikofylt også. Er du uheldig havner bilen hos useriøse firmaer. Også er det jo klin umulig, i alle fall vanskelig, å klage på arbeidet hvis du finner noe som ikke er bra.

Men gjør man god research og velger rett firma så kan man få en ganske god jobb gjennomført til en overkommelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nyheim skrev:

Lakkering er dessverre svindyrt i det landet her. Det er bare sånn det er. Mye en kan gjøre selv av forarbeid, også får man verksted til å sprøyte, da kan man spare inn endel kroner, men forarbeidet må gjøres skikkelig hvis det skal bli bra, og det tar tid. Land tid.

Mange kjører bilene sine til Polen eller andre øst-europeiske land også tar de fly hjem. 3-4 mnd senere flyr de tilbake å henter bilene ferdig restaurert for 1/3 av prisen i Norge. Men det er mer risikofylt også. Er du uheldig havner bilen hos useriøse firmaer. Også er det jo klin umulig, i alle fall vanskelig, å klage på arbeidet hvis du finner noe som ikke er bra.

Men gjør man god research og velger rett firma så kan man få en ganske god jobb gjennomført til en overkommelig pris.

Ja, vet om en som har hatt sin E34 i Polen. Den ble henta på kveldstid og kjørt til Polen og tror han ble fornøyd med arbeidet!:) Men tror allikevel ikke at jeg tør å få bilen min kjørt til Polen 🤔

Mye forarbeid og slikt før man leverer til verksted for lakkering er nok veldig lurt ja og man sparer endel penger på dette, så sant forarbeidet er godt nok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mortenej skrev:

Skrevet i beste mening :)

Har tenkt samme selv, at en hellakert bil ville vært flott, da alle småfeil ville vært borte. Som jeg skrev i min tråd så angrer en del av meg at jeg ikke fikk tatt framdør og framskjerm på vs i samme slengen som bakdør og baksjerm. Men nå fikser jeg de små skadene som er selv, og polerer hele bilen. På litt avstand så vil nok det bli veldig bra ut, samtidig så trenger jeg ikke være like redd for bilen (Har en ny i4, og den må jo parkeres langt unna alle andre om dagen, gruer meg til første steinsprut 😅).

Beste du kan gjøre er å ta bilen til et verksted å få konkret tilbud. spm er om du skal ha en utstillingsbil eller bruksbil :)

Uansett så er det god lesing å se at du tenker på å beholde vogna og sette den i stand.

Ja, jeg skjønte det var godt ment men men. Tror jeg får tenke meg godt igjennom før det blir noen hellakkering på denne-det blir i så fall LENGE til når det er slike priser 🙄 Har jo også planer om å få tatt mc lappen og få brukt gamle sykkelen jeg arvet etter min far døde. For ille at den bare blir stående.

Ja, vogna er jeg rett og slett for glad i til å kunne klare å kvitte meg med den. Fikk en melding om å selge den forleden dag, faktisk, men måtte nok skuffe vedkommende 😅 Men det blir temmelig dyrt å fikse touringen etter den har stått så lenge og ute, ikke minst. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små kjip dag i dag. Hadde satt batteri på lading og ordnet prøveskilt til touringen, men den har fått veldig mye fukt innvendig og ene matta hadde det til og med kommet litt mose på. Og da jeg tok foten på clutchpedalen så var den knall hard før den gikk til bunns og ikke kom opp igjen som normalt. Funnet ut denne bilen blir bare mer hodebry enn glede fremover, så da vil nok bilen og meg skille lag.

Driver og ser litt på ny stasjonsvogn som jeg vurderer som er i betydelig bedre stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). Kanalarbeid på sedanen. Mulig kjøp av ny touring
58 minutter siden, sveigis skrev:

Hahaha ,du må se selv ,men det er jo menneskelig å være nysgjerrig så ja si det du 😅😅

Lov å være nysgjerrig! Denne gangen blir det nok bensin :) Håper den har den samme flotte lyden som min første E34 hadde på tomgang 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, opeth84 skrev:

Lov å være nysgjerrig! Denne gangen blir det nok bensin :) Håper den har den samme flotte lyden som min første E34 hadde på tomgang 😍

Nå ble jeg glad på dine vegne at du valgte bensin .😊

Ting blir betraktelig lettere mtp feilsøking i motor for deg nå om det dukker opp noe .

Spennende dette .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Nå ble jeg glad på dine vegne at du valgte bensin .😊

Ting blir betraktelig lettere mtp feilsøking i motor for deg nå om det dukker opp noe .

Spennende dette .😊

Ja, bensin er i grunnen ikke så dumt valg 😊 Blir absolutt spennende! Skal holde tråde oppdatert angående touringen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...