Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Mulig det enda er håp å få pakken jeg betalte for før jul allikevel. Tok bare 3 måneder. Jaja,posten imponerer virkelig,skal jeg si! Pakka hadde blitt liggende i Oslo! Mye ekstra arbeid for avsender og meg for at de skulle ordne opp i dette,da de indirekte la skylden på avsender-dårlig pakka,sendelapp forsvunnet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, viggo E34 skrev:

Flott at det ordner seg vertfall da :bmw:

Bare å gyve på nå mot våren å få den påskiltet til treff på bud 😉

Hehe, det blir nok ikke realistisk for min del,dessverre. Jeg må nok heller håpe å få ordnet så bilen går skikkelig i bakker og få stoppet litt oljelekk fra dieselpumpa-blir å spare opp til overhaling av pumpa og senere få tatt frontstillinga. Denne bilen har lenge trengt litt TLC,så det kommer før noe treff for min del. Surt, men sånn er det bare. Den var ikke noe særlig å kjøre hjemover etter ombygginga,skjønner du.

Pengene har gått til andre bilen som trengte rep for eu godkjenning-heldigvis slapp man unna clutchbytte,som jeg hadde frykta 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta pakka i dag som jeg hadde venta evig lenge på. Fikk en liten smule motivasjon til å få gjort noe mer på bilen. Første var å vaske grovt over matta som var blitt brukt som pakkemateriale, og deretter få retta den ut til lignende form som den skal ha 😂 

Vasket fort over plata som skal være under rattet og begynte å montere. Var litt ulik den som er for tds automat men får bare være. Mangler skruer utenom de to nederst ved pedalene. Så den holder seg greit på plass, utenom beholderen for luft,som ligger litt løst. Får se hvordan det blir under kjøring, om det blir liggende og skurre mot plata eller ikke.

Har hatt batteriet under lading i mange timer, men tror batteriladeren er litt for svak, siden det knapt har blitt noe særlig forandring i løpet av mange timer. 

Endte med å krype inn gjennom bagasjerommet og åpne bakluka manuelt for å legge på plass gummimatta. Etter alt var ferdig, skulle jeg ha opp seteryggen, men ikke pokker om ene siden ville opp. Så da gadd jeg ikke mer arbeid, siden jeg mest sannsynlig må av med seteryggen pga en skru som kommer i klem når man prøver å heve ryggen igjen.

20180307_124123.thumb.jpg.5b61b4a3650f98c72332a4cfab20ee09.jpg

20180307_124027.thumb.jpg.c9eabdfce14727110838936ddb07a8cc.jpg

20180307_125807.thumb.jpg.ccc8dd1890f04d57aaa32adbf5fc993c.jpg

20180307_131100.thumb.jpg.6bb652baa5461977006f4a7ae13d73a0.jpg

20180307_140515.thumb.jpg.273204a5652b30f4686785a9e9969016.jpg

20180307_140852.thumb.jpg.13a84842a7ee542a0c535383580a6de1.jpg

 

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tds automatkasse som står i bagasjerommet. Automatkasse med konverter og mellomaksling er til salgs om noen trenger. Vil gå rimelig siden jeg ikke har bruk for det mer:) Er gått 208 000km og jeg fikk testa den i bil før salg pga han ombygde til manuell. Gi et pip om noen vil ha,men jeg orker ikke å sende, da dette er litt tunge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror ikke seteryggen fra interiøret jeg fiksa opp,er verdt å bruke for mye tid på å tilpasse. Dersom jeg ikke får ordnet så ryggen låses på sjåførsiden og seteryggen ved passasjersiden låses fast i liggende posisjon flere ganger, kommer det til å bli tatt ut og farge det sorte jeg har liggende og sette i bak.

Viktigste er uansett frontsetene,siden de har varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sveigis skrev:

Er det ryggen på baksetet du ikke får opp ?

Bra du fikk matten hvertfall ,den er kjekk og ha :)

Jepp, tipper det er fordi sitteputen var borte og null strøm pga batteriet er fjerna,slik at jeg måtte krype inn gjennom bagasjerommet for å åpne luka. Og nei,får ikke åpna luka med nøkkel 😂 Bare litt tiltak å måtte demontere ryggen på nytt for å få den opp igjen slik den var. Veldig lite motivert for tiden samt nok som skjer ellers også.

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt alt som blir i orden. Matte i bagasjerom er gull.

Hvor i Ålesund holder du til?

Er selv i Fremmerholen.

On 2.3.2018 at 20.51, viggo E34 skrev:

Flott at det ordner seg vertfall da :bmw:

Bare å gyve på nå mot våren å få den påskiltet til treff på bud 😉

Hadde vert gøy om vi ble en gjeng med e34 på treff på Bud ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, oledra skrev:

Godt alt som blir i orden. Matte i bagasjerom er gull.

Hvor i Ålesund holder du til?

Er selv i Fremmerholen.

Hadde vert gøy om vi ble en gjeng med e34 på treff på Bud ja.

Blindheim.

Ja, hadde likt veldig godt å blitt med på treff med denne, men jeg må sette meg realistiske mål. Denne bilen koster endel å sette i stand. Ikke har den godt av å bli stående og ruste heller. Ganske fin for rust under med unntak av rusthull under v/batteri og kanaler som bør fikses skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har ikke fått gjort noe særlig med Bmwen. Men fiksa litt på bruksbilen i dag. Merka takluka begynte å bli vrien, så benytta anledningen i dag tidlig siden det var bra vær ute. Renset så godt jeg kunne og fikk lagt på ny smøring som tåler fukt. Etter litt justering ble det som natt og dag. Glir uten problemer og bråker mindre, ikke minst. Får bruke samme produkt eller lignende på takluka til touringen, når jeg får kava meg til å demontere så jeg kommer til skinnene. Brukte dette som en test på bruksbilen, siden jeg er mer redd for Bmw'en 😂

Tok litt bilder underveis for de som skulle være intr. i slikt. Var endel verre tilstand enn bildene viser,siden jeg glemte å ta bilde før jeg begynte.:)

20180414_103239.jpg

20180414_074142.jpg

20180414_074137.jpg

20180415_072200.jpg

20180415_095730.jpg

Endret av opeth84
Flere bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bruke litt tid på taklukeservice er gull verdt .

Er nettopp derfor alle klager på hvor dritt feks panorama til Bmw er.

Det blir aldri brukt og fett/smøring tørker bort.Da ender det katastrofalt bestandig .

Men Tor Magne,jeg håper virkelig du får brukt Bmwen din i år ,det unner jeg deg skikkelig .

Så mye som du har gjort på den ,så fortjener du og den det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

Det å bruke litt tid på taklukeservice er gull verdt .

Er nettopp derfor alle klager på hvor dritt feks panorama til Bmw er.

Det blir aldri brukt og fett/smøring tørker bort.Da ender det katastrofalt bestandig .

Men Tor Magne,jeg håper virkelig du får brukt Bmwen din i år ,det unner jeg deg skikkelig .

Så mye som du har gjort på den ,så fortjener du og den det :).

Ja, dette har vært brukt som arbeidsbil før,mener jeg på å huske. Ble satt i bakseter i senere tid og fikk vanlige skilt på, så tror ikke denne har hatt så bra liv tidligere mtp vedlikehold. Noe jeg har fått merke, men blir bil av den igjen, sta som jeg er. Har kosta meg mye mer enn jeg hadde trodd.

Kanskje jeg er heldig og at bare ene delen av vaieren bak har falt ut av spor pga tørre skinner. Men så lenge takluka er tett, så blir det ikke fikset først-andre ting er viktigere å få i stand.

Takk for det! Sett litt smått på tråden til deg og din datters tds. Kjekt å se dere får gjort så mye. Hjelper mye på motivasjon når man er flere som holder på,vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...