Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Har litt fremtidsplaner angående sedanen og vurderer på sikt å lakkere den i en av mine favorittfarger til E34. Lakken som er på bilen nå, er temmelig slitt og med endel klarlakk skader enkelte plasser.

950324290_islandgrnmetallice34.thumb.jpg.dbe9c591ba80941b46698e321c6cde67.jpg

224049843_lastned.jpeg.jpg.c6adf7e1e1f7ea30e3da686fa49e45e8.jpgIslandgrün metallic som jeg hadde på min første E34. Synes det er en nydelig farge! Kler godt de sorte felgene også 😀

Får se hva dette vil koste på sikt. Muligens jeg vil forsøke å gjøre hellakkeringen selv om jeg får ordna sprøyte og plass å ha bilen stående innendørs mens lakken herder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg hadde vært en god ide og gjort 😎😎CA572E50-E54B-415A-AA41-7064C4512795.thumb.jpeg.c355c5f7ec4f46407399ecc309499bdb.jpeg

Neida ,men fra spøk til alvor ,det er en jobb du virkelig må sette bort om du skal ha det strøkent og fint .😊

For regner med at du er like uerfaren med lakksprøyte som meg .

Bare lakken koster jo en fot og en arm ,da lønner det seg å få folk til å gjøre det som kan det .

Bare et tips her altså .

Men ser forøvrig at det jobbes på bilen din og det går vel mot slutten nå 😊

Skal bli kjekt å få den på veien igjen nå tenker jeg .🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sveigis skrev:

Det synes jeg hadde vært en god ide og gjort 😎😎CA572E50-E54B-415A-AA41-7064C4512795.thumb.jpeg.c355c5f7ec4f46407399ecc309499bdb.jpeg

Neida ,men fra spøk til alvor ,det er en jobb du virkelig må sette bort om du skal ha det strøkent og fint .😊

For regner med at du er like uerfaren med lakksprøyte som meg .

Bare lakken koster jo en fot og en arm ,da lønner det seg å få folk til å gjøre det som kan det .

Bare et tips her altså .

Men ser forøvrig at det jobbes på bilen din og det går vel mot slutten nå 😊

Skal bli kjekt å få den på veien igjen nå tenker jeg .🙏

Det koster endel med lakk ja? Da får noen proffe ta jobben ja 😅 Ja, håper på å få bilen snart. Skal be om prisreduksjon siden de har hatt den i et halvt år nå 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, opeth84 skrev:

Det koster endel med lakk ja? Da får noen proffe ta jobben ja 😅 Ja, håper på å få bilen snart. Skal be om prisreduksjon siden de har hatt den i et halvt år nå 🙄

Ja det koster ja og tror du gjør lurt i det 😊

Blir gøy og hadde gjort det samme 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touringen ble flyttet i fjor pga husatbeid men de har vært veldig seine med å sette den tilbake igjen. Jeg får ordne batteri og prøveskilt til touringen i morgen og flytte den selv. Her er det tydelig at den ikke får stå i fred. Sist var panseret fint men nå er det dyp bulk i midten og flere grove tegninger på panseret som ser ut til å være dype. Ikke vanskelig å se at noen har enten stått eller sittet/ligget på panseret 😭 

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg støtter Jan med tanke på å la proffe ta seg av lakkering :)

Jeg er den glade amatør, og har hatt hell med å lakkere småtteri. Hadde og en plan om å ta 2 dører og skjerm, mest for å ha gjort det selv. Men bare grunnarbeidet fikk meg på andre og bedre tanker. Absolutt alle skavanker komme frem, så skal resultatet blir bra er det en enorm jobb. Som det nevnes så koster lakk en god del, og da er nok ikke "garasje" lakk veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner- får ha dette i bakhodet. Tenker hellakkering på verksted vil koste mange 10talls tusenlapper så blir å spare en god stund 😅 Men touringen har førsteprio over hellakkering av sedanen 😊 Blir å stikke innom det andre verkstedet for en prat. Han mistenker at det blir for omfattende arbeid til de, men jeg har nevnt at de kan bruke lang tid på bilen og eventuelt kan ta det i etappevis. Får satse på at det går greit. Skal iallefall få kjøpt inn nye kanaler til denne og en sensor som jeg mangler i motorrommet. Mulig den som gjør at den går i nødmodus, pluss at pakningene til pumpa må skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Snakket med en lakkerer her for noen dager siden og hun sa at lakkeringsarbeid koster mellom 40 og 120 tusen 😉 Med dette mente hun at alt avhenger av rust og mengde karosseriarbeid før spraying av lakk.

 

120 000?! I jøssenavn! 🙄😅 Ja, det avhenger nok endel på rust osv, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20220804_165358.thumb.jpg.f5a6f08520de56b496f21b1258b60f8b.jpgKom over denne på Ebay og tenkte det kunne være greit å prøve. Ikke den aller peneste saken da det er 3d printa men grei plass å ha koppholder :)

Plasseres i midtkonsoll bak.20220804_165430.thumb.jpg.529d955745073799ffff7a6bbfbdf3f7.jpg

Da er det bare å vente til jeg får igjen Bmwen så den kan bli brukt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, opeth84 skrev:

120 000?! I jøssenavn! 🙄😅 Ja, det avhenger nok endel på rust osv, tenker jeg.

Synes også det hørtes veldig mye ut 😅 Tror du skal ha et totalrestaureringsobjekt for å komme opp i slik pris. Men tror mellom 50 og 70 lapper er normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, opeth84 skrev:

20220804_165358.thumb.jpg.f5a6f08520de56b496f21b1258b60f8b.jpgKom over denne på Ebay og tenkte det kunne være greit å prøve. Ikke den aller peneste saken da det er 3d printa men grei plass å ha koppholder :)

Plasseres i midtkonsoll bak.20220804_165430.thumb.jpg.529d955745073799ffff7a6bbfbdf3f7.jpg

Da er det bare å vente til jeg får igjen Bmwen så den kan bli brukt 😂

Jeg vurderer å kjøpe den som skal plasseres i midten mellom setene. Den er finere synes jeg 😃 Den er litt fleksibel så det skal såvidt kunne presses nedi en halvlitersflaske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg vurderer å kjøpe den som skal plasseres i midten mellom setene. Den er finere synes jeg 😃 Den er litt fleksibel så det skal såvidt kunne presses nedi en halvlitersflaske. 

Ah, sikkert ikke dum. Jeg har allerede en annen koppholder til touringen som går mellom setene. Den er ikke så værst. Ellers var denne 3d printa saken ikke helt imponerende. Datt ned fra en stol og bitene delte seg i to (underste delen var veldig dårlig limt). Så nå er delene tapet grundig fast til hverandre. Skal tilpasse den litt da jeg synes den ikke sitter bra nok til midtkonsollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Synes også det hørtes veldig mye ut 😅 Tror du skal ha et totalrestaureringsobjekt for å komme opp i slik pris. Men tror mellom 50 og 70 lapper er normalen. 

Ja, det var voldsom til pris xD Regnet med iallefall 50 000 for hellakkering ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, opeth84 said:

Ja, det var voldsom til pris xD Regnet med iallefall 50 000 for hellakkering ja :)

Ikke overasket over estimatene her.

Jeg er langt fra noen ekspert, men tar jeg kosten for kun lakk og lakkarbeidet på min,  og ganger opp, så bikker det 50' Dette var da uten noen form for rustarbeid. heller ikke korrigering av bulker (delene var utrolig nok helt OK:)). så kommer evnt demontering av lister, lykter etc. så lappene springer nok raskt om en skal til på en slik jobb.

Så før jeg hadde gått på full hellakering skulle bilen vært teknisk helt på topp, så dette hadde vært siste finnish.

Tenker at mye kan gjøres med polering, samt akseptere at bilen er gml og har sin historie.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...