Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Tror jeg må innom verkstedet og purre - her går det seint,virker det som. Var oppom og kikket litt på den i dag. Står fortsatt med rustne sideskjermer etc. :-k

Edit: Verkstedet har satt av hele dagen til bilen i morgen - spent på hvor langt de kommer, og ikke minst hvor dyrt det blir! 🤪:stupid:
Blir uansett godt å få den tilbake igjen - da skal den få en grundig vask,polering,montering av 3-serie midtarmlen etc. :D

Endret av opeth84
tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at det faktisk blir senkesett på denne bilen allikevel. Irriterer meg grønn hvor vanvittig høye desse bilene skal være originalt i forhold til bak som har mer normal høyde.

@sveigis kontakta meg i dag og jeg får kjøpt senkesett til demperene fremme til en veldig snill pris. Får satse på at jeg klarer å montere dette selv. Er heldigvis ikke så lenge siden det ble bytta dempere fremme og bak, så da er det ikke ihjelrusta/fastgrodde skruer der 😅

Blir i så fall 40mm senk fremme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 mm ned foran blir bra. er utrolig hvor høye disse er orginalt. V

irker som de overtid siger mere bak en forran, og da ser det verre ut. Kan egt ikke huske at de var så ille på 80/90 tallet :)  sier litt om hvordan utviklinga har gått.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

40 mm ned foran blir bra. er utrolig hvor høye disse er orginalt. V

irker som de overtid siger mere bak en forran, og da ser det verre ut. Kan egt ikke huske at de var så ille på 80/90 tallet :)  sier litt om hvordan utviklinga har gått.

 

Ja, det er rart de bygde de så høye fra fabrikk. Ser jo ut som den nærmest står uten motor og er derfor den blir så høy fremme xD

Satser på det blir adskilig bedre med senk fremme ja 😊 Såg noen foreslo 50, 55mm fremme. Får se om jeg går for noe sånt på sikt, eller blir fornøyd med 40mm. 

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke veldig komplisert å demontere fjørbeina og bytte fjørene. Sjekk på youtube. Flere videoer der som viser prosedyren. Du trenger bare basic verktøy og fjørklemmer. Alternativt, bare ta med deg fjørbeina til et verksted og få de til å bytte. Det tar ikke lang tid med riktig verktøy, så det bør ikke koste mer enn en halvtime/time. 600-1200 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Det er egentlig ikke veldig komplisert å demontere fjørbeina og bytte fjørene. Sjekk på youtube. Flere videoer der som viser prosedyren. Du trenger bare basic verktøy og fjørklemmer. Alternativt, bare ta med deg fjørbeina til et verksted og få de til å bytte. Det tar ikke lang tid med riktig verktøy, så det bør ikke koste mer enn en halvtime/time. 600-1200 kr. 

Tror ikke det skal være så vanskelig,nei. Takk for tipset angående verktøy. Fjørklemmer har jeg ikke, men må vel gå an å få tak i på Biltema etc til en grei pris :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@opeth84jeg har nest billigste fjærklemmeren fra Biltema, etter bytte av fjærer framme så er en av de gjengede stengene bøyd. Det er andre settet mitt av denne typen og neste kjøp blir noe mer solid lignende denne typen, men de funker 1 omgang i det minste og det er oftest bra nok.

Koster dog 10 ganger mer enn en simpel type, men irriterende å bytte settet hver gang man tar en runde på fjærene til bilen også. Lurer på om det går an å låne i stedet for å punge ut et par tusenlapper 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vegard_ skrev:

@opeth84jeg har nest billigste fjærklemmeren fra Biltema, etter bytte av fjærer framme så er en av de gjengede stengene bøyd. Det er andre settet mitt av denne typen og neste kjøp blir noe mer solid lignende denne typen, men de funker 1 omgang i det minste og det er oftest bra nok.

Koster dog 10 ganger mer enn en simpel type, men irriterende å bytte settet hver gang man tar en runde på fjærene til bilen også. Lurer på om det går an å låne i stedet for å punge ut et par tusenlapper 🤔 

Jeg har disse fra Biltema og har aldri hatt noen problemer med de 😃 Sikkert hatt de i 7-8 år og brukt de en del ganger 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Bimmerlorris said:

Jeg har disse fra Biltema og har aldri hatt noen problemer med de 😃 Sikkert hatt de i 7-8 år og brukt de en del ganger 👍

Kanskje jeg har vært uheldig da 🤔 når jeg strammer og løsner så tar jeg litt og litt annenhver side for å unngå at ene siden er strammet hardt og andre løst i håp om at det var grunnen til at de bøyer seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også dette settet fra Biltema, har hatt 2 runder med fullt bytte på min E34, og null problemer med disse. så gir dem tommel opp :)

Og skulle de bli bøyd etter ett sett med fjører så hadde jeg dratt rett til bake med dem :) for dette skal de tåle.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok gå for det billigere settet. Betaler ikke nesten 3000 altså o_O}
Kan virke som du har vært uheldig, siden de andre her har brukt sitt sett flere ganger uten problemer :)  Tror det blir en tur innom verkstedet i morgen og se om de begynner å bli ferdig snart. De har hatt bilen siden 2.februar. T_T} Går ikke akkurat fort,nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, opeth84 skrev:

Vil nok gå for det billigere settet. Betaler ikke nesten 3000 altså o_O}
Kan virke som du har vært uheldig, siden de andre her har brukt sitt sett flere ganger uten problemer :)  Tror det blir en tur innom verkstedet i morgen og se om de begynner å bli ferdig snart. De har hatt bilen siden 2.februar. T_T} Går ikke akkurat fort,nei.

Disse holder i massevis 👍

C50BE70D-FBB9-426F-B50E-2A7896403E57.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var og kikka på bilen i sted. Må si det går riktig seint altså- savner bilen. Håper på raskere fremgang videre. Snart hatt den stående hos de i fire måneder🙄 Ser det er kommet litt rust i fremkant av høyre dør. Blir å demontere skjermen når jeg har fått bilen tilbake og fikse dette selv. Klør skikkelig etter å få den tilbake nå. Vil få satt på m5 fangerene og lakkere de samt få i fremsetene med varme i og armlen, som skal farges blått.

20220525_201118.jpg

20220525_201113.jpg

20220525_201149.jpg

20220525_201205.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...